RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
  • Регистрационный номер: A-1617

    Curtiss HS-1L A-1617, NAS Pensacola, Florida, USA, circa 1918.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • Регистрационный номер: A-2231

    Curtiss HS-1L A-2231, NAS Pensacola, Florida, USA, circa 1918.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • Регистрационный номер: LV-12

    Curtiss HS-1L ‘LV-12’ of NAS l’Aber Vrach, France, 1918.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • Регистрационный номер: A-2078   [2]

    Curtiss HS-2L A-2078, NAS Pensacola, Florida, USA, circa 1918.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • Регистрационный номер: A-2080   [2]

    Curtiss HS-2L A-2080, operating in Florida, circa 1920.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • Регистрационный номер: A-2076

    Rear view of A-2076, a HS-1L with revised centre-section. The insignia on the forward hull appears to be the ‘Hat-in-the-Ring’.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • The HS-1L was a typical rugged Curtiss product. This photograph, dated April 27, 1918, is probably of a training machine. Note the cylindrical over-wing gravity tank.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • Регистрационный номер: A-2097

    Curtiss HS-1L A-2097 of NAS Pensacola. Note the insignia of a winged figure riding a bomb

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • Регистрационный номер: A-1735

    Close-up of Curtiss HS-1L A-1735 of NAS Pensacola. Note the ‘Hat-in-the-Ring’ insignia. It is not known if this preceded that used by the AEF in France.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • NAS Pensacola, Florida, was one of the major users of the Curtiss HS-1L for training during the war years. Aircraft from three of the four squadrons which used the type at Pensacola are shown here.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • Two Curtiss HS-1Ls with late centre-sections. Note the hull of a twin-engined flying-boat in the background

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • HS-1Ls lined-up on the apron at NAS Brest, France

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • Регистрационный номер: A-2080   [2]

    Postwar view of HS-2L A-2080.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • HS-1L from NAS Pensacola painted up for Christmas. Markings indicate this as a postwar photograph.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • Регистрационный номер: A-1147

    The colours and nose markings of this HS-2L indicates that the photograph was taken postwar. It appears to be A-1147 which would imply an LWF-built example.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • Регистрационный номер: A-1887

    Davis Gun-equipped HS-2L. The Bureau Number appears to be A-1887. Note the Lewis Gun fitted for aiming.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • Assembling Curtiss HS-1Ls at Brest, France, November 1918.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • Регистрационный номер: A-1352

    LWF-built HS-1L A-1352. Note insignia.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • Регистрационный номер: A-2078   [2]

    Curtiss built HS-1L A-2078 with improved centre-section, NAS Pensacola, September 1919. The aircraft is equipped to tow a banner for air-to-air gunnery. Note the winged ‘Ace of Spades’ insignia.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • The Curtiss HS-1 was a conversion of the twin-engined H-14. The three-bladed propeller is not evident in this view.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • Manhandling a Curtiss HS-1L ashore.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • Curtiss seaplanes of a remarkable variety served the US Navy during the 1914-1918 War. Here a HS-1L leads a line-up which includes an MF flying-boat and N-9 floatplanes.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917Curtiss MF - США - 1918Curtiss N-9 - США - 1917

  • Регистрационный номер: A-1821

    HS-2L from NAS Miami having suffered a collapse of the horizontal tailplane after an Aeromarine seaplane hit its tail at about 200ft altitude. The crew were extremely lucky to escape. September 1918.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • Curtiss HS-2L

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • Upper surface markings of typical USN HS-1L 1918/early 1919.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917

  • Upper surface markings as per USN orders of August 1919.

    Самолёты на фотографии: Curtiss HS - США - 1917