RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
  • Регистрационный номер: G-ADUT, NC16734

    Гидропланы S-42 и S.23 в порту Окленда. 1937 г.
    S-42-B NC16734 and Imperial Airways C-Class ‘Centaurus’ at Auckland, December 1937.

    Самолёты на фотографии: Short Empire / S.23 - Великобритания - 1936Sikorsky S-42 Clipper - США - 1934

  • Регистрационный номер: NR823M   [8]

    ‘PanAmerican Clipper’ preparing to depart Alameda on the inaugural flight to Honolulu.

    Самолёты на фотографии: Sikorsky S-42 Clipper - США - 1934

  • Регистрационный номер: NR823M   [8]

    S-42 NR823M over the San Francisco waterfront

    Самолёты на фотографии: Sikorsky S-42 Clipper - США - 1934

  • Регистрационный номер: NR823M   [8]

    S-42 NR823M at San Pedro, California, March 1935 during the ferry flight from Miami to Alameda.

    Самолёты на фотографии: Sikorsky S-42 Clipper - США - 1934

  • Регистрационный номер: NC16736

    NC16736 at Ward Cove, Ketchikan in June 1940.

    Самолёты на фотографии: Sikorsky S-42 Clipper - США - 1934

  • Регистрационный номер: NR823M   [8]

    Crowds watching work in progress on the ‘PanAmerican Clipper’ during turnaround, Hawaii, 1935.

    Самолёты на фотографии: Sikorsky S-42 Clipper - США - 1934

  • Регистрационный номер: NR823M   [8]

    NR823M again being servicing, this time at Wake Island, October 12, 1935.

    Самолёты на фотографии: Sikorsky S-42 Clipper - США - 1934

  • Регистрационный номер: NR823M   [8]

    NR823M upon arrival at Honolulu.

    Самолёты на фотографии: Sikorsky S-42 Clipper - США - 1934

  • Регистрационный номер: NR823M   [8]

    NR823M on its beaching gear at Alameda, circa 1935.

    Самолёты на фотографии: Sikorsky S-42 Clipper - США - 1934

  • Регистрационный номер: NR823M   [8]

    THE THIRD PILOT: The control room of Pan-American Airways' special long distance Sikorsky S.42. which is now at San Diego California, preparatory to making its first experimental trip across the Pacific. During the recent 2,504-mile test flight from Miami to the Virgin Islands and back, the Sperry Gyropilot was in control for two-thirds of the time, while Capt. E. C. Musick (left) and First Officer R. O. D. Sullivan attended to the navigation and to the experimental equipment.
    Captains Musick (left) and Sullivan at the controls of NR823M, 1935.

    Самолёты на фотографии: Sikorsky S-42 Clipper - США - 1934