Фотографии
-
Регистрационный номер: G-ANLO De Havilland Comet 3 (G-ANLO), with noise-suppression Avon R.A.29 engines;
Самолёты на фотографии: De Havilland Comet 3 / 4 - Великобритания - 1954
-
Firestreaks under port wing of Sea Vixen F(AW). Mk. 20;
Самолёты на фотографии: De Havilland Sea Vixen / D.H.110 - Великобритания - 1951
-
Регистрационный номер: XJ475 [2] De Havilland Sea Vixen F(AW). Mk. 20 (XJ475; second production model). with six wing pylon mountings;
Самолёты на фотографии: De Havilland Sea Vixen / D.H.110 - Великобритания - 1951
-
Регистрационный номер: XJ475 [2] The Sea Vixen F(AW). Mk. 20, with underwing stores removed for the flying display.
Самолёты на фотографии: De Havilland Sea Vixen / D.H.110 - Великобритания - 1951
-
Royal Navy "anchor" formation provided by three flights of four Gannets, each from Nos. 737, 796 and 825 F.A.A. Squadrons.
Самолёты на фотографии: Fairey Gannet - Великобритания - 1949
-
Регистрационный номер: XE587 [2] The bulged, dorsal parabrake housing on the Hunter F. Mk. 6;
Самолёты на фотографии: Hawker Hunter - Великобритания - 1951
-
Регистрационный номер: XE587 [2] Hawker Hunter F. Mk. 6 (XE587), with new ribbon braking 'chute operating;
Самолёты на фотографии: Hawker Hunter - Великобритания - 1951
-
Регистрационный номер: XF310 Hunter F. Mk. 4 (XF310) with Fireflash missiles plus Fighter-Recce blunt-nosed camera housing;
Самолёты на фотографии: Hawker Hunter - Великобритания - 1951
-
Регистрационный номер: XF378 Hunter F. Mk. 6 (XF378), with Firestreak missiles and enlarged A.I. nose radome;
Самолёты на фотографии: Hawker Hunter - Великобритания - 1951
-
Самолёты на фотографии: Hawker Hunter - Великобритания - 1951
-
"The Red Devils", comprising five Sea Hawks of No. 738 F.A.A. Squadron executing the spectacular smoke-trailing "up, down and over".
Самолёты на фотографии: Hawker Sea Hawk - Великобритания - 1947
-
Bristol Olympus noise-suppressor on the Olympus Canberra;
Самолёты на фотографии: English Electric / BAE Canberra - Великобритания - 1949
-
Регистрационный номер: WK163 [2] Ventral mounting of Double Scorpion on record-breaking Canberra B. Mk. 2.
Самолёты на фотографии: English Electric / BAE Canberra - Великобритания - 1949
-
Регистрационный номер: WF909, WH713, WK163 [2] Three Canberra B. Mk. 2 engine FTBs; the Altitude Record-breaking Napier Double Scorpion-Canberra (WK163): the de Havilland Gyron Junior-Canberra (port engine only, Avon in starboard) (WF909); and the Bristol Olympus-Canberra (WH713);
Самолёты на фотографии: English Electric / BAE Canberra - Великобритания - 1949
-
Регистрационный номер: VN813 The second prototype Canberra B. Mk. I (VN813), showing bulged nacelles of this variant, plus ventral bulge of Spectre rocket housing;
Самолёты на фотографии: English Electric / BAE Canberra - Великобритания - 1949
-
Starboard pylon-mounted Firestreaks on Javelin F(AW). Mk. 7;
Самолёты на фотографии: Gloster Javelin - Великобритания - 1951
-
Регистрационный номер: XH710 The starboard air intake on the Javelin F(AW). Mk. 7
Самолёты на фотографии: Gloster Javelin - Великобритания - 1951
-
Регистрационный номер: XA710 Gloster Javelin F(AW). Mk. 7 (XA710; recent production model), showing port (two) pylon-mounted Firestreaks.
Самолёты на фотографии: Gloster Javelin - Великобритания - 1951
-
Регистрационный номер: G-AOEO Scottish Aviation Twin Pioneer (G-AOEO; third production model; SAL demonstrator);
Самолёты на фотографии: Scottish Aviation Twin Pioneer - Великобритания - 1955
-
Dive-brake jacks of the Victor.
Самолёты на фотографии: Handley Page Victor / H.P.80 - Великобритания - 1952
-
Регистрационный номер: XA918 The new non-flush cabin air intake (both sides) immediately behind the bomb aimer's panelling on the Victor B. Mk. I (XA918).
Самолёты на фотографии: Handley Page Victor / H.P.80 - Великобритания - 1952
-
Регистрационный номер: GN-101 The first Finnish-contract Folland Gnat (GN 101).
Самолёты на фотографии: Folland Gnat - Великобритания - 1955
-
The large-diameter ribbon-type braking 'chute on prototype Vulcan B. Mk. 2
Самолёты на фотографии: Avro Vulcan / Type 698 - Великобритания - 1952
-
A mixed box of two Valiants and two Vulcans from R.A.F. Bomber Command against a flurry of high-altitude vapour trails;
Самолёты на фотографии: Avro Vulcan / Type 698 - Великобритания - 1952Vickers Valiant - Великобритания - 1951
-
Регистрационный номер: YX770 Rolls-Royce Conway-Vulcan (YX770; first prototype) Engine FTB
Самолёты на фотографии: Avro Vulcan / Type 698 - Великобритания - 1952
-
P.1B intake;
Самолёты на фотографии: English Electric / BAC Lightning - Великобритания - 1957
-
Регистрационный номер: XA847 The English Electric P.1B displayed at Mach 0.98.
Самолёты на фотографии: English Electric / BAC Lightning - Великобритания - 1957
-
Регистрационный номер: G-ALBO Bristol Britannia Srs. 100 (G-ALBO; first prototype), with Orion B.On.l in port outer, Proteus 755 in starboard outer, and two Proteus 705s;
Самолёты на фотографии: Bristol Britannia / Type 175 - Великобритания - 1952
-
Регистрационный номер: 4X-AGB The second El Al Israel Airlines' Britannia Srs. 313 (4X-AGB; second production model).
Самолёты на фотографии: Bristol Britannia / Type 175 - Великобритания - 1952
-
Регистрационный номер: G-AMTZ The Skeeter Mk.6 (G-AMTZ) seen at the 1956 Display, but newly painted and with stretcher panniers;
Самолёты на фотографии: Cierva/Saunders-Roe W.14 Skeeter - Великобритания - 1948
-
Регистрационный номер: XK941 The open but semi-retractable anti-submarine weapons bay on the Westland Whirlwind AS. Mk. 7 (XK941);
Самолёты на фотографии: Westland Whirlwind - Великобритания - 1953
-
Регистрационный номер: G-AOCZ The demonstration Westland Whirlwind Srs. 2, a civilianised AS. Mk. 7.
Самолёты на фотографии: Westland Whirlwind - Великобритания - 1953
-
Регистрационный номер: XD145 [2] The Saro SR.53, with D.H. Spectre, emitting shock-wave diamonds.
Самолёты на фотографии: Saunders-Roe SR.53 - Великобритания - 1957
-
SR.53 intake;
Самолёты на фотографии: Saunders-Roe SR.53 - Великобритания - 1957
-
Регистрационный номер: XD145 [2] The Saro SR.53's two-tier arrangement of jet outlets. Viper (upper) and Spectre;
Самолёты на фотографии: Saunders-Roe SR.53 - Великобритания - 1957
-
Регистрационный номер: G-AHDM The vertical main strut of the Miles H.D.M. 105 (G-AHDM) contains new integral fuel tanks.
Самолёты на фотографии: Miles Aerovan / M.57 - Великобритания - 1945
-
Регистрационный номер: G-41-1, G-ATEL The Aviation Traders Accountant (G-ATEL; first prototype).
Самолёты на фотографии: Aviation Traders ATL.90 Accountant - Великобритания - 1957
-
Регистрационный номер: XD218 [2] Note the marked anhedral on the Scimitar F. Mk. I (XD218) tailplane
Самолёты на фотографии: Supermarine Scimitar - Великобритания - 1956
-
Регистрационный номер: XD218 [2] The Vickers Supermarine Scimitar F.Mk.I (XD218; ninth production model).
Самолёты на фотографии: Supermarine Scimitar - Великобритания - 1956
-
Регистрационный номер: WG774 Also repainted, and now a regal purple, the record-breaking Fairey F.D.2 Delta 2 (WG774)
Самолёты на фотографии: Fairey FD.2 - Великобритания - 1954
-
Регистрационный номер: G-35-4 Familiar "Falcon" pre-war trade mark of F. G. Miles on fin of prototype Miles Student;
Самолёты на фотографии: Miles Student / M.100 - Великобритания - 1957
-
The noiseless (comparatively) but peerless "Sparrows", four Provost T. Mk. Is flown by instructors of the R.A.F. Central Flying School.
Самолёты на фотографии: Hunting Percival Provost / P.56 - Великобритания - 1953
-
Регистрационный номер: XJ627 Second Hunter T. Mk. 7 (XJ627), also with dorsally-positioned parabrake housing;
Самолёты на фотографии: Hawker Hunter T - Великобритания - 1955