RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
  • Регистрационный номер: FS728   [6], G-BAFM   [6]

    Самолёты на фотографии: North American T-6 Texan / AT-6 Harvard - США - 1935

  • Регистрационный номер: FS728   [6], G-BAFM   [6]

    Close to the 85 m.p.h. stalling point, FS728’s “wilful” slightly overbalanced rudder and wavering wings warn of the danger of sideslipping at the bottom end of the speed range.

    Самолёты на фотографии: North American T-6 Texan / AT-6 Harvard - США - 1935

  • Регистрационный номер: FS728   [6], G-BAFM   [6]

    The Harvard’s distinctive triangular fin and rudder and square-cut wings contrast strangely with its curvaceous elevators.

    Самолёты на фотографии: North American T-6 Texan / AT-6 Harvard - США - 1935

  • Регистрационный номер: FS728   [6], G-BAFM   [6]

    Самолёты на фотографии: North American T-6 Texan / AT-6 Harvard - США - 1935

  • Регистрационный номер: FS728   [6], G-BAFM   [6]

    The Pratt & Whitney Wasp radial engine gives FS728 a pugnacious appearance when seen head-on. Patches cover the gun and gun-camera ports in the wing leading edges.

    Самолёты на фотографии: North American T-6 Texan / AT-6 Harvard - США - 1935

  • Регистрационный номер: FS728   [6], G-BAFM   [6]

    The Harvard’s wartime overall chrome-yellow trainer scheme makes it an eyecatching item at displays. The lack of mainwheel doors is evident here.

    Самолёты на фотографии: North American T-6 Texan / AT-6 Harvard - США - 1935

  • The instrument panel is laid out to the RAF specification of 1940, and the original gyro gunsight is retained on the forward cockpit coaming. A modern Becker radio hides in the Very pistol stowage in front of the control column.

    Самолёты на фотографии: North American T-6 Texan / AT-6 Harvard - США - 1935