Air International 1979-01
-
??? - An eye for the Kriegsmarine: the Arado Ar 196 /Warbirds/
Первый прототип Ar 196V1 имел два поплавка, что стало стандартным вариантом. Роговая аэродинамическая компенсация на руле направления была снята на V2, в остальном самолеты были очень схожи.
The first A-series prototype, the Ar 196 V1 D-IEHK, which commenced its test programme in the summer of 1937, this quickly being joined by the virtually identical second A-series prototype, the Ar 196 V2 D-IHQI.
An Ar 196A-3 of 2./SAGr 125 apparently moored in Suda Bay, Crete, in the summer of 1943
Во время рейдов на Констанцу советским летчикам приходилось встречаться над морем с немецкими гидросамолетами Ar 196
An Ar 196A-3 of 4./Bordfliegergruppe 196 operating in the North Adriatic in the autumn of 1943.
Самолеты Ar196 летали над водами всех европейских морей. На фотографии: Ar 196A-3 из 4-й эскадрильи 196-й группы корабельной авиации, действовавшей в 1943 году на Адриатическом море.
The Ar 196A-3 belonging to 4.Bordfliegergruppe 196 and being seen in the North Adriatic late in 1943. The vessel over which it is flying appears to be Torpedoboot TA 21 (ex-Italian Insidioso taken over by the Kriegsmarine after the Italian capitulation) which was eventually sunk by torpedo on 9 August 1944.
Ar 196V-3 отличался от своих предшественников наличием одного большого центрального поплавка; стандартным стал вариант с двумя поплавками.
The first B-series prototype, the Ar 196 V3 D-ILRE, which, together with the second B-series prototype, underwent comparison trials at Travemunde with the A-series prototypes.
An Ar 196A-2 of an unidentified unit. The muzzle of the starboard MG FF cannon and the starboard ETC 50/VIII bomb rack may just be seen.
The Ar 196 V4 D-OVMB, the second B-series prototype, which featured redesigned stabilising floats, lighter and simplified float bracing, and was the first aircraft to carry the armament later standardised for the Ar 196A-2.
В начале войны самолеты Arado Ar 196A-3 неплохо послужили на разных фронтах. Однако с 1943 года летать над Ла-Маншем для них стало смертельно опасно.
Ar 196A-3s of 2./SAGr 128 which was operating from Brest in June 1943.
Arado Ar 196A-3
The general arrangement drawing below depicts an Ar 196A-3 of 2./SAGr 125 which was operating in the Aegean, winter 1941-42.