RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
Предыдущая статья в серии: Aeroplane Monthly 1985-11 - R.Beamont - Testing the Ultimate Bomber (1)
Следующая статья в серии: Aeroplane Monthly 1986-01 - R.Beamont - Testing the Ultimate Bomber (3)
  • Регистрационный номер: XR219   [8]

    TSR.2 XR219, with undercarriage finally retracted, during the high speed trials which began in January 1965.

    Самолёты на фотографии: BAC TSR.2 - Великобритания - 1964

  • Регистрационный номер: XR219   [8]

    XR219 on Boscombe’s runway with flaps at 30°, flap “blow" on, and tailplane fully up at 145kt for nosewheel lift.

    Самолёты на фотографии: BAC TSR.2 - Великобритания - 1964

  • Регистрационный номер: XR219   [8]

    The author lifts the TSR-2 off Boscombe Down’s runway for its first flight, September 27, 1964.

    Самолёты на фотографии: BAC TSR.2 - Великобритания - 1964

  • Регистрационный номер: XR219   [8]

    At 3,000ft Beamont investigates the differential tailplane/taileron control in the first turn.

    Самолёты на фотографии: BAC TSR.2 - Великобритания - 1964

  • Регистрационный номер: XR219   [8]

    The port undercarriage main leg of XR219 with its bogie beam rotated to the vertical position.

    Самолёты на фотографии: BAC TSR.2 - Великобритания - 1964

  • Регистрационный номер: XR219   [8]

    The undercarriage malfunction on Flight 5. The bogies jammed in this position and could not be moved; a decision had to be made either to abandon the aircraft or to attempt an emergency landing.

    Самолёты на фотографии: BAC TSR.2 - Великобритания - 1964

  • Регистрационный номер: XR219   [8]

    XR219 flying past the tower at Boscombe for visual checks of the undercarriage failure. They confirmed that the bogies were jammed in a vertical position.

    Самолёты на фотографии: BAC TSR.2 - Великобритания - 1964

  • Регистрационный номер: XR219   [8]

    A moment after touchdown, the bogies begin to rotate backwards into their correct position.

    Самолёты на фотографии: BAC TSR.2 - Великобритания - 1964