Фотографии
-
P-36C of the USAAF in the finish standardised early 1942;
Самолёты на фотографии: Curtiss Hawk 75 / P-36 / Mohawk - США - 1935
-
Регистрационный номер: CU-562 Hawk 75A-3 (CU-562) of Finnish HLeLv 32, Nurmoila, winter 1942-3;
Самолёты на фотографии: Curtiss Hawk 75 / P-36 / Mohawk - США - 1935
-
Hawk 75A-8 of the Norwegian flying training centre, Island Airport, Toronto, 1941;
Самолёты на фотографии: Curtiss Hawk 75 / P-36 / Mohawk - США - 1935
-
Hawk 75A-5 of the Nationalist Chinese Air Force, Kunming, 1942;
Самолёты на фотографии: Curtiss Hawk 75 / P-36 / Mohawk - США - 1935
-
Регистрационный номер: C332 Hawk 75A-7 flown by Colonel Boxman of the 1.Vliegtuigafdeling, KNIL Luchtvaartafdeling, Madioen, December 1941.
Самолёты на фотографии: Curtiss Hawk 75 / P-36 / Mohawk - США - 1935
-
Регистрационный номер: X17Y "Модель 75B" с двигателем XR-1820-39. Весна 1936г.
Curtiss's prototype modified as the Model 75B with Wright XR-1820-39 Cyclone engine, strengthened cockpit canopy and scalloped aft decking for improved rear view.Самолёты на фотографии: Curtiss Hawk 75 / P-36 / Mohawk - США - 1935
-
Регистрационный номер: C382 Самолёты на фотографии: Curtiss Hawk 75 / P-36 / Mohawk - США - 1935
-
Регистрационный номер: NR1277 The second Hawk 75 demonstrator (NR1277) demonstrated at Buenos Aires late in 1937 in competition with the Seversky 2-PAL
Самолёты на фотографии: Curtiss Hawk 75 / P-36 / Mohawk - США - 1935
-
Один из двадцати построенных по лицензии в Аргентине H.75O.
The 19th Hawk 75O built in Argentina by the Fabrica Militar and delivered to the Army Aviation Command in 1941.Самолёты на фотографии: Curtiss Hawk 75 / P-36 / Mohawk - США - 1935
-
The Hawk 75R was a company-owned demonstration aircraft with a turbo-supercharger mounted beneath the nose with the intercooler beneath the wing trailing edge.
Самолёты на фотографии: Curtiss Hawk 75 / P-36 / Mohawk - США - 1935
-
Регистрационный номер: NX22028 The company-owned demonstrator NX22028, previously fitted with a Twin Wasp engine and turbo-supercharger, after being re-engined with a Cyclone.
Самолёты на фотографии: Curtiss Hawk 75 / P-36 / Mohawk - США - 1935
-
The first Y1P-36 after being fitted with two-bladed contra-props, the first such installation on a US aircraft.
Самолёты на фотографии: Curtiss Hawk 75 / P-36 / Mohawk - США - 1935
-
A P-36A of the 79th Pursuit Squadron of the 20th Pursuit Group, the first USAAC Group to receive the Curtiss fighter, at Barksdale Field.
Самолёты на фотографии: Curtiss Hawk 75 / P-36 / Mohawk - США - 1935
-
The Curtiss Hawk 75A-2
Самолёты на фотографии: Curtiss Hawk 75 / P-36 / Mohawk - США - 1935
-
Model 75 prototype; Model 75B; Hawk 75A-4; Hawk 75A-3.
Самолёты на фотографии: Curtiss Hawk 75 / P-36 / Mohawk - США - 1935
-
Hawk 75 initial prototype; Hawk 75M; Hawk 75N, Hawk 75O.
Самолёты на фотографии: Curtiss Hawk 75 / P-36 / Mohawk - США - 1935
Статьи
- A Kingfisher Comes Home /Veteran & Vintage/
- Airscene
- Fighter A to Z (6)
- Model enthusiast
- Plane facts
- Talkback
- ??? - The Fledgeling Fighter
- ??? - The Fokker Fours
- ??? - The ubiquitous Hawk /Warbirds/ (1)
- H.Taylor - Flying the "Wooden Wonder" /Viewed from the Cockpit/
- J.Marmain - Lyulka, a Soviet pioneer
- R.Braybrook - Decline and Fall? /Fighters in the RAF/ (3)
- S.Peltz - Best Hit