De Havilland Sea Mosquito
Варианты:
De Havilland - Sea Mosquito - 1944 - Великобритания
Страна: Великобритания
Год: 1944


Палубный многоцелевой самолет "Си Москито" TR.Mk.33
Представленный на рисунке Mosquito TR.Mk 33 находился в 1947 году в составе 771-й эскадрильи. Этот вариант был полностью подготовлен для боевых действий на море.
TP.Mk 33, 711-я аэ ВМС. В 1944 году Mosquito стал первым двухдвигательным самолетом, совершившим посадку на авианосец. Данная машина, TW256, была одной из 50 построенных Sea Mosquito и в 1946 году принадлежала 711-й эскадрилье авиации ВМС (авиабаза Броуди, 1946 год).
Sea Mosquito TR.Mk 33 мог нести самое разнообразное ударное вооружение, включая торпеду калибра 457мм. У него также имелся радар, четыре пушки и комплект палубного оборудования. До получения этой специальной модификации, собиравшейся в Ливсдэне, в авиации британского ВМФ применялись оборудованные гаком машины серии Mk VI.
TR.Mk 33
The first genuine Sea Mosquito prototype, LR387, which introduced manual wing folding, a thimble radome for the American ASH radar and considerable modification to the wing structure.
The D.H. Sea Mosquito prototype with wings folded. Special Radar equipment is installed in the nose.
The D.H. Sea Mosquito Mk.33 Naval Torpedo-Fighter-Reconnaissance Monoplane (two 1,635 h.p. Rolls-Royce Merlin 25 engines).
Прототип палубного торпедоносца-разведчика «Москито» TR.33, оснащенный радаром ASH
One of two special Sea Mosquito TR Mk 33 prototypes, TS449, with which the author carried out a series of RATOG tests, including asymmetric firings, at Farnborough in May and June 1946.
Прототип «Си Москито» (per. LR359), управляемый летчиком-испытателем Эриком Брауном, выполнил 25 марта 1944 г. серию из 5 посадок и взлетов с авианосца «Индефатигейбл»
Браун сажает прототип Sea Mosquito TR.Mk 33 (фактически - FB.Mk VI LR359, оснащенный посадочным крюком) на палубу авианосца "Индифетигейбл", 25 марта 1944 года.
The semi-navalised Mosquito FB Mk VI (LR359) making its first deck landing aboard HMS Indefatigable steaming off Ailsa Craig on 25 March 1944, with the author at the controls. Bob Everett, who has just given the “cut” signal, can be seen in the photo about to dart for the safety nets.
Indefatigable on March 25, 1944. The occasion marked the first landing on an aircraft carrier by a British twin-engined aircraft.
The thirtieth production Sea Mosquito TR Mk 33 (TW256) in service with No 703 Sqn at Lee on Solent, one of several shore-based squadrons that operated this type until at least 1949.
Mosquito FB Mk VI LR359, which was to be written off in an accident on 9 November 1944, is seen in its semi-navalised form. This aircraft commenced trials in November 1943, and was to have the distinction of being the first "twin" to "land on".
TR.Mk 37
The prototype of the Sea Mosquito TR Mk 37 (TW240) which differed essentially in having ASV Mk XIII radar
Палубный торпедоносец-разведчик «Москито» TR.37 с радаром ASW XIII
The first production TR Mk 37 ( VT724). Only a half-dozen examples of this model were to reach the Navy.
 
De Havilland Sea Mosquito TR Mk 33