RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
airplane photo

Страна : Великобритания

Год : 1923

Летающая лодка

Supermarine Sea Eagle и Scarab

Компания "Supermarine" разработала и построила три летающие лодки - амфибии Sea Eagle, выполненные по схеме биплана. На них был установлен ПД Rolls-Royce Eagle IX мощностью 360 л. с. (268 кВт), экипаж состоял из двух человек, а закрытая кабина была рассчитана на шесть пассажиров.
   Первый Sea Eagle, поднявшийся в воздух в июне 1923 года, был предназначен для авиакомпании "British Marine Air Navigation Company", организовавшей перевозки пассажиров между Саутгемптоном и Нормандскими островами. Первый рейс состоялся в начале июля 1923 года. Маршрут между Саутгемптоном и островом Гернси, открытый 25 сентября 1923 года, стал первой в Британии регулярной авиалинией, и один из трех уцелевших Sea Eagle эксплуатировался на ней до конца 1928 года. Позднее этот самолет использовался авиакомпанией "Imperial Airways".
   В начале 1924 года "Supermarine" получила заказ от морской авиации Испании на 12 летающих лодок - амфибий, для использования в качестве разведчиков/бомбардировщиков. Созданный самолет, получивший имя Scarab, был милитаризованным вариантом Sea Eagle, сохранив силовую установку последнего. В открытых, тандемно расположенных кабинах, размещались пилот и стрелок, а кабина штурмана-радиста была закрытой. Вооружение состояло из одного 7,7-мм пулемета Lewis на турели Scarff у стрелка, двенадцати 23-кг бомб на револьверном держателе в корпусе лодки и четырех 45-кг бомб на подкрыльевых держателях.
   Самолет был построен и поставлен заказчику в 1924 году, но о дальней его судьбе информация отсутствует.

Показать полностью

Описание:

  • Supermarine Sea Eagle и Scarab
  • Flight, June 1923
    THE SUPERMARINE "SEA EAGLE"
  • Flight, June 1924
    A NEW "SUPERMARINE" FOR SPAIN
  • Мировая Авиация 244
    Регистрационный номер: G-EBFK   [8]

    Было построено три Sea Eagle, получивших регистрацию G-EBFK (на снимке), G-EBGR и G-EBGS. Две машины были потеряны в ходе эксплуатации. Масса снаряженного самолета 2744 кг, размах крыла 14,02 м.

  • Flight 1940-04 / Flight
    Регистрационный номер: G-EBFK   [8]

    The Supermarine "Sea Eagle" (360 h.p. Rolls-Royce "Eagle IX"): Side view. Note the steps from the fin chine to the pilot's cockpit, and the "coach roof" cabin top.
    Commercial aviation in 1923. The Sea Eagle was a six-seater amphibian. The high bows were intended to give protection against spray.

  • Flight 1923-06 / Flight
    Регистрационный номер: G-EBFK   [8]

    The Supermarine "Sea Eagle," with Rolls-Royce "Eagle IX" engine, is being used on the route between Southampton and the Channel Islands. Note the retractable undercarriage, and the anchor lashed to the side of the boat.

  • Flight 1923-07 / Flight
    Регистрационный номер: G-EBFK   [8]

    THE KING'S CUP: Mr. Hubert Scott-Paine's Supermarine "Sea Eagle" (360 Rolls-Royce "Eagle IX"), piloted by Capt. H. C. Biard. This fine craft, which flew so splendidly, had to suffer penalties through tyre trouble.

  • Aeroplane Monthly 1986-04 / J.Stroud - Wings of Peace
    Регистрационный номер: G-EBGS   [4]

    Supermarine Sea Eagle G-EBGS at the Woolston terminal, one of two which operated a service to Guernsey.

  • Aeroplane Monthly 1986-04 / J.Stroud - Wings of Peace
    Регистрационный номер: G-EBGR   [2]

    Sea Eagle G-EBGR, as a flying-boat, at Southampton in Imperial Airways blue and silver livery.

  • Aeroplane Monthly 1986-04 / J.Stroud - Wings of Peace
    Регистрационный номер: G-EBGS   [4]

    Supermarine Sea Eagle G-EBGS is named Sarnia in St Peter Port Harbour, Guernsey in 1923, while operating on the Southampton - Guernsey service.

  • Aeroplane Monthly 1986-04 / J.Stroud - Wings of Peace
    Регистрационный номер: G-EBFK   [8]

    The first Supermarine Sea Eagle leaving Southampton on the survey flight to Guernsey and Cherbourg on August 14, 1923. Sir Sefton Brancker shares the cockpit with Henri Biard, while Sir Francis Shelmerdine and Hubert Scott-Paine are in the bows with an Air Ministry representative.

  • Flight 1923-06 / Flight
    Регистрационный номер: G-EBFK   [8]

    The Supermarine "Sea Eagle" on the water: Note the wheel raised clear. The main petrol tank is mounted on the top plane.

  • Flight 1926-03 / Flight
    Регистрационный номер: G-EBFK   [8]

    Sea Eagle

  • Aeroplane Monthly 1986-04 / J.Stroud - Wings of Peace
    Регистрационный номер: G-EBGR   [2]

    Loading newspapers into British Marine Air Navigation's Sea Eagle G-EBGR at Woolston. The pilot is F. J. Bailey.

  • Flight 1923-08 / Flight

    The Supermarine "Sea Eagle" at Sea View, I. of W.: The machine appears to have attracted considerable attention. On the right, standing on the wheel, is Mr. Hubert Scott-Paine, managing director of the Supermarine Works. Next to him is seen Lord Apsley, M.P., and behind him Capt. Biard, the Supermarine pilot.

  • Flight 1923-08 / Flight

    GENERAL BRANCKER "AT SEA": On Sunday, August 5, Major-General Sir Sefton Brancker paid a visit to the Supermarine Works at Southampton, and was taken for a flight in the new "Sea Eagle." In the upper photograph, the Director of Civil Aviation is seen, with Capt. Biard, in the cockpit. On the right General Brancker is just stepping ashore from the machine, and on the left is shown the central portion of the "Sea Eagle" as she appears when at rest on the sea. Note the wheels lifted clear of the water. On August 14 a flight was made, also with General Brancker as passenger, from Southampton to Cherbourg, over the new route which is to be opened shortly.

  • Flight 1924-06 / Flight
    Регистрационный номер: M-NSAA

    A NEW SUPERMARINE AMPHIBIAN FOR SPAIN: The engine is a Rolls-Royce "Eagle IX." The machine carries pilot, gunner, and observer forward. A camera is fixed in the interior of the hull, where also bombs are carried.

  • Flight 1924-07 / Flight

    A few of the Supermarine amphibians on board the Spanish Government vessel en route for Spain.

  • Flight 1924-09 / Flight

    MOROCCO BOUND: Our photograph shows the Spanish aircraft carrier "Dedalo," with a number of Supermarine flying boats stowed on deck, steaming down Southampton Water en route for Morocco. No doubt upon arrival the Spanish forces will greet them with "the 'moor' the merrier."

  • Aeroplane Monthly 1986-04 / J.Stroud - Wings of Peace
    Регистрационный номер: G-EBGS   [4]

    The hull of Sea Eagle G-EBGR (wrongly marked G-EBGS) being handed over to John Brancker, at Hythe, by Victor Paine, half-brother of Hubert Scott-Paine, in September 1949. In the back­ground is the Short Solent Somerset.

    Другие самолёты на фотографии: Short Seaford / Solent / S.45 - Великобритания - 1944

  • Aeroplane Monthly 1974-04 / Skywriters
    Регистрационный номер: G-EBGS   [4]

  • Aeroplane Monthly 1986-04 / J.Stroud - Wings of Peace
    Регистрационный номер: G-EBFK   [8]

    One of the three Sea Eagles as they appeared in service with British Marine Air Navigation.

  • Фотографии