Туполев АНТ-35
Страна: Россия
Год: 1936


Описание:
АНТ-35 (ПС-35)
Flight, November 1936
THE PARIS AERO SHOW
Фотографии

АНТ-35 (ПС-35)

Прототип цельнометаллического легкого пассажирского АНТ-35 выполнил первый полет 20 августа 1936 года. Это был низкоплан с убираемым шасси и силовой установкой из двух моторов воздушного охлаждения Gnome-Rhone 14K мощностью по 800 л.с., которые впоследствии заменили на советские М-85.
  За улучшенным прототипом АНТ-35бис последовало девять серийных самолетов с моторами М-62ИР мощностью 1000 л.с. Всю серию построили в 1937-1939 годах. Самолеты использовались в "Аэрофлоте" под обозначением ПС-35. После начала войны несколько машин передали в ВВС. Размах крыла ПС-35 составлял 20,80 м, максимальная скорость - 372 км/ч, дальность - 1640 км.

Flight, November 1936

THE PARIS AERO SHOW

CIVIL TYPES in PARIS

<...>
  From these large existing or projected commercial types, there is a considerable drop in size to the next-largest commercial aeroplane actually shown; the Russian A.N.T.35. Generally following the Douglas formula, this machine, designed by A. H. Toupolev, is in the ten-twelve passenger class, and is of all-metal, metal-clad construction. The cabin provides quite roomy accommodation for ten passengers, the seating arrangement being of the orthodox type with a gangway down the centre. Two radial air-cooled engines called in Russia the M.85 type look very like Gnome-Rhones built under licence and are rated at 850 h.p. each. It is claimed that they give the machine a maximum speed of 268 m.p.h. The engines are enclosed in long-chord cowlings carrying controllable flaps on their trailing edges in the approved modern fashion. The airscrews are three-bladers, of adjustable pitch. The gross weight of the machine is 14,500 lb., the wing span 68ft. 3in., and the wing area 625 sq. ft. The wheels retract into the engine nacelles.
<...>
ПС-35 (быв. СССР-Л2489) из состава Киевской ОАГ, сентябрь 1941 г.
The A.N.T. 35 Ten-passenger Commercial Monoplane (two M-85 engines).
The Russian singleseater fighter is seen in the foreground. Behind it is the A.N.T.35 commercial machine and mounted high on the stand is the long-range A.N.T.25, beyond which can be seen the Russian glider.
The prototype ANT-35 at the 1936 Paris Salon. Beyond it is the long-distance ANT-25 and in the foreground the TsKB-19.
На парижском авиасалоне рекордный АНТ-25 и пассажирский АНТ-35
«Фоккер» G.1 рядом с советскими самолетами АНТ-25 и АНТ-35 на Парижском авиасалоне. Ноябрь, 1936 г.
Пассажирский АНТ-35 являлся гражданским эквивалентом бомбардировщика СБ. Самолет мог перевозить десять пассажиров при экипаже из двух или трех человек.
Серийный ПС-35
Aeroflot ANT-35 URSS-M131 at Bromma Airport, Stockholm. This was almost certainly an ANT-35bis.
Aeroflot ANT-35 URSS-M134 photographed in the USSR. This is almost certainly an ANT-35bis. Aircraft and buildings in the background on the left have been censored.
Первый опытный АНТ-35
One of the retractable undercarriages of the Russian A.N.T.35. Note also the controlled cooling flaps on the engine cowling.