Vought F3U/SBU/V-142
Варианты:
Vought - F3U/SBU/V-142 - 1933 - США
Страна: США
Год: 1933


Two-seat scout and dive-bomber biplane
Описание:
Vought SBU
Flight, September 1935
VOUGHT SBU-1
Фотографии

Vought SBU

Прототип XF3U-1 выполнил первый полет в мае 1933 года. Самолет спроектирован согласно требованиям ВМС США к двухместному истребителю-биплану и оснащен мотором Pratt & Whitney R-1535-80 мощностью 700 л. с. (522 кВт). После завершения испытаний «Vought» доработала самолет в разведчик-бомбардировщик XSBU-1. От XF3U-1 он отличался усиленным крылом большей площади, более вместительными топливными баками и способностью нести под фюзеляжем 500-кг бомбу.
   Испытания SBU-1 начались в июне 1934 года. По результатам испытаний были заказаны 84 серийных SBU-1, поставки которых последовали в ноябре 1935 года. Затем появился SBU-2 (построено 40) с мотором R-1535-98 мощностью 750 л. с. Прототип XSBU-1 доработали для испытаний двигателей.
   Небольшое число самолетов под обозначением V-142A продали Аргентине.
   Размах крыла SBU-1 составлял 10,13 м, максимальная скорость на высоте 2715 м - 330 км/ч. Оба варианта SBU вооружались двумя пулеметами Browning калибра 7,62 мм; один был установлен в носовой части фюзеляжа, второй на турели над задней кабиной. SBU мог нести 227-кг бомбу.

Flight, September 1935

VOUGHT SBU-1

   EIGHTY-FOUR new scout-bomber biplanes are being built for the U.S. Navy by the Chance Vought Company, and the first machine of the batch has recently been tested. The scout-bomber type is intended both for bombing and long-range scouting activities which hitherto have been performed in the U.S. Navy by two distinct types of aircraft.
   Designated the SBU-1, the new machine represents a distinct departure from the well-known Vought Corsair type which, for many years, has been extensively used on the aircraft carriers, battleships and cruisers of the U.S. Fleet. Its structure is of metal with fabric covering, except for the fixed tail surfaces which are metal covered. An outstanding feature is the N.A.C.A. cowling which embodies adjustable flaps.
   Split flaps are fitted to the lower wings, and the engine, a geared Pratt and Whitney Twin Wasp Junior developing 700 h.p. at altitude, drives a Hamilton controllable pitch airscrew.
Flown in 1933, the Vought XF3U-1 met a US Navy requirement for a two-seat fighter that was abandoned after prototype evaluation.
SBU стал последним бипланом компании «Vought», созданным для ВМС США. SBU состояли на вооружении Резерва ВМС США до 1941 года.
The flaps round the N.A.C A. cowling of tne Vought are an innovation.
First production Vought SBU-1 (BuNo 9750) with fixed landing gear, from which was developed the similar XSB3U-1 with retractable gear, planned as a safeguard against failure of the XSB2U-1 monoplane
The pilot's "conservatory" can be seen.
The Vought SBU-2 Two-seat Scout-Bomber Biplane (700 h.p. Pratt & Whitney "Twin-Wasp Junior" engine).
Squadron of "Corsario" V-142's of the Argentine Naval Air Arm.
Vought SBU-1 scout-bombers of the U.S. Navy.
The American naval machine: Vought SBU-1 scout-bomber;
Flown in 1933, the Vought XF3U-1 met a US Navy requirement for a two-seat fighter that was abandoned after prototype evaluation.