RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
airplane photo

Страна : США

Год : 1955

Опытные и экспериментальные варианты F-84

<...>
   XF-84H: два F-84F, оснащенные ТВД Allison XT40-A-1 мощностью 5850 э.л.с. (4362 кВт) со сверхзвуковыми воздушными винтами

Показать полностью
  • Описание
  • Мировая Авиация 221
    Регистрационный номер: FS-060   [4]

    В 1955 году в рамках совместной программы ВВС и ВМС США два F-84F были переделаны в вариант XF-84H для исследования полета винтовых самолетов на околозвуковых скоростях. Получившие прозвище "Thunderscreeches", они должны были развивать скорость 1078 км/ч, но достичь ее в ходе испытаний так и не удалось.
    The two Republic XF-84H |et-to-turboprop fighter conversions were developed by the US Air Force in the hope that a combination of turboprop engine and supersonic contra-rotating propeller would provide speeds comparable to the pure jet, but with greater fuel economy and thus an extension of the machine's radius of action. First flown on 22 July 1955 by Republic's Henry G. Beaird, the two XF-84Hs were converted to house the 5.850eshp Allison XT-40, developed for the US Navy. Ongoing engine and propeller-related problems killed the idea. Seen here is 51.17060, the second of the two XF-84Hs.

  • Авиация и Космонавтика 2010-01 / А.Харук - "Вопящий гром"
    Регистрационный номер: FS-059   [13]

    Сборка XF-84H на заводе "Рипаблик"

  • Авиация и Космонавтика 2010-01 / А.Харук - "Вопящий гром"
    Регистрационный номер: FS-059   [13]

    XF-84H во время испытаний

  • Авиация и Космонавтика 2010-01 / А.Харук - "Вопящий гром"
    Регистрационный номер: FS-059   [13]

  • Aeroplane Monthly 1977-08 / L.Hendrix - Thunder Screech
    Регистрационный номер: FS-059   [13]

    The first XF-84H poses for its first pictures on the runway in front of the Republic Co’s tower and hangar 3. Clearly visible are the high slab T tail and the shark fin behind the cockpit. The dark area forward of the fin contains the Ram Air Turbine for emergency hydraulic power, which extended automatically when the undercarriage was lowered.

  • Air Enthusiast 1992-12 / E.Davies - 'Thunderscreech'
    Регистрационный номер: FS-059   [13]

    51-17059 at Edwards, July 1958.

  • Air Pictorial 1955-08 / The journal of a roving spotter
    Регистрационный номер: FS-059   [13]

    The Republic XF-84H is an experimental aeroplane intended for research into supersonic turboprop flight with particular reference to the behaviour of supersonic airscrews. The engine is an Allison T54.

  • Air Enthusiast 1992-12 / E.Davies - 'Thunderscreech'
    Регистрационный номер: FS-060   [4]

    The one that didn’t fly, 51-17060 at Edwards AFB, May 1956.

  • Air Pictorial 1956-11 / Air Pictorial's photo-review
    Регистрационный номер: FS-060   [4]

    At Edwards A.F.B. the second U.S.A.F./U.S.N. "Thunderprop" - Republic XF-84H-RE (51-17060) with transonic XT40-A-1 turboprop.

  • Aeroplane Monthly 1977-08 / L.Hendrix - Thunder Screech
    Регистрационный номер: FS-060   [4]

    Despite statements by many writers that the second XF-84H never flew, the USAF photo proves them wrong. It shows the author flying 17060 from Edwards Air Force Base on October 9, 1956, during the last flight of an XF-84H. This aircraft ended up on the scrap heap.

  • Air Enthusiast 1992-12 / E.Davies - 'Thunderscreech'
    Регистрационный номер: FS-059   [13]

    Несколько экспериментальных вариантов F-84 различного назначения в серийное производство не передавалось. На XF-84H (на фото) установили мощный ТВД XT40-A-1 со сверхзвуковым трехлопастным винтом. Первый из двух XF-84H поднялся в воздух в июле 1955 года.
    The weird XF-84H experimental turbo-prop fighter, photographed on July 21, 1955.
    Republic test pilot Hank Beaird at the controls of 51-17059 during a test flight over the Mojave Desert. Note the Union flag that Hank always displayed in the aft cockpit window.

  • Авиация и Космонавтика 2010-01 / А.Харук - "Вопящий гром"
    Регистрационный номер: FS-059   [13]

    XF-84H в полете

  • Aeroplane Monthly 1977-08 / L.Hendrix - Thunder Screech
    Регистрационный номер: FS-059   [13]

  • Мировая Авиация 151
    Регистрационный номер: FS-059   [13]

    Одними из самых шумных самолетов в мире стали два Republic XF-84H, построенные для испытаний сверхзвуковых винтов. Воздушный винт приводился в движение от турбовинтового двигателя Allison номинальной тягой 5850 л. с. Самолет 51-17059, показанный на фотографии, стал первым в этой программе. Он поднялся в воздух в 1955 году.

  • Авиация и Космонавтика 2010-01 / А.Харук - "Вопящий гром"
    Регистрационный номер: FS-059   [13]

    После испытаний XF-84H долго стоял на постаменте в качестве памятника

  • Авиация и Космонавтика 2010-01 / А.Харук - "Вопящий гром"
    Регистрационный номер: FS-059   [13]

    Отреставрированный XF-84H сейчас хранится в музее ВВС США

  • Air Enthusiast 1992-12 / E.Davies - 'Thunderscreech'
    Регистрационный номер: FS-059   [13]

    The only F-84H that ever flew, preserved on a pole at Meadow’s Field, Bakersfield, California.

  • Air Enthusiast 1992-12 / E.Davies - 'Thunderscreech'

    General arrangement, Republic XF-84H.

  • Фотографии