RU

/

EN
burger-menu

Поиск по сайту:

airplane photo

Страна : США

Год : 1923

Варианты

Jane's Encyclopedia of Aviation

Curtiss PW-8 (USA)
   Single-seat biplane fighter of 1924, 25 of which were acquired by the USAAC with 328 kW (440 hp) Curtiss D-12 engines.

Показать полностью

Описание:

  • Jane's Encyclopedia of Aviation
  • Flight, November 1924
    THE CURTISS "P.W.8" BIPLANE
  • Jane's All the World Aircraft 1980 / Encyclopedia of Aviation - Aircraft A-Z - v3

    Полет Моэна с запада на восток. 23 июня 1924г.: лейтенант ВВС США Р. Моэн завершил необычный аэронавигационный эксперимент, приземлившись на своем истребителе Curtiss PW-8 (на снимке) в Сан-Франциско. За несколько минут до захода солнца Моэн закончил первый однодневный дневной перелет по Соединенным Штатам. Моэн находился в воздухе 21 ч 48 мин 30 с, ему мешала низкая облачность у Митчелл-Филда, Лонг-Айленд, где на рассвете началось его приключение и где он задержался на 36 мин. Еще час ценного дневного летного времени был потерян, когда механик сломал заливную горловину во время остановки для дозаправки в Дейтоне, Огайо. Полет Моэна должен был подтвердить быстрое техническое развитие американских истребителей.
    Curtiss PW-8 in which Russell L. Maughan, USAAS, flew coast-to-coast across the USA in daylight hours on 23 June 1924.

  • Aviation Historian 2 / American Classics

    The Curtiss PW-8 was developed from the R-6 racer that took first and second places in the 1922 Pulitzer Trophy Race. In April 1923 the US Army placed a contract for three XPW-8s to be tested by the Air Service with 440 h.p. Curtiss D-12 engines (developed from the Kirkham engine). The first example was photographed in the snow and displays the radiators mounted as part of the upper wings’ skins, as originally fitted to the racer.

  • Flight 1924-11 / Flight

    THE CURTISS P.W.8 PERSUIT BIPLANE: A successful American single-seater fighter, fitted with a Curtiss D.12 engine. It was on this type of machine that Lieut. R. L. Maughan made his great Dawn-to-Dusk flight from New York to San Francisco, on June 23 last.

  • Мировая Авиация 82

    Ранние машины PW-8 были не только платформами для отработки технологии для будущих серийных истребителей. Три прототипа PW-8 построены с радиаторами на поверхности крыла, такие же использовались на участвовавших ранее в гонках бипланах Curtiss. Однако, хотя эти радиаторы и эффективны с точки зрения аэродинамики, они оказались ненадежными в эксплуатации и слишком уязвимыми в бою.

  • Мировая Авиация 82

    Фирма "Curtiss" собрала первый из истребителей Hawk, обозначенный PW-8, в виде двухстоечного биплана с трубками радиаторов, проходящими по поверхности крыла. Впоследствии она сделала XPW-8A с новым одностоечным крылом и радиаторами сотового типа, установленными в центральной секции верхнего крыла, как на фотографии.

  • Aviation Historian 2 / American Classics

    As their D-12 engines tick over, a well-dressed lady watches two PW-8s of the 95th Pursuit Squadron, 1st Pursuit Group, prepare to take off from Selfridge Field, Michigan, in 1925. Despite the type’s troublesome wing-mounted brass radiators, which were vulnerable to gunfire from above, Curtiss won a contract to build 25 PW-8s in September 1923. PW-8 24-203 was flown by Lt Russell Maughan on June 23, 1924, during the first dawn-to-dusk crossing of the USA.

  • Flight 1925-11 / Flight

    AT THE NEW YORK AIR MEET: Two Curtiss P.W.8's rounding a Pylon.

  • Flight 1924-11 / Flight

    SOME CONSTRUCTIONAL DETAILS OF THE CURTISS P.W.8: 1. One of the "cellular" wing panels, which is covered with Curtiss-ply. 2. Centre-section wing radiator unit. 3. Engine and fuel tank section of the fuselage. 4. The tubular steel fuselage. 5 and 7. The welded steel tail units. 6. Engine mounting.

  • Фотографии