Cody No.2 / No.3 / No.5
Страна: Великобритания
Год: 1910


It shows the "Flying Cathedral," constructed in 1910 by S. F. Cody, biplane developed from the British Army "flying machine" of 1908-9 which Cody flew with varying degrees of success. The "Cathedral" was 46 ft. span and powered with a 60 h.p. E.N.V. engine. It flew remarkably well, and similar improved and modified models were produced.subsequently.
Коди на встрече авиаторов в Бурнмуте (с 11 по 16 июля 1910 года). На нее прибыли почти все величайшие пилоты мира, включая Блерио. Встреча была омрачена гибелью Чарльза Роллса, соучредителя фирмы "Rolls-Royce", при крушении аэроплана Wright Flyer.
Биплан, на котором Коди участвовал в гонках 1910 года по замкнутому маршруту в Британии (пришел четвертым). Этот аэроплан модифицировали и оснастили новым мотором мощностью 120 л. с. (89 кВт). В 1912 году он прошел военные испытания в Солсбери-Плэйн.
CODY'S "CATHEDRAL": IT WAS ON A MACHINE OF THIS TYPE THAT CODY WON THE MILITARY TRIALS IN 1912.
AN ANGLO-AMERICAN PIONEER: The late Col. S. F. Cody, who carried out tests with the British Army biplane in 1908-9, and later became a naturalised Britisher.
Col. Samuel Franklin Cody in the seat of one of his Biplanes. Note how largely bamboo enters into the construction of the machine.