Поиск по сайту:
Варианты
- Dassault - Mystere / MD-452 - 1951 - Франция
- Dassault - Mystere III / MD-453 - 1952 - Франция
- Dassault - Mystere IV / MD-454 - 1952 - Франция
- Dassault - Mystere IVN - 1954 - Франция
- Dassault - Super Mystere - 1955 - Франция
Dassault M.D.453 Mystere IIIN
M.D.453 Mystere IIIN: ночной истребитель, разработанный на основе Mystere IIC взамен прекращенного проекта варианта M.D.450-30-L самолета Ouragan; первый из запланированных к постройке трех прототипов выполнил первый полет 18 июля 1952 года (постройку двух других аннулировали), на прототипе стоял двигатель от Mystere IIC, но воздухозаборники сделали боковыми, чтобы освободить нос фюзеляжа под установку РЛС; после недолгого периода летных испытаний M.D.453 использовался для отработки катапультных кресел
- Dassault M.D.453 Mystere IIIN
Фотографии
-
Мировая Авиация 147
Ночной истребитель Mystere. На базе M.D.452 Mystere II был создан оснащенный РЛС опытный двухместный M.D.453 Mystere III "Mystere de Nuit", отличавшийся воздухозаборниками по типу M.D.450-30L и совершивший первый полет 18 июля 1952 года.
-
Air Pictorial 1956-07 / Air Pictorial's photo-review
MYSTERE DE NUIT, the M.D.453-01 Mystere III (superseded by the Mystere IVN) is now modified for seat-ejection tests. Cameras are mounted in wingtip bulges.
-
Aviation Historian 26 / T.Buttler - Dassault's X-files
The MD.453 Mystere de Nuit, also referred to as the Mystere III, incorporated a swept wing, as had been fitted to the MD.452 Mystere II, which was itself essentially a thinner-swept-wing development of the Ouragan. The sole Mystere de Nuit, 01, is seen here during its trials programme. It was later used as an ejection-seat testbed.
-
Aviation Historian 26 / T.Buttler - Dassault's X-files
A rear three-quarter view of MD.453-01 in its initial test configuration. During April-November 1953 the aircraft performed 60 engine-test flights for the CEV at Istres and Bretigny-sur-Orge. In June the following year it was proposed for use as a Viper engine testbed, the powerplants to be slung in wing-mounted pods outboard of the mainwheels. The idea was ultimately rejected and the aircraft was delivered to SNCASO at Istres for ejection-seat trials in September 1955.
-
Aviation Historian 26 / T.Buttler - Dassault's X-files
In December 1952 the Mystere de Nuit was evaluated at Melun-Villaroche by Gen Richard Boyd and Col Johnson of the USAF - note the North American F-86A Sabre in the background. Making the 33rd and 36th flights of the prototype, the Americans found the aircraft tricky to handle, although they noted its performance as “good”.
Другие самолёты на фотографии: North American F-86 Sabre - США - 1947
-
Aviation Historian 26 / T.Buttler - Dassault's X-files
Dassault MD.453 Mystere de Nuit
- Фотографии