Hawker Hornet / F.20/27
Варианты:
Hawker - Hornet / F.20/27 - 1928 - Великобритания
Страна: Великобритания
Год: 1928


по низкой цене: у м Кропоткинская в современном здании
Описание:
Hawker Fury I и II
Flight, June 1929
BRITISH AIRCRAFT AT OLYMPIA
Фотографии

Hawker Fury I и II

История создания истребителя-биплана Fury началась в 1927 году, когда Министерство авиации выпустило техническое задание F.20/27 на истребитель-перехватчик. Хотя представленный компанией "Hawker" прототип был оснащен звездообразным двигателем Bristol Jupiter мощностью 450 л. с. (336 кВт), как того требовало задание, фирме не удалось получить контракт на серийное производство. Тем не менее полученный при его создании опыт пригодился компании, когда дневной бомбардировщик Hart продемонстрировал, что истребительные силы Британии вооружены устаревшими самолетами. Понимание этого факта привело к ускоренной разработке (в инициативном порядке) прототипа нового истребителя, которому "Hawker" присвоила название Hornet. На этой машине Сидней Кэмм решил отказаться от использования звездообразного двигателя, в котором было так заинтересовано Министерство авиации, и установить рядный V-образный Rolls-Royce F.XIS (позднее названный Kestrel). Этот самолет и стал прототипом Fury, купленным Министерством авиации, которое присвоило ему новое обозначение в соответствии принятой тогда в ВВС номенклатурой.
<...>

Flight, June 1929

BRITISH AIRCRAFT AT OLYMPIA

THE H. G. HAWKER ENGINEERING CO., LTD.

  OF the three complete aircraft to be exhibited on the Hawker stand one will be the "Tomtit" two-seater training machine, while the other two will be a "Hart" day-bomber and a "Hornet" single-seater interception fighter, respectively. Air Ministry restrictions prevent a very detailed reference to the two military types, particularly the "Hornet."
<...>
  Concerning the Hawker "Hornet," but little may be said beyond the fact that it is a single-seater interception fighter, designed to deal with the modern fast day-bomber. In external appearance the "Hornet" is one of the most "eyeable" machines produced in recent times. It is of all-metal construction and fitted with Rolls-Royce F.XI S engine. No performance figures may be quoted, but the "Hornet" is claimed to be the fastest single-seater fighter in the world.
Interceptor Fighter F.20/27 was re-engined with a 450-h.p. Mercury radial after brief trials at Martlesham Heath. Top speed was 218 m.p.h. at 10,500 ft. at loaded weight of 3,178 lb. Span was 30 ft., length 23 ft. 8 1/4 in.
This view of the actual full-size "Hornet" serves as a comparison with the illustration above of the model in the same position
Hornet had similar airframe but with water-cooled Rolls-Royce engine. Used throughout 1930 as Fury prototype with F.XIIS, which in production form became the famed Kestrel. Top speed 214 m.p.h. at 10,000 ft.; loaded weight 3,490 lb.; length increased to 26 ft. 8 1/2 in.
HAWKER "HORNET" (Rolls-Royce "F").
Hawker Fury single-seater fighter.
The Hawker "FURY" Interceptor Fighter with Rolls-Royce "F" Engine has been selected for R.A.F. equipment after extensive competitive trials - further proof of the all-round superiority of Hawker aircraft.
The Hawker Hornet with Rolls Royce F. engine. The fastest single seater fighter in the world.
The Hawker Hornet with Rolls Royce F. engine. The fastest single seater fighter in the world.
The Hawker Stand has the distinction of exhibiting three machines never hitherto seen in public: The "Tomtit" training machine, the "Hart" day bomber recently ordered in quantities for the R.A.F., and the "Hornet," believed to be the world's fastest single-seater fighter.
Two views of Mr. Edwardes' flying scale model of the Hawker "Hornet."
The model Hawker "Hornet" just starting a successful R.O.G. flight.