Schweizer SGS 2-8 / TG-2
Варианты:
Schweizer - SGS 2-8 / TG-2 - 1938 - США
Страна: США
Год: 1938
Планер

Описание
Фотографии
Schweizer. Планеры

  Компания "Schweizer Aircraft Company" из Элмира, Нью-Йорк, основана в 1939 году для производства планеров и парашютов. Со временем ассортимент изделий фирмы расширился. В 1960-е годы она строила сельскохозяйственные самолеты, легкие вертолеты, легкие самолеты-амфибии и самолеты-разведчики.
  Вероятно, наибольшую известность "Schweizer" принесли планеры, производство которых началось в 1930-е годы. Первые планеры строились в ограниченном количестве, но последующие модели имели большой успех, например, двухместный SGS 2-8 с фюзеляжем из стальных труб и алюминиевым крылом.
<...>
SGS 2-8, выполнивший первый полет в 1938 году, в авиации Армии США обозначался TG-2, а в ВМС и КМП США - LNS-1. Снимок планера морской пехоты сделан в мае 1942 года.
A glider pilot recruiting image based on a picture of a Schweizer TG-2 flying over the southern California desert. Such sailplanes seemed a natural starting point for combat glider pilots, but this was soon shown to be misguided.
A press day at Twenty-Nine Palms in 1942: a trio of TG-2s stands ready for tow off the dry lakebed adjacent to the field.
The US Army's first glider, a Schweizer TG-2, is assembled for flight after being removed from its trailer. A direct copy of a successful civilian competition design, it was contracted for and delivered in the span of three months
A staged photo of a civilian instructor and two Army student glider pilots beside a TG-2.
Two of the men most influential in the US Army Glider programme was Air Corps chief General 'Hap' Arnold (rear) and Major (soon Colonel) Fred Dent (front). They are trying out the Army’s first glider, a Schweizer TG-2 during September 1941 in New York.
Major Fred Dent prepares for a flight with General Hap Arnold (standing) in the US Army's first glider, the Schweizer TG-2. The event was the National Soaring Contest in September 1941 at Elmira, New York, site of the US Army's first glider training.
Three TG-2s are given a triple aero-tow by a Stinson O-49. Such civilian tow-planes were used until Army models were provided.