Поиск по сайту:
Варианты
- North American - P-51 Mustang - 1940 - США
- North American - FR / F-6 - 1942 - США
- North American - Mustang X - 1942 - США
- North American - P-51D Mustang - 1944 - США
- North American - P-82 Twin Mustang - 1946 - США
- Cavalier - Mustang - 1967 - США
- Jurca - MJ-7 Gnatsum - 1969 - Франция
- Piper - PA-48 Enforcer - 1971 - США
- Meyer - P-51B - 1980 - США
- Sandberg/Boland - Tsunami - 1986 - США
- Papa 51 - Thunder Mustang - 1996 - США
Фотографии
-
Air Pictorial 1956-05 / ??? - RAF experimental aircrafts
This Merlin 61-engined Mustang was one of a number of interesting aircraft flown by the Rolls-Royce Test Establishment at Hucknall.
-
Air International 1983-10 / ??? - Mustang ... The Willing Warhorse /Warbirds/ (2)
The first Rolls-Royce Mustang X conversion, with Merlin 65 installation.
-
Air International 1983-10 / ??? - Mustang ... The Willing Warhorse /Warbirds/ (2)
The first Rolls-Royce Mustang X conversion, with Merlin 65 installation and with the nose intake lines revised after early flight testing.
-
Air International 1983-10 / ??? - Mustang ... The Willing Warhorse /Warbirds/ (2)
One of the other Rolls-Royce conversions of P-51s to Mustang X configuration - AM203.
-
Air Pictorial 1956-10 / B.Robertson - U.S. Aircraft in the British Services 1914-1955 (3)
One of several Mustang Xs produced by Rolls-Royce, with Merlin 61 or 65 engines. This example, AC963, has a dorsal fin.
-
Мировая Авиация 35
Пять опытных самолетов с улучшенной силовой установкой Merlin 65 получили обозначение Mustang X. Прототип N'2, бортовой номер AM203, с более обтекаемым воздухозаборником в передней части фюзеляжа и расположенными под углом к капоту отверстиями для охлаждающего воздуха развивал на высоте 6811 м скорость 679 км/ч.
One of the other Rolls-Royce conversions of P-51s to Mustang X configuration - AM208. -
Air Enthusiast 2001-09 / K.Wixey - Magnificent Mustang
Mustang I AM208 was one of those used experimentally at Hucknall and the A&AEE, Boscombe Down. Apparent here is the 'chin' radiator, although the ventral radiator remains unchanged.