Embraer R-99 / E-99 / ERJ-145RS / ERJ-145SA
Варианты:
Embraer - R-99 / E-99 / ERJ-145RS / ERJ-145SA - 1999 - Бразилия
Страна: Бразилия
Год: 1999


Описание
Фотографии
EMBRAER ERJ и Legacy 600

<...>
   На базе авиалайнера Brasilia велась разработка военных вариантов - EMB-120EW и EMB-120RS, но ВВС Бразилии заказали примерно аналогичные подварианты на базе EMB-145. EMB-145SA - самолет ДРЛОиУ. Бразильские ВВС заказали пять таких машин с поставкой с 2002 года (по программе SIVAM). Самолет отличается экипажем из семи, вместо пяти, человек, РЛС бокового обзора Ericsson Erieye с антенной в длинном обтекателе на верхней части фюзеляжа, защищенной линией обмена данных, новой авионикой и системой управления полетом, увеличенным запасом топлива и рядом других усовершенствований. В декабре 1998 года Греция заказала четыре таких самолета.
   EMB-145RS (изначально EMB-120RS) - самолет дальнего радиолокационного обнаружения, который призван дополнять самолеты ДРЛОиУ EMB-145SA. Первые три самолета были заказаны с поставкой с 2001 года, причем данные машины имели практически те же конструктивные усовершенствования, что и EMB-145SA. Новой была установка канадской интегрированной радиолокационной системы MacDonald Dettwiler IRIS (Integrated Radar Imaging System) с антенной с синтезированной апертурой луча, которая размещалась в подфюзеляжном обтекателе, комбинированной системой Versatron Skyball (ТВ/ИК-система переднего обзора) и мультиспектральной системы Daedalus (диапазоны УФ, видимая область спектра и ИК). Самолет предназначен для решения задач по исследованию природных ресурсов, контролю за экологией рек и картографированию местности. Самолеты обоих вариантов сегодня находятся на вооружении ВВС Мексики.
<...>
R-99A / E-99M Brazil
The E-99M ‘6700’ just after have take off from an undisclosed air base
An E-99M leading a flypast during a recent ceremony, flanked by others military versions of the Embraer EMB-145: a C-99 at its right and R-99 at its left
Brazil’s fleet of E-99s is currently being upgraded as E-99Ms, the first having recently been redelivered.
Brazil's EMB-145AEW&C entered service in 2001. The aircraft are currently being upgraded to E-99M standard, which includes replacing the original Erieye radar with the more advanced Erieye ER.
The Forca Aerea Brasileira will receive the first of five upgraded E-99M AEW airborne early warning and control aircraft in mid-2020.
EMBRAER разработала для R-99A систему самообороны, включающую устройства отстрела ложных целей. Испытания системы завершились в 2003 году. Фирма предложила EMB-145 в качестве платформы для американской Airborne Common Sensor и выиграла тендер, но США в конечном итоге отказались от реализации программы ACS.
In addition to equipping the Svenska Flygvapnet’s Saab 340 Argus, the Erieye radar has been integrated on the Embraer EMB-145 and sold to Brazil, Greece and Mexico. The Flygvapnet data links the radar picture to receivers in the network centric-based defence system, whereas Brazil, Greece and Mexico carry radar operators/controllers in their aircraft.
EMB-145
The Forca Aerea Brasileira will receive the first of five upgraded E-99M AEW airborne early warning and control aircraft in mid-2020.
AEW cover was provided by four Brazilian Air Force E-99s like this one (serial number 6700) deployed by 276° GAV based at Anapolis AFB to Recife AFB.
The E-99M ‘6700’ with those who took part of the Joint Exercise (EXCON) Tinia 2022
Newly upgraded Brazilian Air Force E-99M serial number 6702 arriving at Anapolis to rejoin 276° GAV - the ‘Guardian’ Squadron
A sunset shot of the E-99M taken during the EXCON Tapio 2021
One of the most unusual participants was the Brazilian Air Force Embraer R-99A, s/n 6704, from 276° GAv. This variant of the Embraer ERJ-145 is equipped with an Erieye radar fitted atop the fuselage for its airborne early warning and control role. One of five in service with the Brazilian Air Force, it is based at Anapolis AFB.
Following demonstrations to service and government officials at Pretoria, Brazilian Air Force R-99A, 6700, with Ericsson Erieye AEW&C radar, was exhibited in the static display.
An initial phase of the modernization process planned to be applied to the Brazilian AF’s E-99 AEW&C aircraft
A trio of pilots leaving the E-99M ‘6700’ following a flight
R-99B Brazil
На фотографии - самолет ДРЛО EMB-145RS (на переднем плане) и самолет ДРЛОиУ EMB-145SA. Три RS и пять SA были заказаны ВВС Бразилии под обозначениями R-99A(SA) и R-99B(RS).
Для сохранения летных данных на уровне ERJ-145 самолету R-99A потребовалось более радикальное, по сравнению с R-99B, изменение аэродинамики. Машина способна осуществлять контроль воздушного пространства и управлять действиями авиации.
Вместе R-99B (на снимке) и R-99A способны вести мониторинг огромных пространств Амазонии. В состав оборудования R-99B входит ТВ/инфракрасная обзорная система Skyball в турельном исполнении, двухдиапазонная РЛС, генерирующая трехмерную карту местности, и многополосный радиосканер.
P-99
P-99, оснащенный подкрыльевыми пилонами для вооружения и спецоборудования, является одним из немногих в мире реактивных морских патрульных/противолодочных самолетов. Он также способен поражать надводные цели, вести радиотехническую разведку, ставить помехи, выполнять поисково-спасательные задачи, патрулировать прибрежную экономическую зону.
Специально оборудованный P-99 похож на R-99B, но он предназначен для выполнения совсем других задач. Самолет может нести вооружение на пилонах под крылом, а РЛС оптимизирована для работы над водной поверхностью.
EMB-145SA Mexico
Mexico’s air force uses its EMB-145SA in the fight against drug smuggling.
EMB-145H Greece
The 'ski box' that houses the Saab Microwave Systems Erieye PS-890 radar is a prominent feature of the EMB-145H.
ВВС Греции
No.380 AEW Squadron's detachment at Souda undertook most of its OUP missions at night.
The EMB-145H has a reinforced top fuselage to carry the PS-890 Erieye radar antenna, winglets to improve aerodynamics, fuel economy and range and an increased fuel capacity compared to the commercial ERJ-145 variant.
Embraer 145H AEW&C 717 from 380 Squadron based at Elefsina was made available to the FWIC during the COMAO
EMB-145H 729 taxies into position to line up on Souda Bay's runway 29 as a Luftwaffe Transall C-160D taxies in from the north taxiway awaiting its turn for departure.
EMB-145H 374 returns from a regular training mission at Larisa AB.
Ground crew assigned to 380 AEW Squadron work through the start-up sequence with EMB-145H 757 on the apron at Souda Bay prior to an Operation Unified Protector mission.
EMB-145H AEW
EMB-145I India
Самолет ДРЛО EMB-145
India's Embraer EMB-145I airborne early warning and control aircraft made its public debut at Aero India 2013 at Yelahanka Air Base, near Bangalore, in February. The second aircraft to fly, but first to be delivered, (KW3555, c/n 14501130, ex PT-ZNB) was displayed at the event. It arrived at the Defence Research and Development Organisation's (DRDO) headquarters at Bangalore on August 22, 2012. Work to install the aircraft's Indian-produced mission systems is coordinated by the DRDO and its Centre for Airborne Systems. It involves the installation of two active electronically scanned early warning radars (primary and secondary, one built into the other), command and control, communications- and electronic-intelligence, satellite communications and countermeasures systems. Flight-testing of the mission systems will begin shortly. The outstanding pair of EMB-145Is is due to arrive in India this year.
С 6 по 11 февраля в Бангалоре прошел авиасалон AeroIndia 2013. Его единственным дебютантом стал самолет дальнего радиолокационного обнаружения Embraer 145 AEW&C. Радар с надфюзеляжной антенной с фазированной решеткой AESA был разработан и поставлен Центром авиационных систем радиоэлектронного противодействия группы DRDO из Министерства обороны Индии. Поставки строевых самолетов намечены на 2015 г.
India's second EMB 145i, KW-3556, will be accepted by the Indian Air Force by the end of this year.
In addition to Netra aircraft KW3556 on static display at Aero India, a second aircraft, KW3555, took part in the flying display.
EMB 145
 
Самолет ДРЛОиУ Embraer EMB-145SA
Embraer EMB-145MP
Embraer EMB-145RS
The EMB-145H cockpit is equipped with two Honeywell flight management systems, two 8 x 7 inch multi-functional displays, and two primary flight displays. A solitary engine instrument crew alerting system is positioned in the centre of the panel.
Модель самолета ДРЛО EMB-145
Embraer EMB-145 SA surveillance aircraft with dorsal Erieye surveillance radar antenna (1999)
The remote sensing EMB-145 RS, with belly-mounted IRIS radar and chin-mounted Skyball E-O/IR sensor (1999)