Goodyear F2G Super Corsair
Варианты:
Goodyear - F2G Super Corsair - 1944 - США
Страна: США
Год: 1944


Описание
Фотографии
F2G: «Super Corsair», вариант постройки «Goodyear» с мотором R-4360, оптимизирован для полетов на малых высотах; построено 10
The "Vought-Goodyear F2G", as this unique aircraft is now officially designated, made its first appearance at the 1982 Reno Air Races and has the potential to set time-to-height records. Photographed here by Frank Mormillo over Chino, the Corsair is flown by Steve Hinton and Jim Maloney, who shared in the restoration/modification project.
Powered by a 4,000 h.p. Pratt & Whitney R-4360 28-cylinder radial, the Budweiser Light Vought-Goodyear F2G Corsair bears little resemblance to any other Corsair. With cut down wings and cockpit streamlining, owners Steve Hinton and Jim Maloney, both directors of the California-based Planes of Fame Museum based at Chino Air­port, hope to make an attempt on the time-to-climb record for piston aircraft currently held by an F8F Bearcat. In addition, the aircraft is scheduled to compete in this year's top air racing events.
F2G
Экспериментальный самолет F4U-1WM. Сентябрь 1943 г.
Опытный самолет XF2G-1. Осень 1944 г.
Опытный XF2G-1
Вариант XF2G-1 являлся попыткой превратить Corsair в эффективный перехватчик, способный защитить американские корабли от атак японцев. Машина была снабжена двигателем R-4360 и могла быстро набирать большую высоту для перехвата вражеских разведчиков. Новая силовая установка потребовала внести хорошо заметные изменения в конструкцию капота. Но запуск в серию истребителя Grumman F8F Bearcat положил конец работам по F2G-1.
One of the eight XF2G-1s
F2G Super Corsair. Компания "Goodyear" модернизировала три FG-1A собственной постройки в вариант XF2G-1, оптимизированный для действий на малых высотах. На них установили моторы Pratt & Whitney R-4360-4 мощностью 3000 л. с., доработали фюзеляж и фонарь кабины. Первый полет XF2G-1 выполнил 31 мая 1944 года. За прототипами собрали пять F2G-1 аэродромного базирования, но контракт еще на 403 самолета аннулировали с окончанием Второй мировой войны. Морской эквивалент F2G-2 был построен в количестве 10 экземпляров, массовое производство отменили в связи с окончанием войны.
One of the five shipboard F2G-2s completed.
F2G-2, на котором Кук Клиланд выиграл гонки в 1947 г.
Серийный истребитель F2G-1 "Супер Корсар"
F4U-1D, превращенный в гоночный болид. 1985 г.
The F2G Corsair is shown here being worked on in the "Planes of Fame" maintenance hangar at Chino. When not being used for racing or record attempts, the Corsair is displayed at the "Planes of Fame" museum, but remains the joint property of Hinton and Maloney. The massive 28-cylinder R-4360 engine is clearly shown in this view.
Двигатель R-4360-4 "Уосп Мейджер"
A US Army CH-54B lifts the prototype Goodyear XF2G-1 from Patrick Henry Airport to NAS Norfolk. After restoration the aircraft will be returned to the USMC Museum at Quantico.
Top, Vought F4U-4 and bottom Goodyear F2G-1.
F2G-2
The Goodyear F2G-1 Corsair.
The general arrangement drawing depicts the shipboard F2G-2 version of the Goodyear-developed low-altitude interceptor derivative of the Corsair.