Варианты
- Virgin Galactic - supersonic airliner - 2021 - США
- Boom Technology - XB-1 Baby Boom - 2024 - США
- Boom Technology - Overture - 2026 - США
Фотографии
-
Air International 2020-10 / News: Commercial, Military
An artist's impression of the XB-1 due to be unveiled in October 2020
-
Авиация и Космонавтика 2024-11
Регистрационный номер: N990XB [17] В рамках разработки нового СПС компания Boom Supersonic спроектировала и построила небольшой самолет-демонстратор XB-1 (длина - 19 м, размах крыла - 6 м), первый полет которого был выполнен в марте текущего года.
Boom’s technology demonstrator aircraft XB-1 conducted taxi trials up to a speed of 60kts during the first phase of testing at Mojave -
Air International 2020-11 / News: Commercial, Military
Регистрационный номер: N990XB [17] The Boom Supersonic XB-1, N990XB (c/n unk), emerges from its Centennial Airport, Colorado, hangar
The subscale XB-1 will investigate key Overture technologies, including engine intake design. Its first flight is expected later this year -
Авиация и Космонавтика 2025-02 / В.Хвощин - В курсе событий...
Регистрационный номер: N990XB [17] -
Air International 2021-01 / M.Broadbent - Counting commercial comeback
Регистрационный номер: N990XB [17] Boom Supersonic is due to start flight testing the XB-1
-
Авиация и Космонавтика 2025-02 / В.Хвощин - В курсе событий...
Регистрационный номер: N990XB [17] -
Авиация и Космонавтика 2025-02 / В.Хвощин - В курсе событий...
Регистрационный номер: N990XB [17] Boom Supersonic XB-1 в полете
-
Авиация и Космонавтика 2024-11
Регистрационный номер: N990XB [17] Компания Boom Supersonic продолжает работы по сверхзвуковому самолету «Overture» вместимостью от 60 до 80 человек, который рассчитан на полет с крейсерской скоростью М=1,7 на дальность 7800 км. Компания с оптимизмом смотрит в будущее и рассчитывает поставить заказчикам первые серийные самолеты «Overture» уже в 2029 г. Портфель заказов фирмы к середине 2024 г. насчитывал не менее 35 самолетов твердого заказа и 75 опционного. Таким образом «Overture» может стать первым сверхзвуковым коммерческим самолетом после прекращения эксплуатации «Конкордов» в 2003 г.
-
Air International 2024-05 / ??? - Boom Supersonic heads towards Overture
Регистрационный номер: N990XB [17] High over the Mojave Desert, pictured on its maiden flight, the XB-1 has its undercarriage deployed as it enters the landing circuit after reaching an altitude of 7,120ft and a speed of 238kts. Later flights will expand the envelope of this supersonic-capable aircraft
-
Air International 2024-10 / G.Sands - Supersonic renaissance
Регистрационный номер: N990XB [17] Now that the XB-1 has completed its first two flights, the team will begin to systematically expand the flight envelope to confirm its performance and handling qualities through and beyond Mach 1
-
Авиация и Космонавтика 2025-02 / В.Хвощин - В курсе событий...
Регистрационный номер: N990XB [17] -
Авиация и Космонавтика 2025-02 / В.Хвощин - В курсе событий...
Регистрационный номер: N990XB [17] -
Air International 2024-10 / G.Sands - Supersonic renaissance
Регистрационный номер: N990XB [17] XB-1's landing gear was successfully retracted and extended for the first time, typical of second test flights. Additional objectives for this flight test were for the XB-1 team to assess aircraft handling qualities and activate a new digital stability augmentation system
-
Air International 2025-01
Регистрационный номер: N990XB [17] One of the most dynamic aerospace programmes is the XB-1 from Boom Supersonic. Before long, this technology demonstrator will be breaking the sound barrier in skies over California
-
Air International 2024-05 / ??? - Boom Supersonic heads towards Overture
Регистрационный номер: N990XB [17] The XB-1 features a carbon composite and titanium fuselage. Its ogive (modified delta) wing enables safe operation at take-off, landing and supersonic speeds. Three General Electric J85 engines powering XB-1 provide a combined maximum thrust of 12,300 lbs
-
Air International 2024-05 / ??? - Boom Supersonic heads towards Overture
Регистрационный номер: N990XB [17] Bill 'Doc' Shoemaker, chief test pilot for Boom Supersonic, in the cockpit of the XB-1. A former US Navy aviator, Shoemaker is a graduate of the United States Naval Test Pilot School and has flown more than 5,000 flight hours in 50 aircraft types, including the first flight of the Block II Super Hornet
-
Air International 2020-08 / XB-1 'Baby Boom' /Concept Insight/
Регистрационный номер: N990XB [17] The forward fuselage of the aircraft rests in the assembly cradle prior to being integrated with interior systems and software.
-
Авиация и Космонавтика 2025-02 / В.Хвощин - В курсе событий...
Регистрационный номер: N990XB [17] Кабина пилота самолета XB-1
-
Air International 2017-08 / Airscene
Регистрационный номер: N220XB [2] The Boom Supersonic XB-1 is set to fly in 2018. This aircraft will be a demonstrator for a proposed 55-seat supersonic airliner.
-
Авиация и Космонавтика 2020-03 / Ю.Кузьмин - Сверхзвуковые пассажирские самолеты XXI века
Регистрационный номер: N220XB [2] Трехдвигательный самолет-демонстратор XB-1 фирмы «Бум» рассчитан на значительно более высокую скорость полета, чем X-59 и QSTA
-
Air International 2020-08 / XB-1 'Baby Boom' /Concept Insight/
In November 2016, US-based start-up company, Boom Supersonic, unveiled its XB-1 'Baby Boom' - a one-third scale demonstrator, designed to aid development of the firm's Overture supersonic airliner concept. Currently in production, the XB-1 will demonstrate key technologies to further ensure safe, efficient and sustainable commercial supersonic air travel.