Boeing Boeing 777
Варианты:
Boeing - Boeing 777 - 1994 - США
Страна: США
Год: 1994


Дальнемагистральный пассажирский самолет с экипажем 2-3 человека
Описание
Фотографии:

Цветные фото (246)
Boeing Model 777

   В конце 1986 года "Boeing" приступила к проектированию нового пассажирского самолета с промежуточной вместимостью между моделями 767-300 и 747-400. Он рассматривался в качестве конкурента Airbus A330/A340 и McDonnell Douglas MD-11. Старт программе Model 777 (первоначальное обозначение Model 767-X) был дан 29 октября 1990 года, после того как "United Airlines" заключила контракт на 34 авиалайнера. Первый полет - 12 июня 1994 года, на регулярные линии "United Airlines" Boeing Model 777-200 вышел 7 июня 1995 года.
   Boeing Model 777 - дальнемагистральный пассажирский самолет, оснащенный турбовентиляторными двигателями и спроектированный с широким использованием алюминиевых сплавов и композитных материалов. Кабина экипажа на двух человек схожа с пилотской кабиной Boeing 747-400, вся основная информация выводится на шесть ЖК-индикаторов. При диаметре фюзеляжа 6,2 м базовая модификация с салоном по 6-10 мест в ряд позволяет перевозить максимум 440 пассажиров. Значительный вклад в программу внесла авиастроительная промышленность Японии.
   Высокая надежность силовой установки и бортовых систем, в том числе и первой для гражданских самолетов электродистанционной системы управления, разработанной фирмой "Boeing", позволили быстро сертифицировать новый авиалайнер по требованиям ETOPS - нормы, разработанные для полетов на двухдвигательных самолетах. Согласно полученному сертификату, Boeing 777 обладает способностью в случае отказа одного из двигателей продолжить полет в течение 180 мин, чтобы успеть достичь ближайшего аэропорта и совершить аварийную посадку.
   Изначально были разработаны две модификации, для каждой из которых предлагались три типа силовой установки. Model 777-200 A Market, позже обозначенный Model 777-200, в варианте на 375 пассажиров при максимальной взлетной массе 229522 кг имел дальность полета 7352 км, а при массе 242676 кг - дальность 8926 км. Впоследствии максимальная взлетная масса была доведена до 247 200 кг. Модификация Model 777-200 В Market, позже обозначенная как Model 777-200IGW (Increased Gross Weight - увеличенной массы), а затем как Model 777-200ER (Extended Range - увеличенной дальности), отличалась увеличенным запасом топлива, более мощной силовой установкой и в 305-местной конфигурации при максимальной взлетной массе 263 088 кг имела дальность 11 168 км, а при массе 286902 кг - дальность 13 667 км. Впоследствии самолет стандартизировали под максимальную взлетную массу 297 550 кг.
   Для полетов на сверхбольшую дальность была предложена модификация Model 777-200 С Market с дальностью полета более 12970 км.
   Для Model 777 разработано усовершенствованное крыло, а по запросу авиакомпаний инженеры "Boeing" предусмотрели возможность установки системы отклонения вверх концевых секций консолей крыла длиной 6,48 м для облегчения перемещения самолета по территории аэропорта. Заказов на эту опцию не поступало.
   Для самолетов 777-й модели предлагались три варианта силовых установок: Rolls-Royce Trent 800, General Electric GE90 и Pratt & Whitney PW4000. Для модификации Model 777-200 предлагались двигатели тягой 337,97-342,42 кН, а для Model 777-200ER - тягой 400,23 - 416,69 кН.
   Компания "Boeing" также разработала модификацию Model 777-300 (первоначально Model 777 Stretch) с удлиненным на 10,13 м фюзеляжем, которая выполнила первый полет в октябре 1997 года. Вместимость машины 550 пассажиров, максимальная взлетная масса 299376 кг, она оснащается двигателями тягой по 436 кН.
   Дальнейшим развитием семейства стали Model 777-200X и Model 777-300X, предлагавшиеся с двигателями тягой 449,3 кН и отличавшиеся увеличенным запасом топлива и дальностью полета (16 015 км и 11 990 км соответственно). В серию они переданы под обозначениями Boeing 777-200LR и Boeing 777-300ER, а вот модель Model 777-100X в производство не пошла.
   14 ноября 2002 года прошла церемония выкатки нового авиалайнера - Boeing 777-300ER, созданного компанией "Boeing". Самолет получил двигатели CE90-115B тягой 512 кН и в конфигурации на 365 пассажиров при максимальной взлетной массе 351 544 кг может выполнять полет на дальность до 14594 км.

   На базе 777-200ER был спроектирован Boeing 777-200LR Worldliner с увеличенной до 17 370 км дальностью полета (при максимальной взлетной массе 347450 кг) и оснащенный двигателями GE90-110B1 тягой по 489 кН. При этом "Boeing" продолжает совершенствовать данный авиалайнер под требования авиакомпании QANTAS на самолет, способный совершать беспосадочные перелеты на линии Сидней - Лондон. На базе модели 777-200LR разработана грузовая модификация Boeing 777F с полезной нагрузкой до 103 000 кг, оснащенная теми же двигателями и способная при максимальной взлетной массе 347452 кг выполнять полет на дальность до 9045 км. Первый полет Boeing 777F выполнил 14 июля 2008 года, первая поставка стартовому заказчику, компании "Air France", состоялась 20 февраля 2009 года.
   По состоянию на август 2009 года объем заказов на Model 777 составил 1116 самолетов.


ТАКТИКО-ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ

   Boeing Model 777-200

   Тип: дальнемагистральный пассажирский самолет с экипажем 2-3 человека
   Силовая установка: два турбовентиляторных двигателя Pratt & Whitney PW4074 тягой по 329,17 кН
   Характеристики: максимальная скорость полета на оптимальной высоте 946 км/час; крейсерская скорость на оптимальной высоте 925 км/час; практический потолок 13135м; дальность 7785 км (с 363 пассажирами)
   Масса: пустого 135 581 кг; максимальная взлетная 233 604 кг
   Размеры: размах крыла 60,93 м; длина 63,73 м; высота 18,51 м; площадь крыла 427,8 м
   Полезная нагрузка: до 440 пассажиров - при полезной нагрузке 54931 кг
Boeing 777 prototype N7771 made its maiden flight on June 12, 1994, crewed by chief pilot John Cashman and co-pilot Ken Higgins. The aircraft took off from Everett’s Paine Field, north of Seattle, Washington, for the 3 hr 48 min flight and then underwent a four-day inspection prior to a series of five further flights.
N7771 стал вторым Boeing 777, который поднялся в воздух (первый полет состоялся 12 июня 1994 года). Самолет остался в собственности "Boeing" и использовался для испытаний и рекламы.
12 июня 1994г.: двухдвигательный дальнемагистральный Boeing 777 выполнил полет продолжительностью 3 ч 48 мин - первый из 4800 полетов, запланированных по программе летных испытаний.
Рядом с самолетом сопровождения T-38 Talon видны гигантские размеры 777-го (первый прототип, борт N7771). Внедрение новой концепции разработки повлияло и на организацию летных испытаний, в них задействовали девять самолетов, на каждом отрабатывался свой аспект программы. Интенсивные и динамичные испытания позволили сократить время до начала поставок самолетов авиакомпаниям. "Boeing" заранее заручилась согласием нескольких покупателей, уверенных в получении авиалайнеров с минимальным количеством проблем технического характера.
Для тяжелого авиалайнера самолет 777 имеет необычное шасси без центральной основной опоры, вместо этого каждая из двух основных опор оснащена шестиколесными тележками.
Обе модели Boeing Longer Range (дальнемагистральный) 777, представленные на снимке машиной 777-200 LR, оснащены компьютерной системой защиты хвостовой части фюзеляжа от касания взлетно-посадочной полосы.
8 марта 2005г. в Эверетте состоялся первый полет новой модификации двухдвигательного дальнемагистрального пассажирского самолета Boeing-777-200LR Worldliner. Его пилотировали командир экипажа Сюзанна Дарси-Эннеманн и ведущий летчик концерна "Боинг" по самолетам семейства 777 Фрэнк Сантони (на врезке).
Сверхдальний авиалайнер. Лайнер Boeing 777-200LR в ноябре 2005 года установил мировой рекорд дальности для коммерческого самолета. В ходе рекордного полета от Гонконга до лондонского аэропорта Хитроу этот самолет пролетел без посадки 21 601 км за 22 ч 42 мин.
Во время испытательного полета 10 ноября 2005 года один из лайнеров 777-200LR установил новый рекорд дальности беспосадочного полета для коммерческих самолетов, покрыв расстояние в 21601 км между Гонконгом и Лондоном.
Boeing’s 777-200LR is given a traditional water cannon salute after touching down at London/Heathrow at 1330hrs on November 10, 2005 to establish a new world record for distance travelled non-stop by a commercial aircraft. The aircraft had taken off from Hong Kong at 2230hrs local time the previous evening but headed eastbound to go the long way round to the UK, completing its 22 hour 42 minute flight after covering a distance of 11,664 nautical miles (21,601km). The aircraft routed over the northern Pacific Ocean and the USA before crossing the mid-north Atlantic Ocean en route to London.
Boeing 777-300 стал не только самым вместительным в семействе, но и послужил базой для создания уникального Boeing 777-300ER.
Prototype Boeing 777-300 (Rolls-Royce Trent 892 engines) during an early test flight (1998)
Air Austral Boeing 777-300ER F-ONOU (c/n 35783) departs Manchester where it was repainted by Air Livery with the airline’s new paint scheme, which includes a waterfall design on the tailfin. The aircraft arrived at its Sainte-Marie base on the Indian Ocean island of Reunion on November 27, 2014.
Boeing 777-333ER C-FITL (c/n 32256), the first of eight 777s for Air Canada, seen at Toronto/Lester B Pearson International Airport, Canada, on April 4, 2007. The aircraft was handed-over by Boeing on March 30 and was flown the following day from Seattle, Washington to Montreal/Pierre Elliot Trudeau International Airport. It entered revenue service on April 6 with a flight from Toronto to London/Heathrow.
The airline's Boeing 777-300ERs are being reconfigured with 458 seats, up from the previous 349, in work that will completed by 2016.
Post-COVID changes in passenger priorities and demand have driven Air Canada to come up with “very unorthodox scheduling activity”
Air Canada has redeployed its twin-aisle aircraft on leisure routes in the wake of the pandemic
Наряду с "British Airways", "Air France" является основным европейским эксплуатантом Boeing 777. К лету 2009 года она получила 18 Boeing 777-200ER (на снимке), 23 Boeing 777-300ER и два "грузовика".
К маю 2002 года парк "Air France" насчитывал 18 Boeing 777-200ER с двигателями GE90. В программе Boeing 777 на правах партнерства с разделением рисков участвовали японские "Fuji", "Kawasaki" и "Mitsubishi", разработавшие почти 20% конструкции.
Introduction of the Boeing 777 has had a major impact on Air France’s schedules and the type operates the airline’s longest non-stop flight, with a flying time of 14 hours and 20 minutes.
Air France has an extensive long-haul network on which it operates a number of types. This 777-200ER is one of 25 in the fleet, along with 26 '-300ERs. Five freighter versions are also on order.
Air France-KLM Group is to put ten of its widebody aircraft into a new subsidiary in key markets.
The airline's 12 Boe­ing 777-300ERs, including VT-ALO (c/n 36313), have been substituted by 787-8s on most long-haul routes. They will soon only be operated to US destinations.
An Air India B777-300ER on short finals to London Heathrow.
The sun seems to have set for Air India joining Star Alliance.
Resplendent in the airline's new livery, Boeing 777-237LR Worldliner VT-ALA 'Andhra Pradesh' (c/n 36300, ex N5017V), the first for Air India, was handed-over in Seattle, Washington, on July 25, 2007 and was followed by a second aircraft two days later. The aircraft, one of eight of the type ordered in December 2005 as part of a much larger deal for 68 Boeing airliners, entered service on August 1 operating direct, non-stop flights from Mumbai to New York/John F Kennedy Airport.
Seen here during test flying on September 28, 2007, Boeing 777-337ER VT-ALJ (c/n 36308), Air India's first Boeing 777-300ER, was delivered to the airline in Seattle, Washington, on October 10. The aircraft is in a three-class configuration with four first class, 35 executive class and 303 economy class seats. The aircraft is part of an order for 68 Boeing aircraft placed in December 2005, of which three 777-200LRs (out of eight), one 777-300ER (out of 15) and ten 737-800s (out of 18) for Air India Express have been delivered to date. The order also included 27 787-8 Dreamliners.
Boeing 777-319ER ZK-OKM (c/n 38405) is seen departing Paine Field, Everett, in Washington, on December 22, 2010, destined for Los Angeles, where it immediately entered service flying passengers to Auckland, New Zealand. The airliner is the first of five ordered from August 2007 by Air New Zealand. It was rolled out on October 13 and first flew on November 8, being delivered to the airline two days before leaving Paine Field. The first three will enter service by April, flying between Auckland, Los Angeles and London.
The extremes of the Air New Zealand fleet: 777-300ER ZK-OKO together with the Beech 1900 (ZK- EAG) operated by Eagle Airways for Air New Zealand Link.
Air New Zealand Cargo serves 20 domestic airports and 30 international airports in 18 countries
Air New Zealand Boeing 777-319ER ZK-OKP (c/n 39041) arrives at London-Heathrow on November 25, 2012, from Los Angeles in California. The airliner was carrying members of the crew and cast of Sir Peter Jackson's new film The Hobbit: An Expected Journey, based on J R R Tolkien's book, to the premiere held three days later in New Zealand.
Boeing 777-319ER ZK-OKO (c/n 38407) is one of several Air New Zealand aircraft to have been branded with The Hobbit’ film markings.
Air New Zealand’s first Boeing 777-219ER, ZK-OKA (c/n 29404), which is being leased from International Lease Finance Corporation (ILFC), was delivered to the airline on October 27, 2005 and left Everett, Washington, on delivery the same day. The aircraft made a stop over at Nadi before arriving in Auckland on October 29. Air New Zealand is to take delivery of eight of the Trent 800-powered aircraft, four of which are being leased through ILFC.
Boeing 777-200ER ZK-OKB (c/n 34376) at Auckland International Airport.
Alitalia operated Boeing 747s on passenger services for over 30 years. The airline decided to replace its Jumbo fleet with the twinjet Boeing 777, one of which is pictured.
Boeing 777-300ER EI-DBP (c/n 26389) first entered service with Alitalia in June 2003 and currently wears the Skyteam colours.
Established transatlantic carriers, such as American Airlines, will no doubt be closely examining their route networks to take advantage of the new deal. However, they may also now face competition on long-haul routes from successful low-cost carriers like Southwest Airlines.
American's former livery featuring a red, white and blue stripe on the aircraft's fuselage was developed by Massimo Vignelli.
Флот «American Airlines» насчитывает 56 лайнеров Boeing 777, основная часть которых - 49 машин - модель -200(ER). Также имеются -300(ER).
American Airlines has a fleet of 48 Boeing 777-200s, the first of which entered service in January 1999.
American Airlines’ iconic polished silver fuselage, flown since 1968, has been replaced with a silver mica-based coating.
Boeing 777-323ER N717AN (c/n 31543) of American made its inaugural flight between Dallas-Fort Worth, Texas, and London/Heathrow on March 4, 2013. The airliner was delivered on December 11, 2012, the first of the variant for the carrier on lease from Guggenheim Aviation Partners. It is painted in the new scheme being adopted by the fleet following the merger of American Airlines and US Airways.
American Airlines has launched a new transpacific route, connecting its home airport of Dallas/Fort Worth with Auckland
American Airlines' iconic eagle logo, part of American's identity since 1930s, has been abandoned altogether. The latest livery features this stylised red, white and blue design.
There are 40 flights between Chitose and Tokyo's airports every day, with ANA using 777s.
Boeing 777-200ER JA744A (c/n 40903), photographed at Sapporo, is one of 28 Triple Sevens in the ANA fleet, that according to the aircraft's latest schedules are used on intra-Asia routes.
В парке "All Nippon Airways" 16 самолетов 777-200, семь 777-200ER (еще пять заказано), семь 777-300 и 19 типа 777-300ER. В апреле 2010 года на линии между Японией, Европой и США авиакомпания выпустила 777-300ER с усовершенствованным интерьером, большим пространством для пассажиров, лучшим обслуживанием и комфортом.
Компания «TAAG Angolan Airlines» в 2006-2011 годах получила три лайнера -200(ER) и пару -300(ER). Последний изображен на снимке.
Boeing 777-3M2(ER) D2-TEG (c/n 40805) named Sagrada Esperanza is the first example of the variant for TAAG Linhas Aereas de Angola. It first flew on May 19, 2011 and was delivered to the carrier on June 14, being ferried from Paine Field, Washington, to Quatro de Fevereiro Airport in Luanda, Angola.
Boeing completed delivery of the 400th 777 on April 29, 2002 when Seoul-based Asiana Airlines Boeing 777-28EER HL-7500 (c/n 28685) was handed-over to the Korean carrier. The aircraft, leased from ILFC, is the third example for Asiana and the 23rd for ILFC.
The cockpit voice recorder was crucial in discovering the cause of the Asiana Airlines Flight 214 crash at San Francisco International in July 2013
Четвертый Boeing 777-200ER, поставленный "Austrian Airline". Заказчик получил самолет 31 января 2007 года, изначально он предназначался для эксплуатации на авиалинии в Индию.
Austrian Airlines Boeing 777-2B8ER OE-LPD (c/n 35960) takes off from Seattle, Washington, on January 24, 2007. The aircraft, which was formally handed-over to the airline in Seattle on January 30, becoming the fourth of the type in its fleet, arrived in Vienna the following day and will initially be operated on the New Delhi route.
Boeing 777-3E9ER S2-AFO is seen about to depart Manchester on November 2, 2011 on Biman Bangladesh's first reinstated flight from the airport. The airliner operates Dhaka, London-Heathrow, Manchester, Dhaka, departing Manchester on Wednesdays and Saturdays.
Авиакомпания "British Airways" остается клиентом "Boeing". Несмотря на выгодные предложения от "Airbus", компания закупила 777-й. Американский производитель предлагает один из лучших самолетов своего класса в мире, успешно конкурирующий и с двухдвигательным Airbus A330 и с четырехдвигательным A340.
Компания «British Airways» использует 777-е на трансатлантических маршрутах. Ее лайнеры -200(ER) имеют четырехклассную компоновку на 224 пассажира: первый класс - 14 мест, бизнес - 48, улучшенный эконом-класс - 40, эконом-класс - 122 места.
"British Airways" эксплуатирует 777-200 и 777-200ER. Изначально она закупала самолеты с американскими двигателями CE90, но затем заказала 16 Boeing 777-200ER с двигателями Rolls-Royce Trent 800.
Boeing's twin-jet 777 hit the headlines on January 17 this year when a British Airways aircraft crash landed at London's Heathrow Airport, thankfully none of the passengers or crew suffered any major injuries. The Boeing 777-200ER, G-YMMM, similar to the example pictured, was one of 43 of the type (four more are due for delivery in 2009) operated by the UK's flag carrier. To date, more than 670 Boeing 777s have been delivered and the aircraft involved in the incident at Heathrow is the first of the type to be written off.
Sixteen Boeing 777-300ERs will be in service with British Airways by 2020, lAG’s latest fleet plan shows.
Condensation shrouds the tops of the wings and the engine fans on this Cathay Pacific B777-300ER.
Компания "Cathay Pacific" заказала 30 Boeing 777-300ER, с поставкой последнего в 2012 году. На фотографии: шестой авиалайнер, поставленный 6 февраля 2008 года.
Boeing 777-300ERs are the backbone of Cathay Pacific Airways' long-haul fleet. The airline's latest 777-300ER B-KPF is painted in a new 'Asia's World City' livery to help promote Hong Kong as it flies around the world.
All six of Cathay's North American routes, four to the US and two to Canada, are now served by Boeing 777-300ERs.
Badly hit by Hong Kong’s strict quarantine regulations, Cathay Pacific operated just one in ten of its pre-COVID scheduled flights in December 2021
Boeing 777-300ER B-KPM (c/n 36159) is the first Cathay Pacific Airways aircraft to wear the Hong Kong-based network airline's revised livery. The scheme will be applied to the carrier’s 150-strong fleet over the next five years as aircraft go through scheduled maintenance and repainting. The new look is Cathay's first major rebrand since 1994.
A Cathay Pacific B777-300ER lifts of from Toronto International Airport.
Два из пяти 777-200 "Cathay Pacific Airways" использовались для сертификации и эксплуатационных испытаний двигателей Trent, сертификат получен в апреле 1996 года.
"Cathay Pacific" стала первой обладательницей 777-го с двигателями Rolls-Royce Trent 800. Британские двигатели прошли испытания в марте 1995 года на Boeing 747-100, затем были установлены на 777-й, принадлежавший "Boeing". Первый полет состоялся 26 мая 1995 года. Два 777-х компании "Cathay" использовались в программах сертификационных и эксплуатационных испытаний.
In spite of the US pioneering fly-by-wire technologies during the 1950s, it was not until the Boeing 777 flew in June 1994 that fly-by-wire entered the US commercial aviation market.
Two of the most high technology aircraft in the world today, meeting at Changi. The Northrop Grumman B-2A Spirit and a Cathay Pacific Airways Boeing 777.
Азия стала важнейшим регионом сбыта Boeing 777 - объем продаж здесь значительно выше, чем в Европе. "China Southern Airlines" закупила четыре 777-200 и два 777-200ER, шесть 777F заказано 28 февраля 2007 года.
Delta Air Lines has launched a new blue and red ribbon livery and has been rebranded simply as Delta because most customers refer to the airline as such. The livery is closer in style to that of alliance partner Air France and there is talk of the two introducing a joint livery.
Delta Air Lines Boeing 777-232ER N863DA is one of the first of the airline's aircraft to appear in new colours following a further rebranding exercise to mark the airline's emergence from Chapter 11 bankruptcy protection. Delta exited Chapter 11 on April 30, 2007 and at the same time unveiled its new corporate brand, with an updated version of its 'widget' design. A ceremony was held in a Delta hangar in Atlanta, Georgia, on April 30 during which 757-232 N638DL, which has also been painted in the new livery, was unveiled to employees.
Delta Air Lines, which will retire its Boeing 777s, is one of numerous carriers to announce major fleet cuts.
Former Delta Air Lines Boeing 777-200LRs will be Mammoth Freighters’ first conversions
The Boeing 777 has been a casualty of cost-cutting at the Atlanta-based Airline
Delta has retired the Boeing 777-200LRs used for very long-haul routes to destinations including Australia
Delta Air Lines’ first Boeing 777-232LR, N701DN (c/n 29740), taxies in at Seattle, Washington, after its first flight on February 7, 2008. The aircraft was formally handed over to Delta on February 29 and flown to the airline's headquarters in Atlanta, Georgia, the same day. This is the first 777-200LR to be delivered to a US carrier and one of eight ordered by Delta.
EgyptAir has ten Boeing 777s, six of which are 777-300ERs, including SU-GDR (c/n 38291). The airline is planning to sell its four -200 models as part of restructuring at the airline.
Boeing 777-200 flown by Egypt Air (1999)
В 2010 году наиболее многочисленными из летающих 777-200 были -200ER, способные перевозить тоже количество пассажиров, что 777-200, но на 3200 км дальше. "Egyptair" эксплуатирует пять 777-200ER с двигателями PW4000.
До недавнего времени основу парка израильской "El Al" составляли шесть лайнеров Boeing 777-200(ER), имеющие трехклассную компоновку на 279 мест.
An expected upsurge in the Israeli travel market led El Al to order two more Boeing 777-258(ER)s in December 2005, adding to the four it already operated.
Boeing 777-21HLR A6-EWA (c/n 35572), the first of the type for Emirates, was handed-over to the airline on August 31, 2007 at Paine Field, Everett, Washington, where the aircraft is seen here on August 17 during flight testing. The aircraft was one often ordered, together with 24 777-300ERs and eight 777 Freighters, under a contract signed at the Dubai Air Show on November 21, 2005.
«Emirates» является крупнейшим оператором Boeing 777. По состоянию на 2013 год она располагала двумя третями общемирового парка 777-х. Ее основная модификация - самолеты -300(ER).
In 1995 Emirates ordered the Rolls-Royce Trent 800 for its Boeing 777 fleet, thus beginning a process that would make it the first airline in the Middle East to operate a fully Rolls-Royce powered fleet. Boeing 777-21H A6-EMD is seen on approach to London Heathrow Airport in January 1997.
Emirates Boeing 777-21H A6-EMI carries ICC World Cup logos on the fuselage and was seen at Heathrow on May 3, 1999.
Десять Boeing 777-200LR эксплуатирует "Emirates", последняя поставка осуществлена 30 марта 2009 года по контракту на 10 лайнеров, подписанному 21 ноября 2005 года. На снимке элегантно окрашенного самолета "Emirates" видны характерные для LR винглеты.
An Emirates Boeing 777 leads the Al Fursan team in a fly-past to celebrate the 40th anniversary of the United Arab Emirates, on November 17, 2011 - the last day of the show.
Компания "Emirates" эксплуатирует все три базовых варианта 777. На снимке - первый из четырех 777-300, взятых ею в лизинг (получен в ноябре 1999 года). Все 777-200/200ER/300 оснащены двигателями Trent.
The usual fleet of Boeing 777Fs has been bolstered by Emirates' passenger jets during the ongoing COVID-19 pandemic.
Emirates set up an airbridge with the International Humanitarian City to transport relief supplies
An Emirates B777-200LR on the ramp at Houston International Airport.
A Boeing 777-300ER on the runway at Zurich International Airport, Switzerland.
Emirates has recently added graphics of Benfica players to Boeing 777-300W A6-EPA. The carrier now has similar liveries featuring players from a range of European football teams including Real Madrid, AC Milan, Arsenal and Paris Saint-Germain.
Emirates' Boeing 777-31H(ER) A6-EPO (c/n 42334), pictured at Bologna, now wears Expo 2020 Dubai decals. The design is inspired by an ancient gold ring excavated in Dubai, according to Emirates. This is one of three 777s with the design; A6-EPU (c/n 42340) has the decal in green and A6-EPK (c/n 42330) has it in blue.
Ethiopian Airways B777-200LR ET-ANO seen at Dubai.
Ethiopian Airlines joined the Star Alliance on December 13, 2011 becoming its 28th member.
Boeing 777-200LR ET-ANO was the second of the type to be delivered to Ethiopian Airlines on December 17, 2010.
Ethiopian Airlines has taken delivery of the 900th Boeing 777. The airliner (777-260LR ET-ANN, c/n 40770) was handed over on November 17, 2010, and is the first of five ordered by the carrier in July 2009. It first flew on October 28. The type will be used on Ethiopian's new non-stop service from Addis Abada to Washington, DC, as well as to Beijing in China and other routes. At the time the airliner was handed over Boeing had received 1,165 orders for the 777 from 61 customers.
По состоянию на август 2013 года, другими крупными эксплуатантами Boeing 777 являлись следующие компании: «Korean Air» (37), «Thai Airways» (27), «Air China» (24), «Air India» (l 9), «Malaysia Airlines» (16), «EVA Airways» (на фото; 15 самолетов), «China Southern Airlines» (14), «Air New Zealand» (13), «Asiana Airlines» (12) и «Vietnam Airlines» (10).
В настоящее время General Electric GE90-115B являются самыми мощными двигателями для коммерческих машин. Гондолы и пилоны дальних лайнеров 777-х модифицированы в соответствии с тягой, развиваемой этими двигателями.
Boeing 777-35EER B-16701, the first of a total of 12 777-300ERs and three 777-200LRs on order for Taiwan's EVA Air, was handed-over to the airline in a ceremony at Everett, Washington, on July 27, 2005. Wearing a special 777-300ER livery, EVA Air’s aircraft is configured in a three-class, 316 passenger layout.
Компания «Japan Airlines» располагает 46 самолетами и является четвертым по численности оператором 777-х в Азии. В ее парке - модели -200, -200(ER), -300 и -300(ER).
Recent years have seen the airline deepen its commitment to the oneworld alliance.
Boeing 777-35RER VT-JEA (c/n 35157), the first of ten on order for Jet Airways, is seen here in the airline's new colours whilst undertaking its first test flight on April 10, 2007. It was handed over in Seattle on May 1.
A recent success for Brussels Airport was being selected by Indian carrier Jet Airways as its European hub. Flights stop in the Belgian capital en route to North America. In the picture, a Jet Airways' Boeing 777-300s departs one of the carrier’s many services from Brussels.
Air France and KLM have stated that the open skies deal will allow them to expand their networks. In a joint statement the airlines also said: "This will benefit global alliances like SkyTeam, which will be in a position to deliver a seamless worldwide product to customers". One of KLM's long-haul fleet, a Boeing 777-200ER, is pictured departing Amsterdam.
Boeing 777-306ER PH-BVA (c/n 35671), the first of this variant for KLM Royal Dutch Airlines, was handed over on February 13, 2008 and flown to Amsterdam-Schiphol on the same day. The aircraft is one of 15 777-300ERs ordered by KLM.
KLM has increased JFK frequencies from Amsterdam/Schiphol to 11 per week
KLM Royal Dutch Airlines is one of several SkyTeam members to have a Boeing 777 painted in the alliance's livery. This 777-306ER, PH-BVD (c/n 35979) was recently repainted by Air Livery in Manchester.
KLM B777-300ER PH-BVD wearing Skyteam markings.
Korean Air has a fleet of 19 Boeing 777s, comprising 15 -200s and four -300s. This 777-300, HL7534, photographed at Narita International Airport, Japan, was delivered to the airline in December 1999.
Korean Air B777-300ER HL8209 at Frankfurt International Airport.
Компания «Malaysia Airlines» стала первым в Азии эксплуатантом Boeing 777. В 1997-2004 годах она получила 16 самолетов Boeing 777-200(ER).
The form-factor of most black boxes is the same, which means that they can be upgraded easily
Another high-profile incident relating to surface-to-air missiles involved a Malaysian Airlines Boeing 777-200ER which was shot down over Ukraine on July 17,2014.
Malaysian Airlines Boeing 777-200ER 9M-MRD (c/n 28411) at Stockholm-Arlanda Airport, Sweden in May 2009. It was shot down over Ukraine on July 17, 2014 operating as flight MH17 between Amsterdam and Kuala Lumpur.
Pakistan International Airlines was the launch of the B777-200LR.
Pakistan International Airlines' (PIA) ninth and final Boeing 777 departed Paine Field, Everett, Washington, on March 28, 2008 on its delivery flight to the airline's home base in Karachi. The aircraft, 777-340ER AP-BID (c/n 33780), which sports a tail colour scheme representing Pakistan's Northwest Frontier, is seen here undertaking a pre-delivery test flight on March 18. Two of PIA's previous 777-300s have similar themed tail designs representing the country's Punjab and Sind provinces. PIA's fleet now includes two 777-200LR Worldliners, four 777-200ERs and three 777-300ERs.
2 февраля 2006г.: авиалайнер 777-200LR с самой большой дальностью полета в мире получил сертификат на перевозку пассажиров. Boeing 777-200LR с фирменным названием "Worldliner" стал пятым самолетом 777-й серии. Он предназначен для сверхдальних линий, таких как Лос-Анджелес-Сингапур или Даллас-Токио. 27 февраля первый 777-200LR поступил в авиакомпанию "Pakistan International Airlines". Самолеты этого типа также заказали компании "EVA Air", "Emirates", "Air Canada" и "Air India".
PIA's largest overseas base is at Manchester, with 25 flights arriving from Pakistan every week: a number of these fly on to destinations in the US. Pictured is one of the airline's Boeing 777s.
Pakistan International Airlines (PIA) Boeing 777-340ER AP-BHV (c/n 33778) is seen here making its first flight on December 8, 2006. The aircraft is the first of three 777-300ERs for PIA and was delivered to the airline on December 21 prior to departing Paine Field, Everett, Washington, the following morning for its new home base at Karachi/Jinnah International Airport. The aircraft's tail carries a unique design representing the southern Sind province of Pakistan. The second aircraft is due for delivery in February.
Qatar Airways was the launch customer for the 2015 Performance Improvement Pack­age, which will be applied to all its 777-300ERs. Here 777-3DZ/ER A7-BAE (c/n 36104), wearing the special FC Barcelona livery, departs London Heathrow.
A Qatar Airways Triple Seven contrails over the UK.
The FIFA World Cup is being held in the Gulf nation from November to December 2022
23 самолета 777-200ER компании "Saudi Arabian Airlines" оснащены двигателями GE90 и могут перевозить до 244 пассажиров в салонах трех классов. 1 августа 2001 года компания разместила последний заказ - на один Boeing 777-200ER.
More than 800 777-300ERs have now been ordered. This one, Saudi Arabian Airlines 777-3FG/ER HZ-AK40 (c/n 61598), is pictured taxiing at Paris CDG in April 2017.
Saudi Arabian Airlines' first Boeing 777-368ER (HZ-AK11, c/n 41048) is seen at Paine Field Airport, Everett in Washington, on January 7, 2012, prior to delivery. The airliner made its first flight on December 2, 2011. The carrier ordered 12 examples of the long-range aircraft on April 13, 2010.
Boeing is pinning its hopes for filling the market niche set by the Asian requirement on the Boeing 777, whilst Airbus is promoting the A3XX capable of carrying up to 650 passengers. Singapore Airlines took delivery of its first Boeing 777-200 in May 1966, but more recently, the airline opted for the Airbus A340-500 for the Singapore-Los Angeles route, typical of the long city-pair combinations that airlines are now driving from manufacturers.
Singapore Airlines' (SIA) first Boeing 777-312ER, 9V-SWA (c/ n 34568, ex N6018N) is seen here taking off for a pre-delivery test flight on October 20, 2006.
Все Boeing 777-200ER компании "Singapore Airlines" оснащены двигателями Trent. Первые 22 самолета были заказаны 22 декабря 1995 года, еще шесть - в августе 2004 года. Всего парк "Singapore Airlines" насчитывает 46 Boeing 777-200ER. Кроме того, компания эксплуатирует 777-300 и 777-300ER. Общее количество Boeing 777 в компании SIA составляет 77 машин.
Among the Boeing types SIA has flown is the 777-312, an example of which 9V-SYF is seen climbing out of Changi in February 2002. SIA, which named the 777 'Jubilee', has the world’s largest 777 fleet.
Singapore Airlines' first 777-200, 9V-SQA, sported special markings to celebrate the airline's 50th anniversary in 1997.
Singapore Airlines' Boeing 777-200 fleet comprises 15 long- range -212ER variants (acquired to replace 17 Airbus A340-300 'Super Bs' taken by Boeing in part exchange), including 9V-SVC, pictured on approach to land. SIA also operates some 31 standard-range 777-212s.
Key Archive
Самым крупным азиатским оператором 777-х является сингапурская компания «Singapore Airlines» (на фото). В 2009 году в ее парке находились 77 самолетов, в настоящее время осталось 56. Следом идет японская «All Nippon Airways» (54 самолета), затем гонконгская «Cathay Pacific» (50) и японская «Japan Airlines» (46).
Despite the gloom, the arrival of Swiss' first 777-300ER captured the attention at Zurich.
The first Swiss Boeing 777-300ER, HB-JNA, photographed during crew training flights at Palma de Mallorca. On the fuselage are decals of hundreds of Swiss employees.
The first fully modified 777 - SWISS-owned HB-JNH - took to the skies on October 14, 2022
Developer LHT aims to expand the use of AeroSHARK within the commercial aviation sector
SWISS was among the first two airlines to sign AeroSHARK contracts
AeroSHARK’s service life has been arranged to align with in-depth engineering inspections of aircraft
It is impossible to completely cover an aircraft in AeroSHARK, due, for example, to regulatory restrictions
TAM Airlines operates a fleet of eight Boeing 777-300ERs including PT-MUF (c/n 38887) which was delivered in September 2012.
Boeing 777-32W(ER) PT-MUA (c/n 37664) is the first example for TAM Linhas Aereas of Brazil, and the first new airliner from the Seattle company to be delivered to the airline. Named The Magic Red Carpet, it departed Paine Field in Washington state for Sao Paulo on August 17, 2008. TAM ordered four 777-300ERs in February 2007 and a further four in August the same year.
Thai Airways International Boeing 777-2D7ER HS-TJR (c/n 34586) lands after a test flight on October 25, 2006. The aircraft is the first 777-200ER for the airline and left Paine Field, Everett, Washington, on November 1 on its ferry flight to Suvarnabhumi Airport, Thailand. Four aircraft are on order and the remaining three will also be delivered before the year-end.
Thai Airways International has operated international services from its earliest days. Among its long-haul fleet are six Boeing 777-200ERs.
Thai Airways B777-300ER HS-TKB.
"Thai Airways International" стала первой авиакомпанией, получившей Boeing 777 с двигателями Trent (апрель 1996 года). Всего компания за купила 20 лайнеров -200/-200ER и -300.
EI-UNY was operated by Transaero prior to its bankruptcy. The aircraft was impounded in Frankfurt Am-Main on October 21, 2015, and scrapped on February 16, 2017
Aircraft storage and maintenance are the principal day-to-day activities undertaken at Teruel, but from the end of 2016 recycling will be added to them.
Boeing 777-22KLR EZ-A778 (c/n 42296) was delivered to Turkmenistan Airlines on March 18, 2014, departing Snohomish County Airport/Paine Field in Washington for Turkmenbashi General Airport in Turkmenistan. It is the first of two ordered on November 30, 2011 that will serve long-haul routes with the airline. An earlier 777-22KLR (EZ-A777, c/n 39548) delivered in August 2010 is equipped with a VIP interior and operated on behalf of the Turkmenistan Government.
Один из трех «Боингов 777-300» «Международных авиалиний Украины». Среди отечественных авиаперевозчиков только эта авиакомпания обладает пассажирскими лайнерами столь большой размерности
"United Airlines" - стартовый заказчик Boeing 777, первый заказ на них компания разместила в октябре 1990 года. Первый самолет был получен в мае 1995 года.
«United Airlines» - стартовый заказчик и второй крупнейший эксплуатант Boeing 777. В основном в ее парке - модель Series 200.
17 мая 1995г.: фирма "Boeing" выпустила первый Boeing 777, предназначенный для авиакомпании "United Airlines". Производитель характеризовал его как "самый совершенный и удобный в эксплуатации двухдвигательный самолет в истории коммерческой авиации".
7 июня 1995 года "United Airlines" первой в мире начала эксплуатацию Boeing 777, первый самолет компания получила 15 мая. "United" была партнером "Boeing" по разработке 777-го, это помогло конструкторам понять и решить многие проблемы эксплуатации авиалайнеров. При участии "United" на 777-м оптимизировали систему жизнеобеспечения, багажные полки салонов и даже отделку интерьера. На фотографии 777-й стоит рядом с пассажирским Boeing Model 247, который считается первым пассажирским самолетом современной компоновки.
The Museum of Flight's Boeing 247D provides scale to a United Airlines 767 - 53 years separate the first flights of their prototypes.
United Airlines has had a turbulent time in recent years going into Chapter 11 bankruptcy protection, though things are now on the up. Pictured is a Boeing 777, one of 52 of the type it operates.
United Airlines' Boeing 777-200, N772UA (c/n 26930), departs Los Angeles in November 2019
United Airlines has taken delivery of its first Boeing 777-322ER, N2331U (c/n 62642). United has ordered 17 777-300ERs to complement its 74 777-200s. It will initially use the new jets on domestic routes from New York Newark before flying them internationally.
The United Airlines' Boeing 777’s Pratt & Whitney PW4000 suffered extensive damage
Newly outfitted VVIP Boeing 777-337ER VT-ALV (c/n 36320) arriving on delivery at Delhi - Indira Gandhi Airport on October 1, 2020. The aircraft is allocated military serial K7066 and is the first of two that will be operated by the Indian Air Force on behalf of the government. This former Air India aircraft had been in the US at Fort Worth Alliance Airport, Texas, since June 1, 2018, for installation of its VVIP interior. The second aircraft, VT-ALW (c/n 36321), was delivered from Fort Worth to Delhi on October 24 and will become K7067
Boeing 777-2AN(ER) A6-ALN (c/n 29953) named Al Ain of the Abu Dhabi Amiri Flight is seen arriving at Hamburg-Finkenwerder Airport on May 24, 2011. The VIP aircraft arrived at the German airport to be worked on by Lufthansa Technik, the first time it had visited the facility. It has been operated by the Flight since June 2009, having previously belonged to Saudi Oger Ltd, which received it new as VR-BRH in October 1999.
Iraq has taken delivery of Boeing 777-29MLR YI-AQZ (c/n 40993, ex N736FE), the first step by the country to re-establishing its own long-haul services. The airliner departed Boeing Field/King County International Airport, Washington, on December 14, 2012, the first aircraft delivered by the manufacturer to Iraq in more than 30 years. It arrived at Baghdad International Airport the following day. The airliner was originally constructed for Air Austral as F-ORLB but not handed over. Iraq has 30 Boeing 737 Next-Generation and ten 787-8 Dreamliners on order, and expects to take delivery of its first 737 by the middle of this year.
This ex-Emirates widebody, N557CC (c/n 32789), will become the first Boeing 777-300ERSF. Israel Aircraft Industries is converting the General Electric GE90-powered jet
Many analysts believe widebody P2F aircraft will become a more common sight in the coming decade
Boeing marked its centennial at Everett in mid-July 2016 with a static line of its key commercial aircraft, comprising a 707 (Omega), 717-2BD (Delta), 727-22 (ex-United), 737-990ER (Alaska), 747-867F (Cathay Pacific), 757-222 (United), 767-3S2 (FedEx), 777-31HER (Emirates) and 787-9 (All Nippon).
A Boeing 777-200 is the sixth ecoDemonstrator testbed following on from a 737-800, 787-8, 757, an Embraer E170 and a 777F.
The use of auxiliary power units (APUs) prior to departure has been reconsidered following the coronavirus outbreak.
Freighter
Boeing unveiled the first 777 Freighter to the employees of its Everett facility in Washington on May 21, 2008. The programme was launched in May 2005 following a five-aircraft order from Air France and is based on the 777-200LR Worldliner. After completing the initial flight test programme the aircraft is due to be delivered to Air France in the fourth quarter of 2008.
Дебют 777 Freighter. 14 июля 2008г.: первый прототип 777 Freighter, заявленного фирмой "Boeing" как "самый эффективный в мире двухдвигательный грузовой самолет", выполнил первый полет в Пайн-Филд, Эверетт, штат Вашингтон. Несмотря на проблемы с передачей бортовых данных на пункт телеметрии в Боинг-Филд, самолет оставался в воздухе три часа, как и планировалось. Вице-президент Дэннис О'Донохью, отвечающий на "Boeing" за летные испытания, выразил удовлетворение результатами полета. Самолет набрал высоту 5438 м и достиг скорости 500 км/ч. 777 Freighter стал шестым вариантом в семействе Boeing 777, он обладает самой большой дальностью полета среди грузовых самолетов с двумя двигателями. На момент первого полета 777 Freighter "Boeing" имела заказы на 78 самолетов от 11 компаний.
The prototype Boeing 777F (N5020K c/n 32967) is depicted landing back at Paine Field at the end of its initial flight.
The initial Boeing 777-300ER to undergo P2F conversion by IAI participated in the Israel Independence Day flypast over Tel Aviv in April 2021
The Big Twin, the passenger-to-freighter conversion programme of the GE-90 powered 777-300ER, has now advanced beyond the planning phase to the physical modification stage of the process
Переоборудование Боинга 777 в вариант 777-300ERSF на фирме IAI
Боинг 777F российской авиакомпании ABC
Флот «American Airlines» насчитывает 56 лайнеров Boeing 777, основная часть которых - 49 машин - модель -200(ER). Также имеются -300(ER). Среди европейских эксплуатантов Boeing 777 доминируют компании «Air France» и «British Airways», которые располагали в августе 2013 года в общей сложности 116 авиалайнерами данного семейства. «Air France» - третий по численности оператор 777-х в мире (64 самолета): 25 Boeing 777-200(ER), 37 - 300(ER) и пара грузовых Freighter (один из них показан на снимке). Поставки продолжались с 1998-го по апрель 2012 года.
Боинг 777-300ERSF авиакомпании «Аэроджет»
Emirates SkyCargo is currently operating more than 100 rotations a day from its hub in Dubai.
The company has expanded its weekly scheduled cargo flight operations to cover 75 destinations across six continents.
Etihad Crystal Cargo received its first Boeing 777-FFX Freighter (A6-DDA c/n 39682) on June 21, 2011, when it departed Paine Field, Everett, Washington. The aircraft was ordered on March 10, 2008.
The 12 Boeing 777Fs ordered by FedEx will take the number operated by the carrier to 46, with 28 already in service and a further six to be delivered.
The 777F approaches an inflatable pylon used during the ground tests of the Surface Operations and Collision Avoidance System at a wintry Glasgow Airport in Montana.
FedEx Express loaned 777 Freighter N878FD (c/n 40684) back to Boeing for the 2018 ecoDemonstrator.
The Boeing 777F returned to regular service with FedEx after the ecoDemonstrator trials concluded.
FedEx Express Boeing 777F N854FD on the stand at Stansted Airport on March 28, 2011, prior to the type's inaugural cargo service from the Essex airport.
Aircraft handlers load pallets onboard FedEx Express B777F N854FD for a flight to Memphis International Airport in Tennessee, home of the company's World Hub.
Pallets await loading aboard the B777F.
N878FD undertook some test flights powered by 100% biofuel.
GECAS owner AerCap has ordered 15 of IAI’s 777-300ERSFs, five of which will be leased to the launch operator, Kalitta Air
The initial Boeing 777 produced under the increased production rate of 8,3 a month (from seven previously) was handed over to Korean Air on February 25, 2013. Boeing 777-FB5 HL8226 (c/n 37640) is seen departing King County International Airport/Boeing Field, Washington, on delivery. The freighter had been stored at the airport for two weeks prior to departing, as ramp space at Paine Field, where it was built, is fully occupied by Boeing 787 Dreamliners awaiting hand over. It completed its first flight on January 17. By the end of January Boeing had delivered 1,072 777s of the 1,431 ordered by 66 customers.
Seoul-based Korean Air is fifth in global rankings for international scheduled cargo tonne-kilometres
Boeing 777F D-ALFD (c/n 41677) was delivered to Lufthansa Cargo in June 2014; it was the fourth to enter service with the carrier.
The Boeing 777F is the most successful freighter in production in terms of numbers
The Boeing 777F - the backbone of Lufthansa Cargo
Boeing 777F D-ALFB (c/n 48782) at Montreal-Trudeau: one of three Canadian destinations served by Lufthansa Cargo. The other two are Toronto and Vancouver.
Lufthansa Cargo's PreCheck enables 'off airport' acceptance of cargo to speed up handovers
AeroSHARK mimics sharkskin to optimise airflow around the fuselage
Mammoth Freighters is expected to deliver the first Boeing 777-200LRMFs in the second half of 2023
Boeing 777 - самый крупный в мире авиалайнер с двумя двигателями, а вариант 777-200LR обладает самой большой для пассажирских самолетов дальностью полета. 777-й - первый авиалайнер "Boeing" с электродистанционной системой управления. На мировом рынке самолет имеет огромный успех. На фотографии: 777 Freighter из компании "Qatar Airways Cargo".
The first Boeing 777-2HT(LRF) freighter for TNT Airways (OO-TSA, c/n 38969) arrived at Liege Airport in Belgium on July 23, 2011. The aircraft will be used on routes from Liege and Belfast International Airport during August before being redeployed on long-range flights.
TNT эксплуатирует парк из 46 самолетов, от больших 777 и 747-400 Freighter (для линий большой протяженности) до небольших 737-300/-400 и BAe 146. В мае 2011 года компания сформировала два отдельных подразделения - «TNT Express» и «TNT Post». На снимке: 777F и два 737-400 на стоянке основной базы TNT в бельгийском Льеже.
MTU Maintenance staff work on a General Electric GE90. The turbofan is fitted to an AeroLogic Boeing 777F.
Being towed out of the factory and onto the flight line at Everett, Washington, on the night of April 29, 2008 is the newly completed first Boeing 777 Freighter. Flight testing is scheduled to commence this summer, initially with the aircraft painted in Boeing livery, although it will then be repainted for delivery to launch customer Air France in the fourth quarter of 2008. Based on the 777-200LR Worldliner, the 777F has to date amassed 78 orders from eleven customers worldwide.
 
The 2015 Performance Improvement Package includes a divergent trailing edge, which increases the camber (or the asymmetry between a wing’s top and bottom surfaces) to maximise airflow over the wing.
Фигура техника дает наглядное представление о размере вентилятора и гондолы двигателя Trent 800. На фотографии: самолет Boeing 777 авиакомпании "Singapore Airlines", хорошо видны серповидные лопасти вентилятора.
The GE Aviation TrueChoice Transitions pool occasionally includes older GE90s fitted to current-production widebodies such as the Boeing 777.
Двигатель General Electric GE90-115B, установленный на авиалайнере Boeing 777-300ER, развивает максимальную тягу 511,42 кН.
Турбовентиляторный GE90 на сборочной линии. Разработка двигателя была начата в 1989 году, по мощности он аналогичен Trent 800, но немного больше и тяжелее. Изначально он был предназначен для Boeing 777 компании "British Airways".
Трехвальный Trent 800 с высокой степенью двухконтурности поступил в эксплуатацию в апреле 1996 года и сертифицирован на тягу 400 кН. Он занял 44% рынка двигателей для моделей Boeing 777-200/200ER/300.
Rolls-Royce is one of three engine manufacturers to express interest in the Sonic Cruiser programme. The Trent 800 family (one of which is seen here), currently in production for the Boeing 777, generate thrust levels in the order of 90,000lb - ideal for the present Sonic Cruiser estimates.
A more compact thrust reverser which uses some thermoplastic parts to cut weight was a key part tested in the 2018 ecoDemonstrator.
Boeing 777 landing gear during rework with Hawker Pacific Aerospace Landing Gear Services in the UK.
The LiDAR sensor looks out ten statute miles ahead of the aircraft to find the location of any clear air turbulence ahead of the aircraft.
Both the CVR and FDR were removed from the Asiana 214 crash aircraft relatively undamaged
Major assembly of the 777 Freighter is underway at Boeing's Everett facility, in Washington State. The 97ft-long wing spar is seen here being loaded into the spar assembly tool in January this year.
Окончательная сборка самолетов 777 выполняется на заводе фирмы "Boeing", за сдаточные испытания самолетов также отвечает фирма "Boeing". Средние и хвостовые секции фюзеляжей изготавливаются в Японии. С помощью крана стыкуются изготовленное фирмой "Boeing" крыло и поставленная из Японии средняя секция фюзеляжа.