RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
airplane photo

Страна : США

Год : 1994

Дальнемагистральный пассажирский самолет с экипажем 2-3 человека

Варианты

Boeing Model 777

   В конце 1986 года "Boeing" приступила к проектированию нового пассажирского самолета с промежуточной вместимостью между моделями 767-300 и 747-400. Он рассматривался в качестве конкурента Airbus A330/A340 и McDonnell Douglas MD-11. Старт программе Model 777 (первоначальное обозначение Model 767-X) был дан 29 октября 1990 года, после того как "United Airlines" заключила контракт на 34 авиалайнера. Первый полет - 12 июня 1994 года, на регулярные линии "United Airlines" Boeing Model 777-200 вышел 7 июня 1995 года.
   Boeing Model 777 - дальнемагистральный пассажирский самолет, оснащенный турбовентиляторными двигателями и спроектированный с широким использованием алюминиевых сплавов и композитных материалов. Кабина экипажа на двух человек схожа с пилотской кабиной Boeing 747-400, вся основная информация выводится на шесть ЖК-индикаторов. При диаметре фюзеляжа 6,2 м базовая модификация с салоном по 6-10 мест в ряд позволяет перевозить максимум 440 пассажиров. Значительный вклад в программу внесла авиастроительная промышленность Японии.
   Высокая надежность силовой установки и бортовых систем, в том числе и первой для гражданских самолетов электродистанционной системы управления, разработанной фирмой "Boeing", позволили быстро сертифицировать новый авиалайнер по требованиям ETOPS - нормы, разработанные для полетов на двухдвигательных самолетах. Согласно полученному сертификату, Boeing 777 обладает способностью в случае отказа одного из двигателей продолжить полет в течение 180 мин, чтобы успеть достичь ближайшего аэропорта и совершить аварийную посадку.
   Изначально были разработаны две модификации, для каждой из которых предлагались три типа силовой установки. Model 777-200 A Market, позже обозначенный Model 777-200, в варианте на 375 пассажиров при максимальной взлетной массе 229522 кг имел дальность полета 7352 км, а при массе 242676 кг - дальность 8926 км. Впоследствии максимальная взлетная масса была доведена до 247 200 кг. Модификация Model 777-200 В Market, позже обозначенная как Model 777-200IGW (Increased Gross Weight - увеличенной массы), а затем как Model 777-200ER (Extended Range - увеличенной дальности), отличалась увеличенным запасом топлива, более мощной силовой установкой и в 305-местной конфигурации при максимальной взлетной массе 263 088 кг имела дальность 11 168 км, а при массе 286902 кг - дальность 13 667 км. Впоследствии самолет стандартизировали под максимальную взлетную массу 297 550 кг.
   Для полетов на сверхбольшую дальность была предложена модификация Model 777-200 С Market с дальностью полета более 12970 км.
   Для Model 777 разработано усовершенствованное крыло, а по запросу авиакомпаний инженеры "Boeing" предусмотрели возможность установки системы отклонения вверх концевых секций консолей крыла длиной 6,48 м для облегчения перемещения самолета по территории аэропорта. Заказов на эту опцию не поступало.
   Для самолетов 777-й модели предлагались три варианта силовых установок: Rolls-Royce Trent 800, General Electric GE90 и Pratt & Whitney PW4000. Для модификации Model 777-200 предлагались двигатели тягой 337,97-342,42 кН, а для Model 777-200ER - тягой 400,23 - 416,69 кН.
   Компания "Boeing" также разработала модификацию Model 777-300 (первоначально Model 777 Stretch) с удлиненным на 10,13 м фюзеляжем, которая выполнила первый полет в октябре 1997 года. Вместимость машины 550 пассажиров, максимальная взлетная масса 299376 кг, она оснащается двигателями тягой по 436 кН.
   Дальнейшим развитием семейства стали Model 777-200X и Model 777-300X, предлагавшиеся с двигателями тягой 449,3 кН и отличавшиеся увеличенным запасом топлива и дальностью полета (16 015 км и 11 990 км соответственно). В серию они переданы под обозначениями Boeing 777-200LR и Boeing 777-300ER, а вот модель Model 777-100X в производство не пошла.
   14 ноября 2002 года прошла церемония выкатки нового авиалайнера - Boeing 777-300ER, созданного компанией "Boeing". Самолет получил двигатели CE90-115B тягой 512 кН и в конфигурации на 365 пассажиров при максимальной взлетной массе 351 544 кг может выполнять полет на дальность до 14594 км.

   На базе 777-200ER был спроектирован Boeing 777-200LR Worldliner с увеличенной до 17 370 км дальностью полета (при максимальной взлетной массе 347450 кг) и оснащенный двигателями GE90-110B1 тягой по 489 кН. При этом "Boeing" продолжает совершенствовать данный авиалайнер под требования авиакомпании QANTAS на самолет, способный совершать беспосадочные перелеты на линии Сидней - Лондон. На базе модели 777-200LR разработана грузовая модификация Boeing 777F с полезной нагрузкой до 103 000 кг, оснащенная теми же двигателями и способная при максимальной взлетной массе 347452 кг выполнять полет на дальность до 9045 км. Первый полет Boeing 777F выполнил 14 июля 2008 года, первая поставка стартовому заказчику, компании "Air France", состоялась 20 февраля 2009 года.
   По состоянию на август 2009 года объем заказов на Model 777 составил 1116 самолетов.


ТАКТИКО-ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ

   Boeing Model 777-200

   Тип: дальнемагистральный пассажирский самолет с экипажем 2-3 человека
   Силовая установка: два турбовентиляторных двигателя Pratt & Whitney PW4074 тягой по 329,17 кН
   Характеристики: максимальная скорость полета на оптимальной высоте 946 км/час; крейсерская скорость на оптимальной высоте 925 км/час; практический потолок 13135м; дальность 7785 км (с 363 пассажирами)
   Масса: пустого 135 581 кг; максимальная взлетная 233 604 кг
   Размеры: размах крыла 60,93 м; длина 63,73 м; высота 18,51 м; площадь крыла 427,8 м
   Полезная нагрузка: до 440 пассажиров - при полезной нагрузке 54931 кг

Показать полностью
  • Описание
  • Air Pictorial 1994-08
    Регистрационный номер: N7771   [4]

    Boeing 777 prototype N7771 made its maiden flight on June 12, 1994, crewed by chief pilot John Cashman and co-pilot Ken Higgins. The aircraft took off from Everett’s Paine Field, north of Seattle, Washington, for the 3 hr 48 min flight and then underwent a four-day inspection prior to a series of five further flights.

  • Мировая Авиация 127
    Регистрационный номер: N7771   [4]

    N7771 стал вторым Boeing 777, который поднялся в воздух (первый полет состоялся 12 июня 1994 года). Самолет остался в собственности "Boeing" и использовался для испытаний и рекламы.

  • Мировая Авиация 194
    Регистрационный номер: N7771   [4]

    12 июня 1994г.: двухдвигательный дальнемагистральный Boeing 777 выполнил полет продолжительностью 3 ч 48 мин - первый из 4800 полетов, запланированных по программе летных испытаний.

  • Мировая Авиация 202
    Регистрационный номер: N7771   [4]

    Рядом с самолетом сопровождения T-38 Talon видны гигантские размеры 777-го (первый прототип, борт N7771). Внедрение новой концепции разработки повлияло и на организацию летных испытаний, в них задействовали девять самолетов, на каждом отрабатывался свой аспект программы. Интенсивные и динамичные испытания позволили сократить время до начала поставок самолетов авиакомпаниям. "Boeing" заранее заручилась согласием нескольких покупателей, уверенных в получении авиалайнеров с минимальным количеством проблем технического характера.

    Другие самолёты на фотографии: Northrop T-38 Talon - США - 1959

  • Мировая Авиация 18

    Для тяжелого авиалайнера самолет 777 имеет необычное шасси без центральной основной опоры, вместо этого каждая из двух основных опор оснащена шестиколесными тележками.

  • Air International 2012-07 / B.Hales-Dutton - Generation /Commercial/

    Обе модели Boeing Longer Range (дальнемагистральный) 777, представленные на снимке машиной 777-200 LR, оснащены компьютерной системой защиты хвостовой части фюзеляжа от касания взлетно-посадочной полосы.

  • Авиация и Время 2005-02

    8 марта 2005г. в Эверетте состоялся первый полет новой модификации двухдвигательного дальнемагистрального пассажирского самолета Boeing-777-200LR Worldliner. Его пилотировали командир экипажа Сюзанна Дарси-Эннеманн и ведущий летчик концерна "Боинг" по самолетам семейства 777 Фрэнк Сантони (на врезке).

  • Мировая Авиация 124

    Сверхдальний авиалайнер. Лайнер Boeing 777-200LR в ноябре 2005 года установил мировой рекорд дальности для коммерческого самолета. В ходе рекордного полета от Гонконга до лондонского аэропорта Хитроу этот самолет пролетел без посадки 21 601 км за 22 ч 42 мин.

  • Мировая Авиация 1

    Во время испытательного полета 10 ноября 2005 года один из лайнеров 777-200LR установил новый рекорд дальности беспосадочного полета для коммерческих самолетов, покрыв расстояние в 21601 км между Гонконгом и Лондоном.

  • Air International 2005-12 / News: Headline, Military, Civil, Accidents, Airshow

    Boeing’s 777-200LR is given a traditional water cannon salute after touching down at London/Heathrow at 1330hrs on November 10, 2005 to establish a new world record for distance travelled non-stop by a commercial aircraft. The aircraft had taken off from Hong Kong at 2230hrs local time the previous evening but headed eastbound to go the long way round to the UK, completing its 22 hour 42 minute flight after covering a distance of 11,664 nautical miles (21,601km). The aircraft routed over the northern Pacific Ocean and the USA before crossing the mid-north Atlantic Ocean en route to London.

  • Мировая Авиация 127

    Boeing 777-300 стал не только самым вместительным в семействе, но и послужил базой для создания уникального Boeing 777-300ER.

  • Jane's All the World Aircraft 2000 / 2-01 - AIRCRAFT - FIXED-WING - CIVIL

    Prototype Boeing 777-300 (Rolls-Royce Trent 892 engines) during an early test flight (1998)

  • Air International 2015-01 / News
    Регистрационный номер: F-ONOU

    Air Austral Boeing 777-300ER F-ONOU (c/n 35783) departs Manchester where it was repainted by Air Livery with the airline’s new paint scheme, which includes a waterfall design on the tailfin. The aircraft arrived at its Sainte-Marie base on the Indian Ocean island of Reunion on November 27, 2014.

  • Air International 2007-05 / News: Headline, Military, Civil
    Регистрационный номер: C-FITL

    Boeing 777-333ER C-FITL (c/n 32256), the first of eight 777s for Air Canada, seen at Toronto/Lester B Pearson International Airport, Canada, on April 4, 2007. The aircraft was handed-over by Boeing on March 30 and was flown the following day from Seattle, Washington to Montreal/Pierre Elliot Trudeau International Airport. It entered revenue service on April 6 with a flight from Toronto to London/Heathrow.

  • Air International 2015-07 / A.Spaeth - Air Canada on the Climb /Commercial/

    The airline's Boeing 777-300ERs are being reconfigured with 458 seats, up from the previous 349, in work that will completed by 2016.

  • Air International 2023-01 / T.Batchelor - Route to success

    Post-COVID changes in passenger priorities and demand have driven Air Canada to come up with “very unorthodox scheduling activity”

  • Air International 2023-01 / T.Batchelor - Route to success

    Air Canada has redeployed its twin-aisle aircraft on leisure routes in the wake of the pandemic

  • Air International 2023-10 / M.Doran - Rise of the Dragon

    Air China uses the Boeing 777-300ER on long-haul routes

  • Мировая Авиация 91
    Регистрационный номер: F-GSPQ

    Наряду с "British Airways", "Air France" является основным европейским эксплуатантом Boeing 777. К лету 2009 года она получила 18 Boeing 777-200ER (на снимке), 23 Boeing 777-300ER и два "грузовика".

  • Мировая Авиация 68

    К маю 2002 года парк "Air France" насчитывал 18 Boeing 777-200ER с двигателями GE90. В программе Boeing 777 на правах партнерства с разделением рисков участвовали японские "Fuji", "Kawasaki" и "Mitsubishi", разработавшие почти 20% конструкции.

  • Air International 2001-07 / R.Hewson - French airline industry /Commercial/

    Introduction of the Boeing 777 has had a major impact on Air France’s schedules and the type operates the airline’s longest non-stop flight, with a flying time of 14 hours and 20 minutes.

  • Air International 2008-10 / G.Jones - Air France at 75 /Commercial/
    Регистрационный номер: F-GSPJ

    Air France has an extensive long-haul network on which it operates a number of types. This 777-200ER is one of 25 in the fleet, along with 26 '-300ERs. Five freighter versions are also on order.

  • Air International 2016-12 / Airscene

    Air France-KLM Group is to put ten of its widebody aircraft into a new subsidiary in key markets.

  • Air International 2015-05 / A.Spaeth - Mission Impossible? /Commercial/
    Регистрационный номер: VT-ALO

    The airline's 12 Boe­ing 777-300ERs, including VT-ALO (c/n 36313), have been substituted by 787-8s on most long-haul routes. They will soon only be operated to US destinations.

  • Air International 2011-03 / J.Lake - Second Generation Triple Seven /Commercial/

    An Air India B777-300ER on short finals to London Heathrow.

  • Air International 2011-09 / News

    The sun seems to have set for Air India joining Star Alliance.

  • Air International 2007-09 / News: Headline, Military, Civil, Accidents
    Регистрационный номер: VT-ALA

    Resplendent in the airline's new livery, Boeing 777-237LR Worldliner VT-ALA 'Andhra Pradesh' (c/n 36300, ex N5017V), the first for Air India, was handed-over in Seattle, Washington, on July 25, 2007 and was followed by a second aircraft two days later. The aircraft, one of eight of the type ordered in December 2005 as part of a much larger deal for 68 Boeing airliners, entered service on August 1 operating direct, non-stop flights from Mumbai to New York/John F Kennedy Airport.

  • Air International 2007-11 / News: Headline, Military, Civil, Airshow, Accidents
    Регистрационный номер: VT-ALJ

    Seen here during test flying on September 28, 2007, Boeing 777-337ER VT-ALJ (c/n 36308), Air India's first Boeing 777-300ER, was delivered to the airline in Seattle, Washington, on October 10. The aircraft is in a three-class configuration with four first class, 35 executive class and 303 economy class seats. The aircraft is part of an order for 68 Boeing aircraft placed in December 2005, of which three 777-200LRs (out of eight), one 777-300ER (out of 15) and ten 737-800s (out of 18) for Air India Express have been delivered to date. The order also included 27 787-8 Dreamliners.

  • Air International 2011-02 / News
    Регистрационный номер: ZK-OKM

    Boeing 777-319ER ZK-OKM (c/n 38405) is seen departing Paine Field, Everett, in Washington, on December 22, 2010, destined for Los Angeles, where it immediately entered service flying passengers to Auckland, New Zealand. The airliner is the first of five ordered from August 2007 by Air New Zealand. It was rolled out on October 13 and first flew on November 8, being delivered to the airline two days before leaving Paine Field. The first three will enter service by April, flying between Auckland, Los Angeles and London.

  • Air International 2012-03 / News
    Регистрационный номер: ZK-OKQ

    Seen on approach to Melbourne-Tullamarine International Airport, Victoria in Australia, on January 26, 2012, Boeing 777-319ER ZK-OKQ (c/n 40689) of Air New Zealand wears a special scheme to celebrate the rugby World Cup championship victory of the New Zealand team, the All Blacks. It was rolled out of the paint shop at Paine Field Airport, Everett, Washington, and first flew on December 30, 2011. The airliner was ferried to Auckland Airport in New Zealand between January 10 and 12. Air New Zealand is a long-term sponsor of the All Blacks. It will operate six aircraft in the scheme by the middle of 2012, including two Airbus A320s and three Beech 1900Ds.

  • Air International 2024-01 / M.Doran - Destination: Innovation

    Returning the 777s to service was a priority as the airline raced to restart operations

  • Air International 2015-03 / N.Pittaway - The Secret of the Success /Commercial/
    Регистрационный номер: ZK-OKO   [2]

    The extremes of the Air New Zealand fleet: 777-300ER ZK-OKO together with the Beech 1900 (ZK- EAG) operated by Eagle Airways for Air New Zealand Link.

    Другие самолёты на фотографии: Beechcraft Model 1900 Airliner - США - 1982

  • Air International 2022-01 / T.Batchelor - Eastern promise

    Air New Zealand Cargo serves 20 domestic airports and 30 international airports in 18 countries

  • Air International 2013-01 / News
    Регистрационный номер: ZK-OKP

    Air New Zealand Boeing 777-319ER ZK-OKP (c/n 39041) arrives at London-Heathrow on November 25, 2012, from Los Angeles in California. The airliner was carrying members of the crew and cast of Sir Peter Jackson's new film The Hobbit: An Expected Journey, based on J R R Tolkien's book, to the premiere held three days later in New Zealand.

  • Air International 2015-03 / N.Pittaway - The Secret of the Success /Commercial/
    Регистрационный номер: ZK-OKO   [2]

    Boeing 777-319ER ZK-OKO (c/n 38407) is one of several Air New Zealand aircraft to have been branded with The Hobbit’ film markings.

  • Air International 2005-12 / News: Headline, Military, Civil, Accidents, Airshow
    Регистрационный номер: ZK-OKA

    Air New Zealand’s first Boeing 777-219ER, ZK-OKA (c/n 29404), which is being leased from International Lease Finance Corporation (ILFC), was delivered to the airline on October 27, 2005 and left Everett, Washington, on delivery the same day. The aircraft made a stop over at Nadi before arriving in Auckland on October 29. Air New Zealand is to take delivery of eight of the Trent 800-powered aircraft, four of which are being leased through ILFC.

  • Air International 2012-01 / A.Spaeth - The Small Airline with Big Ideas /Commercial/
    Регистрационный номер: ZK-OKB

    Boeing 777-200ER ZK-OKB (c/n 34376) at Auckland International Airport.

  • Air International 2006-12 / B.Hales-Dutton - Turbulent Times at Alitalia /Commercial/
    Регистрационный номер: I-DISO

    Alitalia operated Boeing 747s on passenger services for over 30 years. The airline decided to replace its Jumbo fleet with the twinjet Boeing 777, one of which is pictured.

  • Air International 2011-11 / A.Spaeth - Alitalia Resurgent /Commercial/
    Регистрационный номер: EI-DBP

    Boeing 777-300ER EI-DBP (c/n 26389) first entered service with Alitalia in June 2003 and currently wears the Skyteam colours.

  • Air International 2007-07 / B.Hales-Dutton - Open Skies or Just Half-Open? /Commercial/

    Established transatlantic carriers, such as American Airlines, will no doubt be closely examining their route networks to take advantage of the new deal. However, they may also now face competition on long-haul routes from successful low-cost carriers like Southwest Airlines.

  • Air International 2013-06 / B.Hales-Dutton - America's Last Great Airline Merger? /Commercial/

    American's former livery featuring a red, white and blue stripe on the aircraft's fuselage was developed by Massimo Vignelli.

  • Мировая Авиация 249

    Флот «American Airlines» насчитывает 56 лайнеров Boeing 777, основная часть которых - 49 машин - модель -200(ER). Также имеются -300(ER).

  • Air International 2014-02 / A.Spaeth - The New American /Commercial/

    American Airlines has a fleet of 48 Boeing 777-200s, the first of which entered service in January 1999.
    American Airlines’ iconic polished silver fuselage, flown since 1968, has been replaced with a silver mica-based coating.

  • Air International 2013-06 / B.Hales-Dutton - America's Last Great Airline Merger? /Commercial/
    Регистрационный номер: N718AN

  • Air International 2014-02 / A.Spaeth - The New American /Commercial/
    Регистрационный номер: N723AN   [2]

  • Air International 2013-04 / News
    Регистрационный номер: N717AN

    Boeing 777-323ER N717AN (c/n 31543) of American made its inaugural flight between Dallas-Fort Worth, Texas, and London/Heathrow on March 4, 2013. The airliner was delivered on December 11, 2012, the first of the variant for the carrier on lease from Guggenheim Aviation Partners. It is painted in the new scheme being adopted by the fleet following the merger of American Airlines and US Airways.

  • Air International 2022-12 / T.Batchelor - Mixed messages
    Регистрационный номер: N720AN

    American Airlines has launched a new transpacific route, connecting its home airport of Dallas/Fort Worth with Auckland

  • Air International 2014-02 / A.Spaeth - The New American /Commercial/
    Регистрационный номер: N723AN   [2]

    American Airlines' iconic eagle logo, part of American's identity since 1930s, has been abandoned altogether. The latest livery features this stylised red, white and blue design.

  • Air International 2014-06 / A.Zeitler - New Chitose Aviation Wonderland /Commercial/

    There are 40 flights between Chitose and Tokyo's airports every day, with ANA using 777s.

  • Air International 2016-08 / D.Armstrong - A Force Awakens /Commercial/
    Регистрационный номер: JA744A

    Boeing 777-200ER JA744A (c/n 40903), photographed at Sapporo, is one of 28 Triple Sevens in the ANA fleet, that according to the aircraft's latest schedules are used on intra-Asia routes.

  • Мировая Авиация 202

    В парке "All Nippon Airways" 16 самолетов 777-200, семь 777-200ER (еще пять заказано), семь 777-300 и 19 типа 777-300ER. В апреле 2010 года на линии между Японией, Европой и США авиакомпания выпустила 777-300ER с усовершенствованным интерьером, большим пространством для пассажиров, лучшим обслуживанием и комфортом.

  • Air International 2011-08 / News
    Регистрационный номер: D2-TEG

    Компания «TAAG Angolan Airlines» в 2006-2011 годах получила три лайнера -200(ER) и пару -300(ER). Последний изображен на снимке.
    Boeing 777-3M2(ER) D2-TEG (c/n 40805) named Sagrada Esperanza is the first example of the variant for TAAG Linhas Aereas de Angola. It first flew on May 19, 2011 and was delivered to the carrier on June 14, being ferried from Paine Field, Washington, to Quatro de Fevereiro Airport in Luanda, Angola.

  • Air International 2002-06 / Airscene
    Регистрационный номер: HL7500

    Boeing completed delivery of the 400th 777 on April 29, 2002 when Seoul-based Asiana Airlines Boeing 777-28EER HL-7500 (c/n 28685) was handed-over to the Korean carrier. The aircraft, leased from ILFC, is the third example for Asiana and the 23rd for ILFC.

  • Air International 2020-10 / T.Haynes - Black boxes: built to survive
    Регистрационный номер: HL7742

    The cockpit voice recorder was crucial in discovering the cause of the Asiana Airlines Flight 214 crash at San Francisco International in July 2013

  • Air International 2007-03 / News: Headline, Military, Civil, Airshow
    Регистрационный номер: OE-LPD

    Четвертый Boeing 777-200ER, поставленный "Austrian Airline". Заказчик получил самолет 31 января 2007 года, изначально он предназначался для эксплуатации на авиалинии в Индию.
    Austrian Airlines Boeing 777-2B8ER OE-LPD (c/n 35960) takes off from Seattle, Washington, on January 24, 2007. The aircraft, which was formally handed-over to the airline in Seattle on January 30, becoming the fourth of the type in its fleet, arrived in Vienna the following day and will initially be operated on the New Delhi route.

  • Air International 2011-12 / News
    Регистрационный номер: S2-AFO

    Boeing 777-3E9ER S2-AFO is seen about to depart Manchester on November 2, 2011 on Biman Bangladesh's first reinstated flight from the airport. The airliner operates Dhaka, London-Heathrow, Manchester, Dhaka, departing Manchester on Wednesdays and Saturdays.

  • Мировая Авиация 202
    Регистрационный номер: G-ZZZA

    Авиакомпания "British Airways" остается клиентом "Boeing". Несмотря на выгодные предложения от "Airbus", компания закупила 777-й. Американский производитель предлагает один из лучших самолетов своего класса в мире, успешно конкурирующий и с двухдвигательным Airbus A330 и с четырехдвигательным A340.

  • Мировая Авиация 249

    Компания «British Airways» использует 777-е на трансатлантических маршрутах. Ее лайнеры -200(ER) имеют четырехклассную компоновку на 224 пассажира: первый класс - 14 мест, бизнес - 48, улучшенный эконом-класс - 40, эконом-класс - 122 места.

  • Мировая Авиация 127

    "British Airways" эксплуатирует 777-200 и 777-200ER. Изначально она закупала самолеты с американскими двигателями CE90, но затем заказала 16 Boeing 777-200ER с двигателями Rolls-Royce Trent 800.

  • Air International 2008-03 / M.Fendt - Boeing 777 - Long-Haul Twin /Commercial/
    Регистрационный номер: G-YMMM   [2]

    Boeing's twin-jet 777 hit the headlines on January 17 this year when a British Airways aircraft crash landed at London's Heathrow Airport, thankfully none of the passengers or crew suffered any major injuries. The Boeing 777-200ER, G-YMMM, similar to the example pictured, was one of 43 of the type (four more are due for delivery in 2009) operated by the UK's flag carrier. To date, more than 670 Boeing 777s have been delivered and the aircraft involved in the incident at Heathrow is the first of the type to be written off.

  • Air International 2018-12 / Airscene

    Sixteen Boeing 777-300ERs will be in service with British Airways by 2020, lAG’s latest fleet plan shows.

  • Air International 2011-03 / J.Lake - Second Generation Triple Seven /Commercial/

    Condensation shrouds the tops of the wings and the engine fans on this Cathay Pacific B777-300ER.

  • Air International 2008-03 / M.Fendt - Boeing 777 - Long-Haul Twin /Commercial/
    Регистрационный номер: B-KPF

    Компания "Cathay Pacific" заказала 30 Boeing 777-300ER, с поставкой последнего в 2012 году. На фотографии: шестой авиалайнер, поставленный 6 февраля 2008 года.
    Boeing 777-300ERs are the backbone of Cathay Pacific Airways' long-haul fleet. The airline's latest 777-300ER B-KPF is painted in a new 'Asia's World City' livery to help promote Hong Kong as it flies around the world.

  • Air International 2013-05 / D.Armstrong - Cathay Confronts Challenges /Commercial/

    All six of Cathay's North American routes, four to the US and two to Canada, are now served by Boeing 777-300ERs.

  • Air International 2023-10 / M.Doran - Rise of the Dragon

    Cathay Pacific flies the 777-300ER on short and long-haul flights, depending on demand

  • Air International 2022-03 / T.Batchelor - On the right track

    Badly hit by Hong Kong’s strict quarantine regulations, Cathay Pacific operated just one in ten of its pre-COVID scheduled flights in December 2021

  • Air International 2015-12 / News
    Регистрационный номер: B-KPM

    Boeing 777-300ER B-KPM (c/n 36159) is the first Cathay Pacific Airways aircraft to wear the Hong Kong-based network airline's revised livery. The scheme will be applied to the carrier’s 150-strong fleet over the next five years as aircraft go through scheduled maintenance and repainting. The new look is Cathay's first major rebrand since 1994.

  • Air International 2011-03 / J.Lake - Second Generation Triple Seven /Commercial/

    A Cathay Pacific B777-300ER lifts of from Toronto International Airport.

  • Мировая Авиация 127

    Два из пяти 777-200 "Cathay Pacific Airways" использовались для сертификации и эксплуатационных испытаний двигателей Trent, сертификат получен в апреле 1996 года.

  • Мировая Авиация 202

    "Cathay Pacific" стала первой обладательницей 777-го с двигателями Rolls-Royce Trent 800. Британские двигатели прошли испытания в марте 1995 года на Boeing 747-100, затем были установлены на 777-й, принадлежавший "Boeing". Первый полет состоялся 26 мая 1995 года. Два 777-х компании "Cathay" использовались в программах сертификационных и эксплуатационных испытаний.

  • Air International 2000-03 / D.Baker - Reaching Those Parts That Others Can't /Technology/

    In spite of the US pioneering fly-by-wire technologies during the 1950s, it was not until the Boeing 777 flew in June 1994 that fly-by-wire entered the US commercial aviation market.

  • Air International 1996-03 / Airscene

    Two of the most high technology aircraft in the world today, meeting at Changi. The Northrop Grumman B-2A Spirit and a Cathay Pacific Airways Boeing 777.

    Другие самолёты на фотографии: Northrop B-2 Spirit - США - 1989

  • Air International 2012-11 / News
    Регистрационный номер: CS-TQX

    On October 4, 2012 Ceiba Intercontinental Airlines of Equatorial Guinea began a thrice weekly service between Malabo and Madrid-Barajas in Spain using Boeing 777-2FB(LR) CS-TQX (c/n 40668, ex 3C-LLS). The service is flown using White's Air Operator's Certificate, as airlines in Equatorial Guinea are on the European Union 'blacklist' and not allowed to fly to Europe. It is the first intercontinental service by the carrier, which also operates four ATR 42/72s to serve cities in Central and West Africa as well as domestic flights inside Equatorial Guinea. The airliner was purchased by the Ministry of Civil Aviation of Equatorial Guinea to allow international flights to be undertaken to support the economy and meet the growing demand for air travel within the country.

  • Мировая Авиация 91

    Азия стала важнейшим регионом сбыта Boeing 777 - объем продаж здесь значительно выше, чем в Европе. "China Southern Airlines" закупила четыре 777-200 и два 777-200ER, шесть 777F заказано 28 февраля 2007 года.

  • Air Pictorial 2000-05

    Delta Air Lines has launched a new blue and red ribbon livery and has been rebranded simply as Delta because most customers refer to the airline as such. The livery is closer in style to that of alliance partner Air France and there is talk of the two introducing a joint livery.

  • Air International 2007-06 / News: Headline, Military, Civil, Accidents
    Регистрационный номер: N863DA

    Delta Air Lines Boeing 777-232ER N863DA is one of the first of the airline's aircraft to appear in new colours following a further rebranding exercise to mark the airline's emergence from Chapter 11 bankruptcy protection. Delta exited Chapter 11 on April 30, 2007 and at the same time unveiled its new corporate brand, with an updated version of its 'widget' design. A ceremony was held in a Delta hangar in Atlanta, Georgia, on April 30 during which 757-232 N638DL, which has also been painted in the new livery, was unveiled to employees.

  • Air International 2020-07 / News: Commercial, Military

    Delta Air Lines, which will retire its Boeing 777s, is one of numerous carriers to announce major fleet cuts.
    Former Delta Air Lines Boeing 777-200LRs will be Mammoth Freighters’ first conversions

  • Air International 2020-12 / News: Commercial, Military

    The Boeing 777 has been a casualty of cost-cutting at the Atlanta-based Airline

  • Air International 2020-10 / M.Broadbent - Plight of the long rangers

    Delta has retired the Boeing 777-200LRs used for very long-haul routes to destinations including Australia

  • Air International 2008-04 / News: Headline, Military, Civil, Airshow, Accidents
    Регистрационный номер: N701DN

    Delta Air Lines’ first Boeing 777-232LR, N701DN (c/n 29740), taxies in at Seattle, Washington, after its first flight on February 7, 2008. The aircraft was formally handed over to Delta on February 29 and flown to the airline's headquarters in Atlanta, Georgia, the same day. This is the first 777-200LR to be delivered to a US carrier and one of eight ordered by Delta.

  • Air International 2016-05 / Airscene
    Регистрационный номер: SU-GDR

    EgyptAir has ten Boeing 777s, six of which are 777-300ERs, including SU-GDR (c/n 38291). The airline is planning to sell its four -200 models as part of restructuring at the airline.

  • Мировая Авиация 127

    В 2010 году наиболее многочисленными из летающих 777-200 были -200ER, способные перевозить тоже количество пассажиров, что 777-200, но на 3200 км дальше. "Egyptair" эксплуатирует пять 777-200ER с двигателями PW4000.

  • Мировая Авиация 249

    До недавнего времени основу парка израильской "El Al" составляли шесть лайнеров Boeing 777-200(ER), имеющие трехклассную компоновку на 279 мест.

  • Air International 2007-03 / B.Hales-Dutton - El Al Adapts To Life In The 21st Century /Commercial/

    An expected upsurge in the Israeli travel market led El Al to order two more Boeing 777-258(ER)s in December 2005, adding to the four it already operated.

  • Air International 2008-03 / M.Fendt - Boeing 777 - Long-Haul Twin /Commercial/
    Регистрационный номер: A6-EWA

    Boeing 777-21HLR A6-EWA (c/n 35572), the first of the type for Emirates, was handed-over to the airline on August 31, 2007 at Paine Field, Everett, Washington, where the aircraft is seen here on August 17 during flight testing. The aircraft was one often ordered, together with 24 777-300ERs and eight 777 Freighters, under a contract signed at the Dubai Air Show on November 21, 2005.

  • Мировая Авиация 249

    «Emirates» является крупнейшим оператором Boeing 777. По состоянию на 2013 год она располагала двумя третями общемирового парка 777-х. Ее основная модификация - самолеты -300(ER).

  • Мировая Авиация 91

    Десять Boeing 777-200LR эксплуатирует "Emirates", последняя поставка осуществлена 30 марта 2009 года по контракту на 10 лайнеров, подписанному 21 ноября 2005 года. На снимке элегантно окрашенного самолета "Emirates" видны характерные для LR винглеты.

  • Air International 2012-01 / Dubai 2011

    An Emirates Boeing 777 leads the Al Fursan team in a fly-past to celebrate the 40th anniversary of the United Arab Emirates, on November 17, 2011 - the last day of the show.

    Другие самолёты на фотографии: Aermacchi MB.339 - Италия - 1976

  • Авиация и Космонавтика 2012-01 / Д.Пичугин - Дубай-2011

    Другие самолёты на фотографии: Aermacchi MB.339 - Италия - 1976

  • Air International 1999-11 / D.Birch - Desert Classics /Commercial aviation/
    Регистрационный номер: A6-EMD

    In 1995 Emirates ordered the Rolls-Royce Trent 800 for its Boeing 777 fleet, thus beginning a process that would make it the first airline in the Middle East to operate a fully Rolls-Royce powered fleet. Boeing 777-21H A6-EMD is seen on approach to London Heathrow Airport in January 1997.

  • Air Pictorial 1999-07
    Регистрационный номер: A6-EMI

    Emirates Boeing 777-21H A6-EMI carries ICC World Cup logos on the fuselage and was seen at Heathrow on May 3, 1999.

  • Air International 2012-05 / News
    Регистрационный номер: A6-EGO

    Boeing 777-31H(ER) A6-EGO (c/n 35598) was delivered to Emirates on March 20, 2012, arriving the next day at Dubai International Airport. The airliner is the 1,000th example of the widebody and carries markings proclaiming the milestone on its rear fuselage. The airliner is seen making a test flight at Paine Field/King County International Airport, Washington, on the day it was handed over.

  • Мировая Авиация 127

    Компания "Emirates" эксплуатирует все три базовых варианта 777. На снимке - первый из четырех 777-300, взятых ею в лизинг (получен в ноябре 1999 года). Все 777-200/200ER/300 оснащены двигателями Trent.

  • Air International 2020-07 / N.Sultan - Emirates SkyCargo. The COVID-19 story

    The usual fleet of Boeing 777Fs has been bolstered by Emirates' passenger jets during the ongoing COVID-19 pandemic.

  • Air International 2023-04 / News

    Emirates set up an airbridge with the International Humanitarian City to transport relief supplies

  • Air International 2011-03 / J.Lake - Second Generation Triple Seven /Commercial/

    An Emirates B777-200LR on the ramp at Houston International Airport.

  • Air International 2011-03 / J.Lake - Second Generation Triple Seven /Commercial/

    A Boeing 777-300ER on the runway at Zurich International Airport, Switzerland.

  • Air International 2016-07 / Airscene
    Регистрационный номер: A6-EPA

    Emirates has recently added graphics of Benfica players to Boeing 777-300W A6-EPA. The carrier now has similar liveries featuring players from a range of European football teams including Real Madrid, AC Milan, Arsenal and Paris Saint-Germain.

  • Air International 2018-03 / Airscene
    Регистрационный номер: A6-EPO

    Emirates' Boeing 777-31H(ER) A6-EPO (c/n 42334), pictured at Bologna, now wears Expo 2020 Dubai decals. The design is inspired by an ancient gold ring excavated in Dubai, according to Emirates. This is one of three 777s with the design; A6-EPU (c/n 42340) has the decal in green and A6-EPK (c/n 42330) has it in blue.

  • Air International 2011-03 / J.Lake - Second Generation Triple Seven /Commercial/
    Регистрационный номер: ET-ANO   [3]

    Ethiopian Airways B777-200LR ET-ANO seen at Dubai.

  • Air International 2011-05 / S.Schmitz - Africa's Expanding Global Carrier /Commercial/
    Регистрационный номер: ET-ANO   [3]

    Boeing 777-200LR ET-ANO was the second of the type to be delivered to Ethiopian Airlines on December 17, 2010.

  • Air International 2012-10 / A.Spaeth - First in Africa, Third in the World /Commercial/
    Регистрационный номер: ET-ANO   [3]

    Boeing 777-200LR ET-ANO (c/n 40771) taxies to a stand at Dubai International Airport.
    Ethiopian Airlines joined the Star Alliance on December 13, 2011 becoming its 28th member.

  • Air International 2012-10 / A.Spaeth - First in Africa, Third in the World /Commercial/
    Регистрационный номер: ET-ANR

    The newest Boeing 777-300 in Ethiopian's fleet is ET-ANR (c/n 40774) which was delivered in July 2011.

  • Air International 2011-01 / News
    Регистрационный номер: ET-ANN

    Ethiopian Airlines has taken delivery of the 900th Boeing 777. The airliner (777-260LR ET-ANN, c/n 40770) was handed over on November 17, 2010, and is the first of five ordered by the carrier in July 2009. It first flew on October 28. The type will be used on Ethiopian's new non-stop service from Addis Abada to Washington, DC, as well as to Beijing in China and other routes. At the time the airliner was handed over Boeing had received 1,165 orders for the 777 from 61 customers.

  • Air International 2008-09 / B.Hales-Dutton - Etihad Revs up for Growth /Commercial/
    Регистрационный номер: A6-ETR

  • Мировая Авиация 249

    По состоянию на август 2013 года, другими крупными эксплуатантами Boeing 777 являлись следующие компании: «Korean Air» (37), «Thai Airways» (27), «Air China» (24), «Air India» (l 9), «Malaysia Airlines» (16), «EVA Airways» (на фото; 15 самолетов), «China Southern Airlines» (14), «Air New Zealand» (13), «Asiana Airlines» (12) и «Vietnam Airlines» (10).

  • Мировая Авиация 1

    В настоящее время General Electric GE90-115B являются самыми мощными двигателями для коммерческих машин. Гондолы и пилоны дальних лайнеров 777-х модифицированы в соответствии с тягой, развиваемой этими двигателями.

  • Air International 2005-09 / News: Headline, Military, Civil, Accidents
    Регистрационный номер: B-16701

    Boeing 777-35EER B-16701, the first of a total of 12 777-300ERs and three 777-200LRs on order for Taiwan's EVA Air, was handed-over to the airline in a ceremony at Everett, Washington, on July 27, 2005. Wearing a special 777-300ER livery, EVA Air’s aircraft is configured in a three-class, 316 passenger layout.

  • Мировая Авиация 249
    Регистрационный номер: JA8981

    Компания «Japan Airlines» располагает 46 самолетами и является четвертым по численности оператором 777-х в Азии. В ее парке - модели -200, -200(ER), -300 и -300(ER).

  • Air International 2014-04 / D.Armstrong - JAL's Comeback /Commercial/
    Регистрационный номер: JA741J

  • Air International 2014-04 / D.Armstrong - JAL's Comeback /Commercial/

    Recent years have seen the airline deepen its commitment to the oneworld alliance.

  • Air International 2007-06 / News: Headline, Military, Civil, Accidents
    Регистрационный номер: VT-JEA

    Boeing 777-35RER VT-JEA (c/n 35157), the first of ten on order for Jet Airways, is seen here in the airline's new colours whilst undertaking its first test flight on April 10, 2007. It was handed over in Seattle on May 1.

  • Air International 2008-01 / T.Wills - Brussels Airport - From Airships to Air Hub /Commercial/

    A recent success for Brussels Airport was being selected by Indian carrier Jet Airways as its European hub. Flights stop in the Belgian capital en route to North America. In the picture, a Jet Airways' Boeing 777-300s departs one of the carrier’s many services from Brussels.

  • Air International 2007-07 / B.Hales-Dutton - Open Skies or Just Half-Open? /Commercial/
    Регистрационный номер: PH-BQI

    Air France and KLM have stated that the open skies deal will allow them to expand their networks. In a joint statement the airlines also said: "This will benefit global alliances like SkyTeam, which will be in a position to deliver a seamless worldwide product to customers". One of KLM's long-haul fleet, a Boeing 777-200ER, is pictured departing Amsterdam.

  • Air International 2008-04 / News: Headline, Military, Civil, Airshow, Accidents
    Регистрационный номер: PH-BVA

    Boeing 777-306ER PH-BVA (c/n 35671), the first of this variant for KLM Royal Dutch Airlines, was handed over on February 13, 2008 and flown to Amsterdam-Schiphol on the same day. The aircraft is one of 15 777-300ERs ordered by KLM.

  • Air International 2022-06 / M.Broadbent - Progress of sorts

    KLM has increased JFK frequencies from Amsterdam/Schiphol to 11 per week

  • Air International 2017-05 / Airscene
    Регистрационный номер: PH-BVD   [2]

    KLM Royal Dutch Airlines is one of several SkyTeam members to have a Boeing 777 painted in the alliance's livery. This 777-306ER, PH-BVD (c/n 35979) was recently repainted by Air Livery in Manchester.

  • Air International 2011-03 / J.Lake - Second Generation Triple Seven /Commercial/
    Регистрационный номер: PH-BVD   [2]

    KLM B777-300ER PH-BVD wearing Skyteam markings.

  • Air International 2008-03 / M.Fendt - Boeing 777 - Long-Haul Twin /Commercial/
    Регистрационный номер: HL7534

    Korean Air has a fleet of 19 Boeing 777s, comprising 15 -200s and four -300s. This 777-300, HL7534, photographed at Narita International Airport, Japan, was delivered to the airline in December 1999.

  • Air International 2011-03 / J.Lake - Second Generation Triple Seven /Commercial/
    Регистрационный номер: HL8209

    Korean Air B777-300ER HL8209 at Frankfurt International Airport.

  • Мировая Авиация 249

    Компания «Malaysia Airlines» стала первым в Азии эксплуатантом Boeing 777. В 1997-2004 годах она получила 16 самолетов Boeing 777-200(ER).

  • Air International 2020-10 / T.Haynes - Black boxes: built to survive
    Регистрационный номер: 9M-MRO

    The form-factor of most black boxes is the same, which means that they can be upgraded easily

  • Air International 2020-04 / M.Broadbent - How to Protect Airliners?
    Регистрационный номер: 9M-MRG

    Another high-profile incident relating to surface-to-air missiles involved a Malaysian Airlines Boeing 777-200ER which was shot down over Ukraine on July 17,2014.

  • Air International 2015-01 / S.Bennett - Systems Thinking /Commercial/
    Регистрационный номер: 9M-MRD

    Malaysian Airlines Boeing 777-200ER 9M-MRD (c/n 28411) at Stockholm-Arlanda Airport, Sweden in May 2009. It was shot down over Ukraine on July 17, 2014 operating as flight MH17 between Amsterdam and Kuala Lumpur.

  • Air International 2011-03 / J.Lake - Second Generation Triple Seven /Commercial/
    Регистрационный номер: AP-BGY

    Pakistan International Airlines was the launch of the B777-200LR.

  • Air International 2008-05 / News: Headline, Military, Civil, Accidents
    Регистрационный номер: AP-BID

    Pakistan International Airlines' (PIA) ninth and final Boeing 777 departed Paine Field, Everett, Washington, on March 28, 2008 on its delivery flight to the airline's home base in Karachi. The aircraft, 777-340ER AP-BID (c/n 33780), which sports a tail colour scheme representing Pakistan's Northwest Frontier, is seen here undertaking a pre-delivery test flight on March 18. Two of PIA's previous 777-300s have similar themed tail designs representing the country's Punjab and Sind provinces. PIA's fleet now includes two 777-200LR Worldliners, four 777-200ERs and three 777-300ERs.

  • Мировая Авиация 124

    2 февраля 2006г.: авиалайнер 777-200LR с самой большой дальностью полета в мире получил сертификат на перевозку пассажиров. Boeing 777-200LR с фирменным названием "Worldliner" стал пятым самолетом 777-й серии. Он предназначен для сверхдальних линий, таких как Лос-Анджелес-Сингапур или Даллас-Токио. 27 февраля первый 777-200LR поступил в авиакомпанию "Pakistan International Airlines". Самолеты этого типа также заказали компании "EVA Air", "Emirates", "Air Canada" и "Air India".

  • Air International 2006-09 / B.Hales-Dutton - United At Manchester /Commercial/
    Регистрационный номер: AP-BGL

    PIA's largest overseas base is at Manchester, with 25 flights arriving from Pakistan every week: a number of these fly on to destinations in the US. Pictured is one of the airline's Boeing 777s.

  • Air International 2007-02 / News: Headline, Military, Civil, Accidents
    Регистрационный номер: AP-BHV

    Pakistan International Airlines (PIA) Boeing 777-340ER AP-BHV (c/n 33778) is seen here making its first flight on December 8, 2006. The aircraft is the first of three 777-300ERs for PIA and was delivered to the airline on December 21 prior to departing Paine Field, Everett, Washington, the following morning for its new home base at Karachi/Jinnah International Airport. The aircraft's tail carries a unique design representing the southern Sind province of Pakistan. The second aircraft is due for delivery in February.

  • Air International 2017-09 / M.Broadbent - Triple Seven /Commercial/
    Регистрационный номер: A7-BAE

    Qatar Airways was the launch customer for the 2015 Performance Improvement Pack­age, which will be applied to all its 777-300ERs. Here 777-3DZ/ER A7-BAE (c/n 36104), wearing the special FC Barcelona livery, departs London Heathrow.

  • Air International 2011-03 / J.Lake - Second Generation Triple Seven /Commercial/

    A Qatar Airways Triple Seven contrails over the UK.

  • Air International 2022-02 / G.Smith, A.Baker - Burning bridges?
    Регистрационный номер: A7-BEB

    The FIFA World Cup is being held in the Gulf nation from November to December 2022

  • Air International 2023-07 / A.Dron - Shifting sands

    Boeing 777-300ERs are the workhorses of Saudia’s long-haul fleet

  • Мировая Авиация 91

    23 самолета 777-200ER компании "Saudi Arabian Airlines" оснащены двигателями GE90 и могут перевозить до 244 пассажиров в салонах трех классов. 1 августа 2001 года компания разместила последний заказ - на один Boeing 777-200ER.

  • Air International 2017-09 / M.Broadbent - Triple Seven /Commercial/
    Регистрационный номер: HZ-AK40

    More than 800 777-300ERs have now been ordered. This one, Saudi Arabian Airlines 777-3FG/ER HZ-AK40 (c/n 61598), is pictured taxiing at Paris CDG in April 2017.

  • Air International 2012-02 / News
    Регистрационный номер: HZ-AK11

    Saudi Arabian Airlines' first Boeing 777-368ER (HZ-AK11, c/n 41048) is seen at Paine Field Airport, Everett in Washington, on January 7, 2012, prior to delivery. The airliner made its first flight on December 2, 2011. The carrier ordered 12 examples of the long-range aircraft on April 13, 2010.

  • Air International 2012-07 / News
    Регистрационный номер: HK-AKA

    Saudia became the 16th full member of the SkyTeam alliance on May 29, 2012. The carrier has recently been rebranded, changing its name from Saudi Arabian Airlines back to Saudia, which it was known as between 1972 and 1996. Boeing 777-268(ER) HK-AKA (c/n 28344, ex N50217) was repainted in the alliance's colours at Amsterdam in the Netherlands and is seen on its ferry flight back to Jeddah on May 27. Middle East Airlines, Aerolineas Argentinas and Xiamen Airlines are all due to join the SkyTeam alliance later this year.

  • Air International 1999-05 / D.Baker - Air Transport 2025 /Commercial aviation/

    Boeing is pinning its hopes for filling the market niche set by the Asian requirement on the Boeing 777, whilst Airbus is promoting the A3XX capable of carrying up to 650 passengers. Singapore Airlines took delivery of its first Boeing 777-200 in May 1966, but more recently, the airline opted for the Airbus A340-500 for the Singapore-Los Angeles route, typical of the long city-pair combinations that airlines are now driving from manufacturers.

  • Air International 2007-01 / News: Headline, Military, Civil, Accidents
    Регистрационный номер: 9V-SWA   [2]

    Singapore Airlines' (SIA) first Boeing 777-312ER, 9V-SWA (c/ n 34568, ex N6018N) is seen here taking off for a pre-delivery test flight on October 20, 2006.

  • Мировая Авиация 91
    Регистрационный номер: 9V-SVO

    Все Boeing 777-200ER компании "Singapore Airlines" оснащены двигателями Trent. Первые 22 самолета были заказаны 22 декабря 1995 года, еще шесть - в августе 2004 года. Всего парк "Singapore Airlines" насчитывает 46 Boeing 777-200ER. Кроме того, компания эксплуатирует 777-300 и 777-300ER. Общее количество Boeing 777 в компании SIA составляет 77 машин.

  • Air International 2006-12 / I.Goold - Asian Pacesetter /Commercial/
    Регистрационный номер: 9V-SYF

    Among the Boeing types SIA has flown is the 777-312, an example of which 9V-SYF is seen climbing out of Changi in February 2002. SIA, which named the 777 'Jubilee', has the world’s largest 777 fleet.

  • Air International 2008-03 / M.Fendt - Boeing 777 - Long-Haul Twin /Commercial/
    Регистрационный номер: 9V-SQA

    Singapore Airlines' first 777-200, 9V-SQA, sported special markings to celebrate the airline's 50th anniversary in 1997.

  • Air International 2006-12 / I.Goold - Asian Pacesetter /Commercial/
    Регистрационный номер: 9V-SVC

    Singapore Airlines' Boeing 777-200 fleet comprises 15 long- range -212ER variants (acquired to replace 17 Airbus A340-300 'Super Bs' taken by Boeing in part exchange), including 9V-SVC, pictured on approach to land. SIA also operates some 31 standard-range 777-212s.
    Key Archive

  • Мировая Авиация 249
    Регистрационный номер: 9V-SQK

    Самым крупным азиатским оператором 777-х является сингапурская компания «Singapore Airlines» (на фото). В 2009 году в ее парке находились 77 самолетов, в настоящее время осталось 56. Следом идет японская «All Nippon Airways» (54 самолета), затем гонконгская «Cathay Pacific» (50) и японская «Japan Airlines» (46).

  • Air International 2016-03 / News

    Despite the gloom, the arrival of Swiss' first 777-300ER captured the attention at Zurich.

  • Air International 2016-03 / News
    Регистрационный номер: HB-JNA

    The first Swiss Boeing 777-300ER, HB-JNA, photographed during crew training flights at Palma de Mallorca. On the fuselage are decals of hundreds of Swiss employees.

  • Air International 2023-01 / C.Smith - Surface attraction
    Регистрационный номер: HB-JNH   [5]

    The first fully modified 777 - SWISS-owned HB-JNH - took to the skies on October 14, 2022

  • Air International 2023-01 / C.Smith - Surface attraction
    Регистрационный номер: HB-JNH   [5]

    Developer LHT aims to expand the use of AeroSHARK within the commercial aviation sector

  • Air International 2023-01 / C.Smith - Surface attraction
    Регистрационный номер: HB-JNH   [5]

    SWISS was among the first two airlines to sign AeroSHARK contracts

  • Air International 2023-01 / C.Smith - Surface attraction
    Регистрационный номер: HB-JNH   [5]

    AeroSHARK’s service life has been arranged to align with in-depth engineering inspections of aircraft

  • Air International 2023-01 / C.Smith - Surface attraction
    Регистрационный номер: HB-JNH   [5]

    It is impossible to completely cover an aircraft in AeroSHARK, due, for example, to regulatory restrictions

  • Air International 2013-08 / A.Spaeth - Latin America's Airline Jigsaw Puzzle /Commercial/
    Регистрационный номер: PT-MUF

    TAM Airlines operates a fleet of eight Boeing 777-300ERs including PT-MUF (c/n 38887) which was delivered in September 2012.

  • Air International 2008-10 / News: Headline, Military, Civil, Accidents
    Регистрационный номер: PT-MUA

    Boeing 777-32W(ER) PT-MUA (c/n 37664) is the first example for TAM Linhas Aereas of Brazil, and the first new airliner from the Seattle company to be delivered to the airline. Named The Magic Red Carpet, it departed Paine Field in Washington state for Sao Paulo on August 17, 2008. TAM ordered four 777-300ERs in February 2007 and a further four in August the same year.

  • Air International 2006-12 / News: Headline, Military, Civil, Accidents, Special report
    Регистрационный номер: HS-TJR

    Thai Airways International Boeing 777-2D7ER HS-TJR (c/n 34586) lands after a test flight on October 25, 2006. The aircraft is the first 777-200ER for the airline and left Paine Field, Everett, Washington, on November 1 on its ferry flight to Suvarnabhumi Airport, Thailand. Four aircraft are on order and the remaining three will also be delivered before the year-end.

  • Air International 2008-07 / M.Fendt - Thailand's Long-haul Leader /Commercial/
    Регистрационный номер: HS-TJU   [2]

  • Air International 2008-07 / M.Fendt - Thailand's Long-haul Leader /Commercial/
    Регистрационный номер: HS-TJU   [2]

    Thai Airways International has operated international services from its earliest days. Among its long-haul fleet are six Boeing 777-200ERs.

  • Air International 2011-03 / J.Lake - Second Generation Triple Seven /Commercial/
    Регистрационный номер: HS-TKB

    Thai Airways B777-300ER HS-TKB.

  • Мировая Авиация 91

    "Thai Airways International" стала первой авиакомпанией, получившей Boeing 777 с двигателями Trent (апрель 1996 года). Всего компания за купила 20 лайнеров -200/-200ER и -300.

  • Air International 2023-04 / B.Taghvaee - Never say die
    Регистрационный номер: EI-UNY

    EI-UNY was operated by Transaero prior to its bankruptcy. The aircraft was impounded in Frankfurt Am-Main on October 21, 2015, and scrapped on February 16, 2017

  • Air International 2016-11 / R.Yanez, A.Rodriguez - Making Gold at Silver /Commercial/

    Aircraft storage and maintenance are the principal day-to-day activities undertaken at Teruel, but from the end of 2016 recycling will be added to them.

    Другие самолёты на фотографии: Airbus A340 - International - 1991Boeing Boeing 747-400 - США - 1988

  • Air International 2014-04 / News
    Регистрационный номер: EZ-A778

    Boeing 777-22KLR EZ-A778 (c/n 42296) was delivered to Turkmenistan Airlines on March 18, 2014, departing Snohomish County Airport/Paine Field in Washington for Turkmenbashi General Airport in Turkmenistan. It is the first of two ordered on November 30, 2011 that will serve long-haul routes with the airline. An earlier 777-22KLR (EZ-A777, c/n 39548) delivered in August 2010 is equipped with a VIP interior and operated on behalf of the Turkmenistan Government.

  • Авиация и Время 2020-01 / В.Мараев - Гражданская авиация Украины в 2019 году

    Один из трех «Боингов 777-300» «Международных авиалиний Украины». Среди отечественных авиаперевозчиков только эта авиакомпания обладает пассажирскими лайнерами столь большой размерности

  • Мировая Авиация 91

    "United Airlines" - стартовый заказчик Boeing 777, первый заказ на них компания разместила в октябре 1990 года. Первый самолет был получен в мае 1995 года.

  • Мировая Авиация 249

    «United Airlines» - стартовый заказчик и второй крупнейший эксплуатант Boeing 777. В основном в ее парке - модель Series 200.

  • Мировая Авиация 47

    17 мая 1995г.: фирма "Boeing" выпустила первый Boeing 777, предназначенный для авиакомпании "United Airlines". Производитель характеризовал его как "самый совершенный и удобный в эксплуатации двухдвигательный самолет в истории коммерческой авиации".

  • Мировая Авиация 202

    7 июня 1995 года "United Airlines" первой в мире начала эксплуатацию Boeing 777, первый самолет компания получила 15 мая. "United" была партнером "Boeing" по разработке 777-го, это помогло конструкторам понять и решить многие проблемы эксплуатации авиалайнеров. При участии "United" на 777-м оптимизировали систему жизнеобеспечения, багажные полки салонов и даже отделку интерьера. На фотографии 777-й стоит рядом с пассажирским Boeing Model 247, который считается первым пассажирским самолетом современной компоновки.
    The Museum of Flight's Boeing 247D provides scale to a United Airlines 767 - 53 years separate the first flights of their prototypes.

    Другие самолёты на фотографии: Boeing Model 247 - США - 1933

  • Air International 2007-12 / B.Hales-Dutton - United Airlines - Back from the Brink /Commercial/

    United Airlines has had a turbulent time in recent years going into Chapter 11 bankruptcy protection, though things are now on the up. Pictured is a Boeing 777, one of 52 of the type it operates.

  • Air International 2012-12 / A.Spaeth - New-born Giant /Commercial/

    Seventy-four of United's 704-aircraft fleet are Boeing 777-200s.

  • Air International 2021-07 / T.Batchelor, P.Pilidis - Powering on
    Регистрационный номер: N772UA

    United Airlines' Boeing 777-200, N772UA (c/n 26930), departs Los Angeles in November 2019

  • Air International 2017-02 / Airscene
    Регистрационный номер: N2331U

    United Airlines has taken delivery of its first Boeing 777-322ER, N2331U (c/n 62642). United has ordered 17 777-300ERs to complement its 74 777-200s. It will initially use the new jets on domestic routes from New York Newark before flying them internationally.

  • Air International 2021-04 / News: Commercial, Military

    The United Airlines' Boeing 777’s Pratt & Whitney PW4000 suffered extensive damage

  • Air International 2011-03 / J.Lake - Second Generation Triple Seven /Commercial/
    Регистрационный номер: VH-VPD

  • Air International 2020-12 / News: Commercial, Military
    Регистрационный номер: VT-ALV

    Newly outfitted VVIP Boeing 777-337ER VT-ALV (c/n 36320) arriving on delivery at Delhi - Indira Gandhi Airport on October 1, 2020. The aircraft is allocated military serial K7066 and is the first of two that will be operated by the Indian Air Force on behalf of the government. This former Air India aircraft had been in the US at Fort Worth Alliance Airport, Texas, since June 1, 2018, for installation of its VVIP interior. The second aircraft, VT-ALW (c/n 36321), was delivered from Fort Worth to Delhi on October 24 and will become K7067

  • Air International 2011-08 / News
    Регистрационный номер: A6-ALN

    Boeing 777-2AN(ER) A6-ALN (c/n 29953) named Al Ain of the Abu Dhabi Amiri Flight is seen arriving at Hamburg-Finkenwerder Airport on May 24, 2011. The VIP aircraft arrived at the German airport to be worked on by Lufthansa Technik, the first time it had visited the facility. It has been operated by the Flight since June 2009, having previously belonged to Saudi Oger Ltd, which received it new as VR-BRH in October 1999.

  • Air International 2013-02 / News
    Регистрационный номер: N736FE

    Iraq has taken delivery of Boeing 777-29MLR YI-AQZ (c/n 40993, ex N736FE), the first step by the country to re-establishing its own long-haul services. The airliner departed Boeing Field/King County International Airport, Washington, on December 14, 2012, the first aircraft delivered by the manufacturer to Iraq in more than 30 years. It arrived at Baghdad International Airport the following day. The airliner was originally constructed for Air Austral as F-ORLB but not handed over. Iraq has 30 Boeing 737 Next-Generation and ten 787-8 Dreamliners on order, and expects to take delivery of its first 737 by the middle of this year.

  • Air International 2021-06 / N.Pittaway - You only live twice
    Регистрационный номер: N557CC

    This ex-Emirates widebody, N557CC (c/n 32789), will become the first Boeing 777-300ERSF. Israel Aircraft Industries is converting the General Electric GE90-powered jet

  • Air International 2020-11 / I.Harbison - Conversion kicks

    Many analysts believe widebody P2F aircraft will become a more common sight in the coming decade

  • Air International 2016-09 / Airscene

    Boeing marked its centennial at Everett in mid-July 2016 with a static line of its key commercial aircraft, comprising a 707 (Omega), 717-2BD (Delta), 727-22 (ex-United), 737-990ER (Alaska), 747-867F (Cathay Pacific), 757-222 (United), 767-3S2 (FedEx), 777-31HER (Emirates) and 787-9 (All Nippon).

    Другие самолёты на фотографии: Boeing Boeing 707/720 - США - 1954Boeing Boeing 717 - США - 1998Boeing Boeing 727 - США - 1963Boeing Boeing 737-600 / BBJ - США - 1998Boeing Boeing 747-8 - США - 2010Boeing Boeing 757 - США - 1982Boeing Boeing 767 - США - 1981Boeing Boeing 787 Dreamliner - США - 2009

  • Air International 2012-09 / News
    Регистрационный номер: TR-KPR

    Boeing 777-235 TR-KPR (c/n 27108, ex N702BA) was finally delivered to the Government of Gabon on June 18, 2012. The former airliner was returned to Boeing by Varig in August 2006 and stored until sold to Gabon for use as a VIP aircraft. It was acquired prior to September 2008 to replace Douglas DC-8-73CF TR-LTZ (c/n 46053, ex N8638). However, when the Gabonese President Omar Bongo Ondimba died in June 2009 a bill for $10 million was outstanding to BaySys Technologies of Accomac, Virginia, for installing the VIP interior. This resulted in the aircraft being impounded at BaySys' Wallops Island, Virginia, facility, and the company filing a lawsuit against the Republic of Gabon and Afrijet Business Service of Libreville, Gabon. The case was later settled, allowing the aircraft to be delivered to Afrijet, which operates it on behalf of the Gabonese Government. It is seen at Manchester Airport - its visit in late July was connected to the Olympic Games, before departing for Stansted in Essex on August 5.

  • Air International 2019-08 / Airscene

    A Boeing 777-200 is the sixth ecoDemonstrator testbed following on from a 737-800, 787-8, 757, an Embraer E170 and a 777F.

  • Air International 2023-08 / M.Broadbent - Net Zero

    Boeing’s ecoDemonstrator programme has explored improvements for its current-generation aircraft, including the 777

  • Air International 2020-09 / J.Feldman - Aviation's COVID-19 paradigm shift

    The use of auxiliary power units (APUs) prior to departure has been reconsidered following the coronavirus outbreak.