Поиск по сайту:
Описание
Страна : Швеция
Год : 1983
Региональный пассажирский самолет с экипажем из двух человек
Варианты
- SAAB - SAAB 340 - 1983 - Швеция
- SAAB - SAAB 2000 - 1991 - Швеция
- SAAB - S 100B Agrus - 1994 - Швеция
- SAAB - SAAB 2000 AEW&C - 2008 - Швеция
Saab 340
37-местный региональный пассажирский самолет Saab 340 изначально проектировался в партнерстве с компанией «Fairchild» под обозначением Saab Fairchild SF-340. Прототип с двумя ТВД General Electric CT7-5A2 мощностью по 1630 л. с. выполнил первый полет 25 января 1983 года.
Позже компания «Fairchild» из программы вышла, и после ноября 1985 года проект «340» стал чисто шведским. Сертификацию самолет получил в марте 1984 года, поставки Saab 340A первому заказчику, авиакомпании «Crossair» из Швейцарии, начались в июне того же года.
Самолет Saab 340A является низкопланом, изготовленным, главным образом, из легких металлических сплавов с незначительным использованием композитных материалов. Пассажиры размещаются в герметизированном салоне, кресла установлены по три в ряд (2+1).
В 1989 году на смену 340A пришел вариант Saab 340B с 1750-сильными ТВД CT7-9B, оптимизированным для эксплуатации в условиях жары и высокогорья. Взлетную массу и размах стабилизатора увеличили. Еще одним вариантом стал Saab 340B Plus, производство которого началось в феврале 1994 года, а поставки - в апреле 1994 года. Данный вариант отличался более высокими взлетно-посадочными характеристиками, более комфортабельным салоном (в типовом варианте рассчитан на перевозку 33 пассажиров, возможна установка активной звукоизоляционной системы) и был более экономичен в эксплуатации.
Первым военным эксплуатантом Saab 340 стали ВВС Швеции, закупившие шесть самолетов. Первый из них собрали в варианте Tp 100 как VIP-самолет для перевозки членов королевской семьи. Но последующие пять машин были поставлены в варианте ДРЛОиУ - S 100B Argus.
На S 100B установлена РЛС бокового обзора Ericsson PS-890 Erieye, плоская фазированная антенна которой смонтирована в надфюзеляжном обтекателе длиной 9 м. РЛС способна обнаруживать небольшие воздушные цели на дальности до 350 км при выполнении самолетом полета на крейсерской высоте 6000 м.
Первый S 100B заказчик получил в конце 1997 года. Четыре из шести самолетов постоянно готовы выполнять основную задачу, а два других могут быть использованы для перевозки людей (до 30 человек). Другими заказчиками варианта ДРЛОиУ стали Таиланд и ОАЭ. Saab 340 также используется как транспортный в ВВС Аргентины.
Морские силы самообороны Японии применяют Saab 340B Plus SAR-200 с поисковой РЛС кругового обзора Telephonies APS-143(V). Данный вариант также оснащен ИК-системой обзора передней полусферы FSI AAQ-22, приемником GPS, системой сброса маркерных буев и осветительных ракет, в фюзеляже имеются наблюдательные иллюминаторы большой площади и люк для сброса спасательного комплекта. В Японии Saab 340B Plus SAR-200 пришел на смену самолету NAMC YS-11.
Производство Saab 340 завершилось в 1999 году. Всего поставлено 456 машин.
ТАКТИКО-ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Saab 340B
Тип: региональный пассажирский самолет с экипажем из двух человек
Силовая установка: два ТВД General Electric CT7-9B по 1750 л. с. (1305 кВт)
Летные характеристики: максимальная крейсерская скорость на высоте 4570 м - 522 км/ч; дальность с 35 пассажирами 1685 км
Масса: пустого 8225 кг; максимальная взлетная 13155 кг
Размеры: размах крыла 21,44 м; длина 19,73 м; высота 6,97 м; площадь крыла 41,81 м2
- Описание
Фотографии
-
Air International 1982-09 / B.Walters - Small is Beautiful
Product of a joint Swedish-American development and production programme, the Saab-Fairchild SF 340 will enter service with Crossair, the first customer, in 1984.
Другие самолёты на фотографии: SAAB SAAB 340 - Швеция - 1983
-
Air International 1982-09 / B.Walters - Small is Beautiful
Product of a joint Swedish-American development and production programme, the Saab-Fairchild SF 340 will enter service with Crossair, the first customer, in 1984.
Другие самолёты на фотографии: SAAB SAAB 340 - Швеция - 1983
-
Air International 1983-06 / ??? - SAAB-Fairchild 340 ... Transatlantic Frontrunner
The first Saab-Fairchild 340 which displays Crossair livery on the portside and Air Midwest livery on the starboard side. Both carriers will take deliveries next year, Air Midwest being expected to be one of the first US regionals to introduce this commuterliner to its routes.
-
Мировая Авиация 225
SE-ISF - первый Saab 340, продемонстрированный в ливрее "Crossair". США и Швеция тесно сотрудничали по программе Saab 340.
-
Air International 1991-06 / G.Jones - Crossair: Mature Teenager
Crossair Saab 340A HB-AHS at Geneva being prepared for a mid-day departure. Two more of the fleet, known in the Company as "Cityliners", can be seen in the background together with a Swissair DC-10 and a British Airways Boeing 737.
Другие самолёты на фотографии: Boeing Boeing 737 - США - 1967McDonnell Douglas DC-10 - США - 1970
-
Air International 1991-06 / G.Jones - Crossair: Mature Teenager
Impressive publicity shot of Crossair's first ten SF.340s lined up at Basel. Registrations run from HB-AHA to 'AHK, omitting the letter J which is seldom used by the Swiss.
-
Мировая Авиация 140
15 июня 1984г.: первым оператором лайнера Saab 340 стала швейцарская компания "Crossair", получившая пятый серийный самолет. Первый американский покупатель машины, компания "Comair", получившая шестой серийный самолет, начала его эксплуатацию в августе.
-
Jane's All the World Aircraft 2000 / 2-02 - AIRCRAFT - FIXED-WING - MILITARY/CIVIL
Saab 340B of Crossair, Switzerland, launch customer for both Saab 340 and 2000 (1998)
-
Air International 1991-06 / G.Jones - Crossair: Mature Teenager
Throughout 1991, Crossair will be flying this SF.340 painted in a scheme designed by ten-year-old Giacomo Fiscalini to celebrate the 700th anniversary of the Swiss Federation.
-
Air International 1983-06 / ??? - SAAB-Fairchild 340 ... Transatlantic Frontrunner
25 января 1983г.: поднялся в воздух первый (SE-ISF) из двух прототипов транспортного самолета Saab-Fairchild 340.
The first Saab-Fairchild 340 which displays Crossair livery on the portside and Air Midwest livery on the starboard side. Both carriers will take deliveries next year, Air Midwest being expected to be one of the first US regionals to introduce this commuterliner to its routes. -
Мировая Авиация 225
Хотя "Saab" не была удовлетворена уровнем продаж лайнеров семейства 340/2000, компания достаточно активно поставляла их на американский рынок. Так, "Air MidWest" эксплуатировала лайнеры до 1987 года, после чего продала их "American Airlines".
-
Air International 1983-01
The Saab-Fairchild 340 is setting the future standards... now. Saab-Fairchild 340 - for leadership in Economy, Technology and Availability.
-
Мировая Авиация 225
На фотографии - первые четыре Saab 340. SE-ISA - второй в семействе, позже ставший первым лайнером модификации Saab 340B. SE-ISB - предсерий- ный самолет, SE-E04 - четвертый по счету Saab 340 и первый, поставленный "Comair", a SE-ISF - это первый прототип.
-
Air International 1994-08 / R.Shaw - Aucklang - Gateway to the South Pacific
Based at Nelson, a town at the north end of South Island, Air Nelson operates feeder services primarily to link with services from Christchurch and Wellington, though journeys further afield to Auckland are also included in the network. Like Eagle Air, the company’s fleet of Navajo's, Metroliners and SF340s wear full Air New Zealand livery with Link titles. SF340A ZK-NSL is parked outside the domestic terminal at Auckland awaiting its passengers from a connecting long distance flight.
-
Мировая Авиация 229
Компания «American Eagle» была крупнейшим оператором самолетов Saab 340; несколько региональных авиакомпаний использовали вариант Saab 340B.
-
Air International 1993-02 / B.Wheeler - SAAB 2000 An exercise in growth and commonality
Making its Farnborough debut in 1992 alongside Saab 340B SE-C12, the Saab 2000 had first appeared publicly earlier in the year at Berlin, albeit briefly.
Другие самолёты на фотографии: SAAB SAAB 2000 - Швеция - 1991
-
Мировая Авиация 240
Третий Saab 2000 и Saab 340B (340-й построенный) из "American Eagle", партнера "Simmons Airlines". Saab 2000 не смог повторить успеха своего предшественника.
Другие самолёты на фотографии: SAAB SAAB 2000 - Швеция - 1991
-
Air Pictorial 1999-07 / Register Review
Pictured over Guernsey's south coast, the Saab SF340 G-RUNG, was delivered to Aurigny Air Services on 21/5/99. The aircraft, which is being used on the airline's new three times daily Guernsey-Stansted route, is expected to be joined by a second example prior to the start of a Guernsey-Amsterdam service on 1/7/99
-
Air Pictorial 1999-12 / Register Review
Aurigny Air Services second SF340, the ex Business Air machine G-GNTC, was delivered to Guernsey on 4/10/99
-
Air International 2011-12 / News
Bearskin Airlines of Sioux Lookout, Ontario in Canada, is now using a Saab 340 to supplement its fleet of 14 (soon to be 15) Fairchild Swearingen Metroliners on Northern Ontario commercial passenger routes. Saab 340B C-FTLW (c/n 340B-336) is seen on October 27, 2011 at North Bay Jack Garland Airport, Ontario. The commuter-liner is operated by Calm Air International LP of Thompson, Manitoba, on behalf of Bearskin Airlines, but the carrier will take over upon acquisition of a Saab 340 operating certificate. A second example is due in January 2012. It commenced service with Bearskin on May 2, 2011, initially operating on Northwestern Ontario routes until the end of September, then flew the North Bay to Thunder Bay route from October 3.
-
Air Pictorial 2002-05 / UK & Irish airlines since 1945 (28)
The first of Business Air’s Saab 340s, G-GNTA in the operator's smart 1990s livery.
-
Мировая Авиация 230
Доставка грузов - круглосуточный бизнес. Этот Saab SF.340B принадлежал «Business Air», ныне не существующей британской компании, базировавшейся в международном аэропорту Бирмингема. Многие небольшие курьерские компании используют чартерные самолеты для ночной доставки грузов.
-
Air International 2012-05 / News
As part of its April 2, 2012 filing for court protection under Chapter 11 of the US Bankruptcy Code, Memphis-based Pinnacle Airlines Corp, which owns Colgan Air, will end Saab 340B flying for United Express.
-
Air International 1985-02
SF 340 in service with Comair.
-
Air International 2021-01 / News: Commercial, Military
This Saab 340B has replaced the Jetstream 31 as Cranfield’s 'flying lab'
-
Air International 2022-09 / M.Needham, J.Brown - Onwards and Upwards
Cranfield university's new Saab arrived at its Bedfordshire base on July 9, 2021
-
Air International 1991-06 / G.Jones - Crossair: Mature Teenager
Crossair hold a 40 per cent stake in the German regional airline Delta Air, one of whose Saab 340s is seen at Zurich.
-
Air International 2020-12 / 'Hippo' - Flying into the Bazar
This Easy Fly Saab 340, S2-AIF (c/n 089), is Bangladesh's only flying example. The aircraft is chained down for an incoming storm. Bangladesh has two cyclone seasons a year
-
Air International 2020-12 / 'Hippo' - Flying into the Bazar
When the COVID-19 pandemic hit Bangladesh, the local cargo handlers at Cox’s Bazar Airport were issued with these protective blue suits
-
Air International 2007-10 / M.English - Saab at 70 /Industry/
Estonian Air, the national carrier of Estonia and part of the SAS Group, has signed a contract with Saab Aircraft Leasing for the lease of two Saab 340s. The first was delivered in March 2007, while the second (Saab 340A SE-KUU/ES-ASN), seen here on static display, will be accepted this month (September). Both of the aircraft will operate scheduled flights from the airline's Tallinn Airport base and will complement Estonian Air's six-strong Boeing 737-500 fleet.
-
Мировая Авиация 225
Данный Saab 340A был передан "Formosa Airlines" в августе 1988 года в компоновке с салоном на 37 мест. "Saab" присвоила такой компоновке салона обозначение Generation II (2-е поколение).
-
Air International 2007-10 / M.English - Saab at 70 /Industry/
Golden Air is the largest operator in Europe using only Saab aircraft. Based in Trollhattan, Sweden, it operates eleven 340s and five 2000s on domestic routes and for charter.
-
Air International 2011-09 / News
Saab 340A SP-MRC (c/n 340A-143 ex EC-IRR) of Sky Taxi based at Wroclaw in Poland has had new GoodFly titles applied. The commuter-liner aircraft is seen on approach to runway 13 at Malaga Costa del Sol Airport in Spain on July 16, 2011, while operating flight IGA614. It is one of two operated by Sky Taxi. GoodFly is based at Burgos Airport, Spain, and was formed in 2010. It flies to Menorca, Faro and Alicante, as well as Malaga.
-
Air International 2023-06 / M.Doran - Connecting communities cleanly
Scottish regional airline Loganair continues to operate a handful of Saab 340s. They are all due to be retired by July 2023
-
Air International 2019-12 / S.Murdoch - Expansion takes off /Commercial/
Loganair now uses Saab 340 turboprops and Embraer ERJ135s to serve Aberdeen, Carlisle, Glasgow and Stornoway.
-
Air International 2017-06 / Airscene
The first Loganair Saab 340 wearing the airline's new livery has emerged from the paint shop as the carrier prepares to relaunch as a newly re-independent airline later this year. The aircraft, G-LGNN (c/n 197), pictured here, was repainted at East Midlands Airport.
-
Air International 2021-05 / T.Craig - Fuel for thought
Kirkwall may be a small airport but its location makes it the perfect test environment when short routes are required
-
Air International 2021-10 / T.Craig, J.Hinkles - Pride of the Scots
A Loganair Saab 340 preparing to leave the Shetland Islands’ Sumburgh Airport for Aberdeen, on an Air Ambulance mission
-
Air International 2017-11 / M.Broadbent - Going Solo /Commercial/
A new ticket distribution agreement with easyJet, one of whose A320s is in the background in this shot of a Saab 340 at Glasgow, is a partnership Loganair is hoping will help establish its market presence.
The first flight undertaken by the newly-rebranded Loganair using Saab 340 G-LGNG (c/n 327) taxies in at Glasgow following its arrival from Islay.Другие самолёты на фотографии: Airbus A320 - International - 1987
-
Air International 2017-11 / M.Broadbent - Going Solo /Commercial/
At Glasgow, one of Loganair’s key hubs on its network of routes around Scotland, Saab 340 G-LGNG (c/n 302) was greeted by bagpipes at the end of the carrier’s first flight as an independent carrier again.
-
Air International 2017-11 / M.Broadbent - Going Solo /Commercial/
Loganair believes emphasising its Scottish identity gives it an advantage on the marketplace.
-
Мировая Авиация 225
Этот Saab 340B Plus компании "Mesaba Airlines" нес символику своего магистрального партнера "Northwest Airlink" и был 300-м по счету в семействе Saab 340. Первый полет он совершил 22 апреля 1992 года. Saab 340B существенно превосходил Saab 340A, поэтому "Saab" предложили заказчикам ретроспективную модернизацию их лайнеров.
-
Air International 2013-08 / M.Broadbent - Regional Revamp /Commercial/
Rex has become Australia's second-largest domestic carrier flying services linking small communities in New South Wales, Victoria, South Australia and Tasmania.
-
Air International 2023-06 / M.Doran - Connecting communities cleanly
Rex has the world’s largest fleet of Saab 340 aircraft
-
Air International 1993-11 / Airscene Headlines
Riga Airlines/RiAir Express became the first privately-owned airline in Latvia to put the Saab 340 into service when SE-KPD began operations there on September 30, 1993. The aircraft is the first modern regional airliner delivered to the Baltic States.
-
Air International 2021-11 / P.Eden, D.Lacy - Swabs, sewage and Brexit
A pair of Saab 340 freighters, delivered in January and March 2021, have added capacity to RVL Aviation's fleet in response to customer demand.
-
Air International 2021-11 / P.Eden, D.Lacy - Swabs, sewage and Brexit
Thanks to its versatility and economy in service, the Saab 340B is popular with freight operators. RVL Aviation anticipates acquiring a further two over the next year
-
Air International 2021-11 / P.Eden, D.Lacy - Swabs, sewage and Brexit
The Saab 340B passenger-to-freight conversion takes advantage of the large freight door aft of the wing
-
Air International 2000-02 / M.Kilian - Tempelhof Express Airline /Commercial aviation/
Seen with pre-delivery test registration SE-F21, this Saab 340A was delivered on July 12, 1988 as N109TA to Tempelhof Airways USA, which operated three of the type before the airline fell by the wayside in 1990. Tempelhof Airways USA pioneered the idea to use Tempelhof airport as the alternative to Berlin’s then main airport Tegel, with a fleet of Saab 340s and Nord 262s.
-
Air Pictorial 2002-05 / R.Jackson - Airport Movements
The one time Formosa Airlines Saab 340B B616L, c/n 360, arrived at Stansted from Reykjavik on 8/3/02, continuing its ferry flight the following day to Orebro where Skyways will prepare the aircraft for service with a Greek operator. A second machine. B615L, followed the same route on 19/3/02
-
Air International 1985-02
SF 340 series production.
-
Мировая Авиация 225
Первоначально Saab 1084 рассматривался как гражданский и военный самолет, но Saab-Fairchild 340 уже представлял собой "чистый" гражданский авиалайнер. Впрочем, военные все же проявили к нему свой интерес. Первым военным заказчиком Saab 340 стали шведские ВВС. Один Saab 340B в VIP-варианте был поставлен королевскому авиаотряду, базировавшемуся в Стокгольме-Туллинге, в феврале 1990 года, он получил обозначение Tp 100 (на фото).
-
Air International 2022-02 / B.Ruden - Swedish surveillance
The TP 100A/OS 100 (100001/001) can be fitted with a Zeiss 153mm camera in the floor when conducting Open Skies Treaty missions
-
Air International 2022-02 / B.Ruden - Swedish surveillance
An engine change on TP 100C (100008/008) being performed by members of the aircraft maintenance team
-
Мировая Авиация 241
Saab 340 в небольшом количестве эксплуатируются в качестве военно-транспортных. Среди эксплуатантов - ВВС Аргентины, имеющие четыре самолета, поступившие на замену устаревшим Fokker F27. Самолеты принадлежат IX авиабригаде, а также используются в Патагонии в авиакомпании LADE ("Lineas Aereas del Estado"), принадлежащей ВВС.
-
Air International 2011-02 / News
Saab 340B 70202 will be used as a transport and trainer for the two Erieyes due to be delivered to the Royal Thai Air Force, one of which accompanied it on its delivery flight.
-
Air International 2021-02 / A.Korsakul - The Gripens guarding the Gulf
This Saab 340 transport 70202 was later configured into a ELINT/ECM aircraft along with a second example, 70207
-
Air International 2013-11 / J.Dorschner - Gulf Patrol /Military/
Saab is offering to modify existing Saab 340 (on photo) and Saab 2000 regional airliners as maritime patrol or surveillance aircraft equipped to the customer's specification.
-
Air International 2015-11 / D.Isby - Searchers & Hunters /Military/
Saab offers former civilian-owned 340 airframes, upgraded with sensors, mission systems and communications suites, as a maritime surveillance aircraft.
-
Air International 2007-04 / News: Headline, Military, Civil, Airshow
Japanese Coast Guard Saab 340SAR-200 JA953A/SE-C62 'MA-953' (c/n 362) prepares for departure from a very wintry Linkoping, Sweden, on February 10, 2007 for its delivery flight to Japan. The aircraft is the second of two that were converted to search and rescue configuration for Japan by Saab at Linkoping under a contract signed in December 2005.
-
Air International 2015-11 / Pax: Home of US Navy flight testing
Saab 340 Airborne Systems Test and Research Support test-bed N304ST (c/n 340A-102) is a highly-modified version of the Swedish-designed turboprop operated by Calspan Flight Research. The ASTARS modifications were completed in early 2010 and feature an integrated F-16 APG-66 fire control radar, MX-15 infrared/electro-optical turret, student cockpit, and instructor's station.
-
Air International 2015-11 / Pax: Home of US Navy flight testing
Three types of aircraft, each from a different generation, on the USNTPS flight line at Naval Air Station Patuxent River. Nearest to the camera is a privately owned North American T-28B BuNo 140035, and in the background a Saab 340 operated by Calspan Flight Research and an F/A-18F Super Hornet assigned to the school.
Другие самолёты на фотографии: McDonnell Douglas F/A-18F Super Hornet - США - 1995North American T-28 Trojan - США - 1949
-
Air International 2011-04 / P.Butowski - Shopping in Billions
General view of the main apron at Yelahanka with a variety of types present.
Другие самолёты на фотографии: Dassault Rafale - Франция - 1986Dassault Rafale B / D / F - Франция - 1993General Dynamics F-16A/C/E Fighting Falcon - США - 1974General Dynamics F-16B/D Fighting Falcon - США - 1977HAL LCH - Индия - 2010McDonnell Douglas KC-10 Extender - США - 1981Сухой SSJ-100 Суперджет / RRJ - Россия - 2008
-
Air International 1983-06 / ??? - SAAB-Fairchild 340 ... Transatlantic Frontrunner
The second Saab-Fairchild 340 which joined the flight test programme last month (May 1983) is being used primarily for flight load, performance and power plant testing, and will be used for hot-and-high airfield trials.
-
Air Pictorial 1991-10 / R.Jackson - Airport Movements
Aer Lingus now has four SF340Bs in service. The latest, EI-CFD, pictured at Newcastle on 30/8/1991, was delivered to Dublin on 23/8
-
Air Pictorial 1991-10
EI-CFA the first SAAB aircraft to be delivered with a Shorts 360 in the background.
Другие самолёты на фотографии: Short Short 360 - Великобритания - 1981
-
Air Pictorial 1991-11 / G.Jones - Perpignan perspective
Air Vendee Saab 340 F-GHVS arrives at Perpignan after operating a scheduled service from Nantes for Air Inter.
-
Air International 1985-05
Ten Saab-Fairchild 340s were in service by mid-February with four airlines in Europe and the USA, and deliveries have been made since then to two more operators, one American and one Australian.
-
Air International 1991-06 / G.Jones - Crossair: Mature Teenager
The smart new Saab SF.340A entered service with the airline in June 1984, the design being tailored around typical Crossair operations. The company ordered 19 of this version before placing orders for the more powerful 340B.
-
Air Pictorial 1992-01 / G.Jones - Zurich - Swiss airport excellence
Crossair holds a 40% stake in the German airline Delta Air, one of its Saab 340s is seen here with Crossair Saabs on the apron.
-
Авиация и Время 2001-06 / В.Беляев - Гражданская авиация на рубеже столетий (3)
SAAB 340B - шведский вклад в развитие "коммютеров"
-
Air Pictorial 1988-02 / ??? - Field's and Metair
The 100th production SAAB SF 340 on its way to Metair at West Mailing as SE-E01 last autumn for fitting out before delivery to Salair as SE-ISK
-
Air International 2022-09 / M.Needham, J.Brown - Onwards and Upwards
Considerable advances in flight-deck technology have been made in the fess than two decades separating the first flights of the Handley Page Jetstream and the Saab 340.
-
Air International 2022-09 / M.Needham, J.Brown - Onwards and Upwards
Each of the Saab’s seats can be equipped with a seat-back tablet, which displays flight information related to the lecture and experiments taking place
-
Авиация и Время 2017-02
17 марта 2017г. у пассажирского самолета Saab 340 австралийской авиакомпании Regional Express во время полета по маршруту Олбери-Сидней срезался правый воздушный винт. После этого пилоты выполнили стандартные процедуры, и самолет успешно и вовремя приземлился в аэропорту Сиднея. «Кошмарный» полет завершился без последствий для 16 пассажиров и 3 членов экипажа. Авиакомпания сняла с эксплуатации и провела проверку всех своих Saab 340, оснащенных редукторами и винтами тех же серий, что и на самолете, с которым произошел инцидент.
-
Air International 1980-11 / Airdata File
A model showing the original configuration of the Saab-Fairchild 340
-
Jane's All the World Aircraft 2000 / 2-02 - AIRCRAFT - FIXED-WING - MILITARY/CIVIL
Saab 340B standard 35-passenger layout (top) and 19-passenger/cargo combi A: attendant's seat, C: cargo, G: galley, T: toilet (1993)
-
Air International 1980-11 / Airdata File
A preliminary three-view of the Saab-Fairchild 340 as now revised, with low-mounted tailplane
-
Jane's All the World Aircraft 2000 / 2-02 - AIRCRAFT - FIXED-WING - MILITARY/CIVIL
Saab 340B regional airliner (two General Electric CT7-9B turboprops) (1990)
- Фотографии