Камов Ка-226
Варианты:
Камов - Ка-226 - 1997 - Россия
Страна: Россия
Год: 1997
Вертолет

Twin-turbine utility and agricultural helicopter
Описание
Фотографии
Ка-26, Ка-126 и Ка-226

<...>
   Развитием данного семейства стал многоцелевой двухдвигательный легкий вертолет Ка-226, к разработке которого ОКБ приступило в 1990 году. Ка-226 предназначен для перевозки пассажиров (до семи человек), транспортировки грузов внутри кабины (до 1046 кг), проведения аварийно-спасательных и противопожарных операций, патрулирования экономических зон, мониторинга и решения других задач. Вертолет имеет максимальную взлетную массу 3,4 т и оснащается двумя ТВаД Allison 250-C20R мощностью по 450 л. с. Первый полет Ка-226 состоялся 4 сентября 1997 года под управлением летчика-испытателя В. А. Лаврова. Кроме того, для МЧС России поставлен вертолет Ка-226А, для ОАО "Газпром" - около двух десятков вертолетов Ка-226АГ, а в ВВС России начаты поставки вертолетов Ка-226В.
   Разработан и усовершенствованный вариант Ка-226Т максимальной взлетной массой до 4 т, оснащенный двумя ТВаД Turbomeca Arrius 2G2 мощностью по 670 л. с. Этот вариант предназначен для транспортировки грузов (до 1630 кг) и перевозки пассажиров в труднодоступной местности, в высокогорье, в жарком климате и над морскими акваториями.
Развитием Ка-26 стал Ка-226, впервые поднявшийся в воздух в 1997 году. Он отличался измененной носовой частью, новыми двигателями, трансмиссией и БРЭО.
The Ka-226T will probably become the most successful Kazan Helicopters product yet thanks to an Indian military order calling for 60 helicopters built in Russia and 140 kits for assembly in India.
The first production Ka-226T powered by a pair of Turbomeca Arrius 201 turboshafts (other Ka-226 versions are powered by Rolls-Royce 250-C20R/2 engines) was handed over to the Russian Ministry of Emergencies just few days before the exhibition.
Russia’s FSS ordered five Ka-226T helicopters in November 2015 under a RUB 2.243 billion for delivery in 2017 (3) and 2018 (2).
One of the four Ka-226s currently operated by Russia's Federal Security Service.
The Ka-226 is due to be procured in significant numbers by the FSB Aviation Department for use in the border patrol role, and its design will be 'marinised' for use onboard patrol ships. To date, the FSB has received four Ka-226s.
Russia's Federal Security Service has six Ka-226s on strength; the first two were delivered in 2004.
The air ambulance mission pod has room for two stretchers and three to four attendants or seated casualties.
On show at MAKS: the new Ka-226T 'Climber'
This Ka-226.50, based at Nalchik, is operated by the Special-Purpose Police Aviation Detachment of Russia’s Kabardino-Balkiria republic in the North Caucasus region.
This heavily modified law enforcement configured Kamov Ka-226.50, operated by the Special Purpose Aviation Detachment of the Police Department of Kabardino-Balkiria Republic of the Russian Federation, and is seen at the airfield in Nalchik. The helicopter (RF-21010) was delivered in late 2010 and is equipped with unidentified mission equipment on both sides of fuselage, which has not previously been seen on any Russian police helicopter. The flat antennas on the port side are most likely part of a system to intercept mobile communications. In addition, the helicopter has an electro-optical payload in the nose for day/night surveillance, a searchlight and external loudspeakers.
Холдинг «Вертолеты России» поставил в Минобороны РФ два корабельных Ка-226 по серийному контракту.
A Ka-226T prototype in military-style camouflage configured with an open platform for cargo transport behind the cockpit.
A Ka-226T during trials at a high-altitude airfield in the Himalayas in February 2010.
The first Kamov Ka-226 for the Russian Air Force is seen during its ground testing phase in early February 2011 at the Kumertau Aviation Production Enterprise facility.
One of six Ka-226AGs delivered in 2011-2012 to Gazprom for gas pipeline monitor­ing and general transport role.
28 декабря 2018 г. в отдельной авиабригаде ВМС Украины (аэродром Кульбакино, Николаев) состоялись плановые полеты легкого многоцелевого вертолета Ка-226. Он был завезен в Украину еще в 2013 г. из Литвы и хранился в разобранном виде на Львовском авиаремонтном заводе. Летом 2018 г. машину передали морским авиаторам.
General view of the HeliRussia 2011 exhibition.
The Turbomeca Arrius 2G1 engine, combined with a range of airframe and rotor system enhancements, gives the Ka-226T a vastly improved hot-and-high performance compared to the initial version.
Prototype Kamov Ka-226A displayed at Zhukovsky before its maiden flight (1998)
Ка-226
Санитарный вертолет Ка-226Т
Ка-226Т в медицинском варианте для МЧС
Вертолет Ка-226 авиации МВД РФ проходит приемо-сдаточные испытания
Ка-226
Высадка спецназа с вертолета Ка-226
The executive/VIP detachable cabin, made at PO Strela.
The interior of this Ka-226T prototype is out­fitted for HEMS for the Ministry of Emergency Situations.
Интерьер пассажирского модуля санитарного вертолета Ка-226Т
3 декабря 2013г. в Москве на конференции «Развитие Всероссийской службы медицины катастроф на современном этапе» холдинг «Вертолеты России» провел презентацию медицинских вариантов вертолетов «Ансат» и Ка-226Т. Ка-226Т был представлен в двух вариантах: медико-эвакуационном и медико-реанимационном. В первом варианте он может перевозить двух пострадавших, во втором - одного, которому могут оказывать помощь во время полета два медработника (на фото). Состав медицинского оборудования Ка-226Т отвечает мировым требованиям. Его дальность полета составляет 500 км, максимальная скорость - 250 км/ч.
Модель вертолета Ка-226Т
Kamov Ka-226A utility helicopter with production tailfin shape and passenger cabin design (1994)