RU

/

EN
burger-menu

Поиск по сайту:

airplane photo

Страна : США

Год : 1927

Варианты

Stinson Detroiter

В 1926 году пилот Эдди Стинсон для постройки четырехместного биплана с закрытой кабиной создал компанию "Stinson Aircraft Syndicate". Самолет, разработанный совместно Стинсоном и Альфредом Вервиллем, получил обозначение SB-1 Detroiter и в варианте прототипа оснащался системой обогрева кабины, шасси с индивидуальными (раздельными) тормозами и 220-сильным двигателем Wright J-5 Whirlwind, запуск которого выполнялся при помощи электростартера. Позже в том же году название компании изменилось на "Stinson Aircraft Corporation", и тогда же началась работа над вариантом SM-1D, который представлял собой подкосный высокоплан с аналогичной силовой установкой, как у SB-1, но с кабиной, рассчитанной на шесть пассажиров. Эта конфигурация стала наиболее популярной и была продолжена в машинах SM-1DA и SM-1DB, которые имели незначительные усовершенствования.
   Следом в единичных экземплярах строились самолеты SM-1DC и SM-1DD - двухместные машины для перевозки грузов. Причем SM-1DD был последним Detroiter с двигателем J-5. Было построено около 75 SM-1D всех вариантов.
   Последним представителем базовой линейки Detroiter стал SM-1F (1929 год) с двигателем Wright J-6 мощностью 300 л. с. Самолет с крылом размахом 14,22 м развивал максимальную скорость 212 км/ч. Многие SM-1D позже были оснащены двигателями J-6 и получили обозначение SM-1D300. SM-1F также строился с поплавковым шасси под обозначением SM-1FS. Совокупное серийное производство SM-1F и SM-1FS составило около 30 машин.
   В 1928 году были построены два семиместных самолета SM-6B Detroiter, за которыми последовали еще семь или восемь машин с восьмиместным интерьером. Эти самолеты были оснащены звездообразными двигателями Pratt & Whitney Wasp C-1 мощностью 450 л.с.

Показать полностью

Описание:

  • Stinson Detroiter
  • Stinson Junior
  • Flight 1927-09 / Flight

    THE FORD RELIABILITY TOUR: The winning Stinson Monoplane (Wright J-5 engine), which, piloted by Eddie Stinson, obtained 9,853-7 points out of a possible 10,165.

  • Flight 1927-10 / Flight

    ROUND THE WORLD IN SIX WEEKS: Two snapshots received from Col. Broke-Smith in India showing, on the left, the "Pride of Detroit" monoplane of William Brock and Edward Schlee landing at Dum Dum Aerodrome Calcutta, during the flight from Detroit to Tokyo; and on the right the Acting Consul General (U.S.A.) shaking hands with Schlee. The two airmen proceeded from Tokyo to San Francisco by steamer, and then continued in their machine to Detroit, arriving back there after an absence of six weeks.

  • Air Pictorial 1957-11 / Photos by request

    FIRST NON-STOP TO ENGLAND flight across the North Atlantic was achieved by William S. Brock and William F. Schlee during 27th/28th August 1927 from Harbor Grace, Newfoundland to Croydon in this Stinson Detroiter (NC-857) in 23 hr. 21 min. for 2,350 miles. "Pride of Detroit" is seen here at Mosul, Iraq, on its further flight to Japan. Power 200-h.p. Wright radial, span 45 ft. 10 in., length 32 ft.

  • Мировая Авиация 241

    27 апреля 1927г.: первый полет Stinson Detroiter. Благодаря превосходным летным характеристикам самолет должен был установить множество рекордов по длительности полета.
    Detroiter мог перевозить трех пассажиров и вышел на линии авиакомпании "Northwest Airways" в июле 1927 года. В начале своей деятельности компания располагала тремя такими самолетами.

  • Мировая Авиация 241

    SM-2 имел крыло размахом 12,65 ми с двигателем Wright J-5 мощностью 220 л. с. мог развивать максимальную скорость 209 км/ч.

  • Flight 1930-05 / Flight

    Packard Diesel engine installed in Stinson machine.

  • Air Enthusiast 2001-01 / T.Singfield - The Free Air of Heaven

    Yancey and Alexander hardly look dressed for the part of daring aviators as they relax with a cigarette after their flight from New York.

  • Aviation Historian 17 / A.Tincopa - Wings over Peru

    A CAP Stinson SM-1F has its Wright engine run up before departing the primitive airstrip at San Ramon in the central highlands of the westernmost Amazon rainforest region. Beside it is a CAP Travel Air 6000B. The example of the latter sold by Faucett to the CAP, which was subsequently written-off, may also be seen in the background.

    Другие самолёты на фотографии: Travel Air 5000 / 6000 - США - 1926

  • Aviation Historian 17 / A.Tincopa - Wings over Peru

    An interesting collection of military and civil aircraft at Piura airfield in north-western Peru in early 1931. From left to right: a pair of Stearman C3Rs operated by the CAP’S Escuadrilla de Transporte (Transport Flight); Faucett’s Stinson SM-6B OA-BBE/ No 5; Travel Air 6000B OA-BBG/No 7, also operated by Faucett, and an unregistered civil Travel Air 2000.

    Другие самолёты на фотографии: Stearman C1 / C2 / C3 / 4E / 6 Cloudboy - США - 1927Travel Air 1000 / 4000 - США - 1925Travel Air 5000 / 6000 - США - 1926

  • Aviation Historian 17 / A.Tincopa - Wings over Peru

    With the distinctive Misti volcano at Arequipa rising in the background, Stinson SM-6B OA-BBE, company number “5”, is loaded in preparation for its next flight. The SM-6B was an enlarged version of the popular SM-1 Detroiter series, capable of carrying eight, although two of the places were often replaced with baggage or cargo.

  • Flight 1932-04 / Flight

    The Stinson Junior which Mr. Cathcart-Jones is flying round Spain for his employer, Mr. James, is here seen by the N.F.S. workshops at Hanworth.

  • Aeroplane Monthly 1989-05 / F.Hislop - Memories (1)

    Stinson G-ABTZ, in which the author had a flight.

  • Aeroplane Monthly 1976-10 / I.Best-Devereux - Antiques at Oshkosh

    The Stinson Junior of 1929/30 led to the famous Reliant.

  • Aeroplane Monthly 1977-11 / H.Best-Devereux - Oshkosh Silver Jubilee

    Shadowing the Spirit of St Louis replica was this Stinson SM-8A, used as a support aircraft during the tour of American states.

  • Aeroplane Monthly 1978-11 / H.Best-Devereux, I.Best-Devereux - Oshkosh '78

    The EAA’s Spirit of St Louis reproduction and its Stinson escort stopped at Oshkosh during their interstate tour.

    Другие самолёты на фотографии: Ryan NYP Spirit of St. Louis - США - 1927

  • Air Pictorial 1955-11 / Air Pictorial's photo-review

    Old-timer which are still in excellent airworthy condition in the United States are a Stinson SM-8A cabin tourer (variously called the Junior and Detroiter) N10886.

  • Flight 1933-11 / Flight

    A Stinson cabin monoplane used by the China National Aviation Corporation.

  • Мировая Авиация 241

    SM-8A стал по-настоящему успешной моделью. Вариант с двигателем Lycoming пользовался огромной популярностью у коммерческих заказчиков.

  • Flight 1930-05 / Flight

    AIR TRANSPORT AND MINING: We reproduce here a snapshot received from a Canadian reader, showing two Stinson Detroiters and a Fairchild 71 (CF-AHC) belonging to the Consolidated Mining Co. of Canada, Ltd., at their winter base, Prince Albert, on the Saskatchewan river.

    Другие самолёты на фотографии: Fairchild Model 71 - США - 1928

  • Flight 1932-07 / Flight

    The Vacuum Oil Co. have recently purchased a Stinson Model "R" (215 H.P. Lycoming engine) which seats 4 persons in great comfort. This aircraft will be used by Mr. J. H. White, in the course of his travels in the Eastern Hemisphere as Aviation representative for the vast vacuum oil interests.

  • Мировая Авиация 241

    Самолеты семейства R стали последними представителями линейки Junior. На фотографии - R3S.

  • Фотографии