Поиск по сайту:
Варианты
- Taylorcraft - Auster - 1939 - Великобритания
- Auster - AOP.6 - 1945 - Великобритания
- Auster - J/1 - J/5 - 1945 - Великобритания
- Auster - AOP.9 - 1954 - Великобритания
- Auster - D-series - 1959 - Великобритания
Beagle А.113 Husky
Beagle А.113 Husky появился в мае 1963 года как усовершенствованный многоцелевой вариант самолета Auster D.5/180. Несмотря на то, что фирма "Beagle" дала ему название Husky, самолет часто упоминался под обозначением Beagle D.5/180 на том основании, что был оснащен двигателем Avco Lycoming O-360-A2A мощностью 180 л.с.
Первый самолет разбился во время показа представителям армии Швейцарии лыжного шасси в октябре 1963 года, но затем было построено еще 14 серийных машин. Перед появлением окончательного варианта Husky португальская компания OGMA довела пять своих самолетов D.5/160 (часть большой серийной партии лицензионных машин) до стандарта D.5/180, установив двигатель Avco Lycoming (самолет предлагался в качестве сельскохозяйственного). В Гане и Великобритании Husky использовался для буксировки планеров, один самолет подарили Учебному авиационному корпусу, где он получил обозначение XW635 Spirit of Butlins.
ТАКТИКО-ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Beagle A.113 Husky
Тип: трехместный многоцелевой самолет
Силовая установка: один четырехцилиндровый двигатель Avco Lycoming O-360-A2A мощностью 180л с. (134 кВт)
Летные характеристики: максимальная скорость на уровне моря 201 км/ч; крейсерская скорость на оптимальной высоте 153 км/ч; начальная скороподъемность 244 м/мин; практический потолок 4420 м; дальность 933 км
Масса: пустого 642 кг; максимальная взлетная 1089 кг
Размеры: размах крыла 10,97 м; длина 7.06 м; высота 2.64 м; площадь крыла 17,19м2
Описание:
- Beagle А.113 Husky
- Jane's Encyclopedia of Aviation
Фотографии
-
Air Enthusiast 1997-03 / M.Lopes - In at the Deep End
The PAF Museum’s D.5/160 3548 is maintained in airworthy condition and flies frequently.
-
Air Enthusiast 1997-03 / M.Lopes - In at the Deep End
A D.5/160 outside the OGMA works. The red and white was the only colour scheme applied to Portuguese Austers, being intended for civil or military use.
-
Air Enthusiast 1997-03 / M.Lopes - In at the Deep End
Rare ‘operational’ view, D.5/150 3536 among others in Angola.
-
Air Enthusiast 1997-03 / M.Lopes - In at the Deep End
D.4 G-25-8 flew for the first time from Rearsby on February 12, 1960. It was crated to Portugal in June.
-
Aeroplane Monthly 1988-04 / M.Jerram - For Business and Pleasure
View of the pretty Auster D4 G-25-8, which was first flown on February 12, 1960, from Rearsby. It later became CS-AME.
-
Aeroplane Monthly 1988-04 / M.Jerram - For Business and Pleasure
The unique hybrid D4 G-ARLG, photographed at Elstree.
-
Aeroplane Monthly 1988-04 / M.Jerram - For Business and Pleasure
Auster D.4/108 CS-AMA.
-
Aeroplane Monthly 1988-05 / M.Jerram - For Business and Pleasure
Только два самолета Husky имели официальное обозначение D.5/180 Husky, данное производителем, включая демонстрировавшийся компанией самолет с номером G-ASBV. Другой самолет был продан в Португалию.
The prototype Husky. -
Jane's All the World Aircraft 1964 / 01 - Aircraft
Beagle D.5 180 (180 hp Lycoming O-360-A2A engine)
-
Aeroplane Monthly 1988-05 / M.Jerram - For Business and Pleasure
Beagle D.5/180 Husky 3/4-seat light aircraft (180 hp Lycoming O-360-A2A engine)
"Big clubhouse here, Fred". Beagle D.5 Husky G-ASNC was certificated in April 1964 and flies today with the Peterborough and Spalding Gliding Club. -
Air Pictorial 1969-06
Late production Beagle D-5 Ser. 180 Husky: G-AWSW, c/n. 3690, parked at Rearsby 8/3/69 after its return from being raffled at a London club
-
Air Pictorial 1969-06
Late production Beagle D-5 Ser. 180 Husky: OE-DEW, c/n. 3691, awaiting delivery to Austria at Shoreham 30/3/69
-
Air Enthusiast 1997-03 / M.Lopes - In at the Deep End
The D.5/160 saw limited production by the parent company at Rearsby. Last to be built was OE-DEW for Austria, flying for the first time in March 1969.
-
Air Pictorial 1976-03 / J.Wegg - Angola - a last look?
OGMA-built Auster D.5s CR-LOW, 'LOT, 'LFC and 'LOZ
-
Aeroplane Monthly 1988-04 / M.Jerram - For Business and Pleasure
Auster D5/160 CS-LEA, photographed at Rearsby a day or so before it was delivered to the Aero Club of Angola in 1961.
-
Aeroplane Monthly 1982-06 / Rearsby /Gone but not forgotten/ (13)
Beagle D.5 CS-LEC.
-
Air Pictorial 1987-09 / P.Hatch - The Royal Air Force Today
The R.A.F.'s sole Beagle D5/180 Husky, XW635 (ex G-AWSW), operated by No. 5 A.E.F. at Cambridge
-
Aeroplane Monthly 1977-10 / A.Hitchman - Auster ancestry (2)
Part of an early batch of Auster D.5/160s delivered to Portugal, CS-LEB is seen shortly before departure from Rearsby for that country in early 1961.
-
Air Enthusiast 1997-03 / M.Lopes - In at the Deep End
OGMA-built Auster D.5/160 3356 showing off the attractive cowl line of the Lycoming and the transparency-covered access door.
Entered into service in 1961, some 84 OGMA/Auster D.5/160s were operated by the FAP. Aircraft serial 3556 shows the standard white-red finish. -
Jane's All the World Aircraft 1966 / 02 - Aircraft
Auster D-series training and communications aircraft produced by OGMA
-
Air Enthusiast 2006-05 / D.Willis - Military Auster A to Z /Production and industry/ (3)
The majority of Portugal’s Auster D5/160 fleet was built by OGMA and served in the country's African colonies. FAP 3564 was completed in July 1963 and served in Portuguese Guinea, but is seen at Tancos, Portugal in 1970.
-
Air Enthusiast 1997-03 / M.Lopes - In at the Deep End
Line-up of ‘The Porto Squadron’, formed with six D.5/160s - note the lack of spinners.
-
Jane's All the World Aircraft 1980 / Encyclopedia of Aviation - Aircraft A-Z - v2
Auster (Beagle) D.6.
-
Air Enthusiast 1997-03 / M.Lopes - In at the Deep End
Portuguese A.F. Auster D.5/160s 3528, 3536 and 3566 and others, derelict at the former BA9 at Luanda in October 1975.
-
Air Enthusiast 1997-03 / M.Lopes - In at the Deep End
Beagle Auster D.5/160.
- Фотографии