Schiebel Camcopter S-100
Страна: Австрия
Год: 2005
Вертолет Беспилотный

Camcopter S-100 operators recently attended a three-day user conference to exchange best practice.
The Schiebel Camcopter S-100 is one of a number of systems that will be used by the European Maritime Safety Agency.
Bristow has evaluated the Schiebel Camcopter S-100's suitability for search and rescue work in the UK.
A digital Selex ES SAGE airborne electronic warfare system passively collects emitter data from radio frequency sources.
In June 2015 the Camcopter demonstrated three sensors to the Royal Australian Navy and Australian Government.
Schiebel Camcopter S-100 UAS OE-YAC lands on the MOAS vessel Phoenix.
The Arctic demo intended to show the S-100’s embarked search and rescue and maritime reconnaissance capabilities
The Arctic is an upcoming test location for the Schiebel Camcopter S-100.
Two S-100s are currently deployed on the Migrant Offshore Aid Station’s Phoenix, giving the ship dedicated airborne sup­port for its rescue missions.
Schiebel's Camcopter S-100 system on the deck of the Finland Border Guard's Offshore Patrol Vessel Turva.
The Schiebel Camcopter S-100 UAV is set for a capability upgrade.
Airbus says its manned-unmanned teaming capability demonstrated with an S-100 and H145 can be implemented in any kind of helicopter and interact with all types of unmanned systems.
Bristow Group is trialling the Camcopter S-100, pictured flying with a Sikorsky S-92 in North Wales.
Schiebel’s Camcopter S-100 is supporting HM Coastguard operations in North Wales
The Schiebel Camcopter S-100 will be used operationally in Norway from the second quarter of this year.
БЛА "Горизонт Эйр S-100" на земле
3 февраля 2015г. Организация по безопасности и сотрудничеству в Европе потеряла в Украине беспилотный вертолет Schiebel S-100 Camcopter, который использовала Специальная мониторинговая миссия. Связь с аппаратом была потеряна в 16 км к северу от Мариуполя, во время наблюдательного полета над районом, контролируемым ДНР. 2 февраля другой «Камкоптер» вернулся с задания с простреленной лопастью несущего винта. После этих инцидентов в распоряжении европейских наблюдателей осталось только два исправных «беспилотника». Однако в ОБСЕ утверждают, что и этого достаточно для выполнения поставленных задач.
Разведывательные беспилотники S-100 применяли обе стороны
БЛА "Горизонт Эйр S-100" в полете