Bell V-280 Valor
Варианты:
Bell - V-280 Valor - 2017 - США
Страна: США
Год: 2017
Вертолет
Единственный экземпляр
The Bell V-280 Valor tiltrotor is currently being flight-tested under JMR TD programme.
18 декабря 2017 г. на территории производственно-испытательного центра Amarillo Assembly Center компании Bell Helicopter состоялся первый самостоятельный полет летательного аппарата с поворотными роторами V-280 Valor. Новая машина создается в рамках американской военной программы Joint Multi Role Technology Demonstrator (JMR-TD) и рассматривается в качестве потенциальной замены ряда вертолетов армейской авиации.
V-280 N280BH (c/n 60105) in the hover at Amarillo on December 18, 2017. Bell has designed the V-280 with its T64 engines fixed in the horizontal plane, and a rotating (tilting) nacelle housing a fancy new drive system for the three-blade proprotors. On the V-22 Osprey, the engines are housed in the nacelles and rotate together.
In this shot, N280BH is shown as the pylons rotate to the down stop position during the May 11, 2018 flight.
V-280 Valor N280BH flying with its pylons rotated forward to the 30° position.
N2808H flew in cruise mode for the first time on May 11, 2018.
The V-280 transitions between flight modes. When the rotors are in airplane mode, the tiltrotor will be able to fly faster and manoeuvre like an aircraft. When employed in helicopter mode, the Valor will have the same characteristics - such as hovering - as a rotorcraft.
The V-280 passes at high speed. This third-generation tiltrotor employs a remarkably different design to other aircraft in its class, such as the Osprey. It uses a V-tail, smaller wings and a sleeker, compound fuselage. It is also smaller than the V-22.
V-280 N280BH restrained by dampered-jacks on the run stand at the Amarillo test facility.
Bell Helicopter's V-280 Valor prototype, N280BH, successfully achieved controlled conversion from 95° to 75° pylon and back, allowing for full hover and low-speed-agility manoeuvring. The aircraft will continue ground run testing at the company's Amarillo Assembly Center, where it will undergo a series of functional tests running all aircraft systems and flight controls in preparation for first flight.
The Bell Helicopter V-280 JMR TD aircraft at the Amarillo Texas facility in September 2017.
21 июля 2020г. компания Rolls-Royce сообщила, что достигла соглашения с компанией Bell Textron о поставке силовой установки для конвертоплана V-280 Valor, который будет участвовать в конкурсе армии США на скоростной винтокрылый аппарат дальнего действия (FLRAA).
В отличие от поступившего на вооружение конвертоплана V-22 Osprey, на новой машине (на фото - ее макет, показанный на выставке AUSA-2014) двигатели будут неподвижными, а поворачиваться будут только воздушные винты. По расчетам, скорость полета V-280 будет составлять около 520 км/ч, боевой радиус - 1,5 тыс. км, а перегоночная дальность - 3,9 тыс. км.
22 сентября 2015г. в г. Уичита (штат Канзас) американская компания Spirit AeroSystems представила первый фюзеляж перспективного конвертоплана нового поколения V-280 Valor, который разрабатывает компания Bell Helicopter для участия в конкурсе на летательный аппарат с вертикальным взлетом, способный заменить вертолеты UH-60 Blackhawk и AH-64 Apache, состоящие на вооружении армии США.
Glass cockpit symbology combined with touchscreen controls feature in the Bell Helicopter V-280 replica's futuristic concept cockpit.
Bell's V-280 Valor is one of two contenders on the Joint Multi-Role (JMR) technology demonstrator programme.
An artist's rendering of the production version of two Bell V-280s.
Prime contractor Bell Helicopter is leading a team of 12 aerospace companies to develop its V-280 Valor tilt-rotor aircraft to meet the US Army's needs for the Joint Multi-Role Technology Demonstration programme to help define the Future Vertical Lift programme.
Concept art of Bell's V-280 Valor in its assault configuration. Note the fuselage-mounted AGM-114 Hellfire missiles and what appears to be side-facing tube-launched weapons systems.