Фотографии
-
Мировая Авиация 124
Одну из возможностей совершения сверхдальних перелетов может дать солнечная энергия. Солнечные батареи, питающие тяговые электродвигатели, испытывались на нескольких самолетах, таких как этот аппарат Helio агентства НАСА. К сожалению, в 2001 году он потерпел аварию, не успев совершить 40-часовой рекордный полет на дальность.
-
Мировая Авиация 93
13 августа 2001г.: БПЛА Helios достиг рекордной высоты - 29 524 м. Он приводился в действие энергией солнечных батарей и усовершенствованной топливной батареи. Ожидалось, что Helios к 2003 году продемонстрирует способность летать на высотах более 15 240 м в течение 96 ч.
-
Air International 2023-08 / M.Broadbent - High hopes
The record-setting Helios pictured flying off the Hawaiian island of Kauai in 2001, two years before it was lost in a crash
-
Air International 2020-02 / M.Broadbent - Aiming High /Technology/
The first picture of the HAWK30 system developed by HAPSMobile.
AeroVironment, which previously built the Pathfinder and Helios solar-powered aircraft, is a partner in HAPSMobile. -
Air International 2023-08 / M.Broadbent - High hopes
Sunglider is the result of a joint venture between the Japanese company SoftBank and AeroVironment
-
Air International 2020-02 / M.Broadbent - Aiming High /Technology/
The HAWK30 lifts off from Edwards Air Force Base in California on its first flight in September 2019.
-
Air International 2020-02 / M.Broadbent - Aiming High /Technology/
With a wingspan of 256ft (78m), the HAWK30 is wider than an Airbus A380 super jumbo is long.
-
Air International 2023-08 / M.Broadbent - High hopes
Sunglider during its September 2020 flight to 62,500ft
Photovoltaic cells in evidence on Sunglider’s wing during a flight test -
Air International 2020-02 / M.Broadbent - Aiming High /Technology/
HAPSMobile's HAWK30 system is designed to fly at 65,000ft, the HAWK30 will be used in communications relay.