Curtiss-Wright CW-1 Junior / CR-1 Skeeter / CW-3 Duckling
Страна: США
Год: 1930

Curtiss-Wright от CW-1 до CW-3 и от CW-5 до CW-18
Flight, February 1931

Curtiss-Wright от CW-1 до CW-3 и от CW-5 до CW-18

В 1928 году "Curtiss" приобрела компанию "Robertson Airlines" и создала "Curtiss-Robertson Airplane Manufacturing Corporation". Первые самолеты, построенные новой компанией, проектировались в других подразделениях компании, но вскоре начали появляться машины, построенные на ее заводах в Сент-Луисе и Уичите, где находилась компания "Travel Air Manufacturing Company", которую "Curtiss" приобрела в 1929 году. В 1930 году "Curtiss-Robertson" и "Travel Air" были объединены в "Curtiss-Wright Airplane Company", чьи самолеты маркировались литерами "CW".
  Выпускаемые в Сент-Луисе машины получали различные обозначения: так, в 1930 году появилась амфибия-биплан Curtiss-Wright CA-1, a "Curtiss-Robertson" выпустила сверхлегкий спортивный самолет CR-1 Skeeter и двухместный моноплан с закрытой кабиной CR-2 Coupe.
  "Curtiss-Wright" начала свое существование с создания CW-1 Junior, улучшенного варианта CR-1 Skeeter, который развился в амфибию CW-3 Duckling.

Flight, February 1931

A NEW AMERICAN LIGHT PLANE. - Light aircraft with engines under 50 h.p. are apparently gaining favour in America, for several have made their appearance recently. The accompanying picture shows one of the latest of this class - the Curtiss Wright "Junior," which possesses several distinctive features. The most important of these are its boat-like appearance, the pusher arrangement of the power plant, and that it sells at $1,490 (a little over ?300). The main characteristics are as follows: Two-seater high-wing monoplane, 40-h.p. Szekeley SR-3, 3-cyl. air-cooled radial engine. Welded-steel fuselage; wood spar and rib-wing construction; fabric covering. Span, 39 ft. Length, o.a., 20 ft. 10 in. Height o.a., 6 ft. 4 in. Wing area, 175 sq. ft. Weight empty, 495 lb. Weight loaded, 900 lb. Wing loading, 5-1 lb./sq. ft. Power loading, 22-5 lb./h.p. Speed range, 28-80 m.p.h. Fuel capacity, 6-6 gal. Service ceiling, 12,500 ft
The Curtiss-Wright Junior" (40 h.p. Szekeley engine.)
THE LATEST CURTISS-WRIGHT "JUNIOR": In our issue for Feb. 27 last we illustrated and briefly described the Curtiss-Wright "Junior" light plane. Above we show this machine developed into an amphibian - and it will be seen that the machine has altered but little in general appearance.