
Фотографии
-
Air International 2023-11 / M.Broadbent - Quesst
Самолет Lockheed Martin X-59 QueSST во время его выкатки 16 июня 2023 года из сборочного цеха и перекатки в испытательный «Ангар STALL-5»
The X-59 outside Lockheed Martin’s Skunk Works -
Авиация и Космонавтика 2024-03 / В.Хвощин - Видеть дальше "буратиньего носа"
На этом снимке хорошо видно размещение камер системы наружного видения XVS
-
Air International 2023-11 / M.Broadbent - Quesst
Вид на носовую часть экспериментального самолета Lockheed Martin X-59 QueSST после его перекатки в «Ангар STALL-5». Перед остеклением кабины пилота расположена верхняя стационарная оптическая камера, а снизу фюзеляжа - выдвигаемая на взлете и посадке
The X-59’s smooth lines are evident from this nose-on view of the aircraft. It also highlights that the X-59 has no forward windscreen -
Air International 2023-11 / M.Broadbent - Quesst
Painting and roll-out is due in autumn 2023
-
Авиация и Космонавтика 2024-03 / В.Хвощин - Видеть дальше "буратиньего носа"
X-59 QueSST на этапе сборки.
-
Air International 2023-11 / M.Broadbent - Quesst
The X-59 sits in support framing while having its lower empennage, or tail section, installed at Lockheed Martin Skunk Works in Palmdale, California
-
Авиация и Космонавтика 2024-03 / В.Хвощин - Видеть дальше "буратиньего носа"
X-59 QueSST на этапе сборки. Обратите внимание на экранирование сопла двигателя обтекателем нижней части фюзеляжа
-
Air International 2022-01 / Focus: UAV, Rotary, Business, Technology, Space
The Lockheed Martin X-59 Quiet SuperSonic Technology demonstrator is heading for final assembly
-
Air International 2020-02 / Focus: UAV, Rotary, Business, Technology
Сборка X-59 на заводе фирмы «Локхид Мартин» в Палмдэйле
The assembly of the X-59 progresses in Palmdale, California. -
Air International 2020-09 / K.Chapman - The X Factor
In June 2020, engineers and technicians at Skunk Work attached the QueSST's wing and cockpit sections together.
-
Air International 2020-09 / K.Chapman - The X Factor
The X-59's final assembly area at Lockheed Martin Skunk Works’ facility in Palmdale, California. The empennage and nose are also currently in production and will be delivered here to be fitted.
-
Air International 2020-09 / K.Chapman - The X Factor
Throughout the build process, Skunk Works has leveraged a Combined Operation: Bolting and Robotic AutoDrill (COBRA) system. The application drills, countersinks and inspects holes, increasing accuracy and overall manufacturing speed. COBRA's involvement in the X-59's production marks the first time the system has been employed by the company.
-
Air International 2020-09 / K.Chapman - The X Factor
Production of the X-59 continued despite the outbreak and global spread of COVID-19 and the company really adapted to the added challenge that the pandemic presented to remain on schedule. Note that the engineer here is wearing personal protective equipment (PPE) while working on the QueSST's fuselage.
-
Air International 2023-02 / News
Part of a wing spar for Quesst is prepared for installation by Lockheed Martin technicians
-
Air International 2020-09 / K.Chapman - The X Factor
The X-59's cockpit section is a unique feature of the aircraft. Shown here during production, space has been made for its side windows but not a forward cockpit window - because there isn’t one. Instead, the platform will employ NASA's innovative XVS suite.
-
Авиация и Космонавтика 2024-03 / В.Хвощин - Видеть дальше "буратиньего носа"
Электронная модель приборной панели в кабине пилота экспериментального малошумного самолета Lockheed Martin X-59 QueSST. Первоначально планировалась установка зеркал заднего вида, но на реальном самолете их нет
Внизу - два больших МФД. Вместо лобового стекла перед пилотом находится изображение от передней камеры XVS, дополненное элементами виртуальной реальности
A 4K monitor showing a view of the world outside will serve as the central forward view on the X-59 QuESST demonstrator. -
Air International 2023-11 / M.Broadbent - Quesst
The external Vision System features a forward-facing multi-camera and display system for the pilot NASA
-
Авиация и Космонавтика 2024-03 / В.Хвощин - Видеть дальше "буратиньего носа"
Кабина пилота экспериментального самолета Lockheed Martin X-59 QueSST. На левом снимке показана реальная приборная панель во время отработок, при включенных дисплеях. На центральный монитор, расположенный на месте лобового стекла подана электронная проекция взлетной полосы. Справа: виртуальный тренажер с показом сгенерированного изображения, как бы получаемого от выдвижной нижней камеры. Обратите внимание: в боковых окнах видны плоскости переднего горизонтального оперения, а на переднем экране над изображением ВПП нависает образ «буратиньего» носа
-
Air International 2017-04 / Airscene
Mechanical technician Dan Pitts prepares the 9% scale model of Lockheed Martin’s Quiet Supersonic Technology X-plane preliminary design for its first high-speed wind tunnel tests at NASA’s Glenn Research Center.
-
Авиация и Космонавтика 2020-03 / Ю.Кузьмин - Сверхзвуковые пассажирские самолеты XXI века
Испытания модели X-59 в аэродинамической трубе
-
Air International 2023-11 / M.Broadbent - Quesst
Wind tunnel testing underway in 2022
-
Air International 2023-02 / News
Lead pilot David Nils Larson
-
Air International 2016-04 / News
An artist’s impression of a possible Low Boom Flight Demonstration Quiet Supersonic Transport (QueSST) design.
-
Авиация и Космонавтика 2020-03 / Ю.Кузьмин - Сверхзвуковые пассажирские самолеты XXI века
Рисунок экспериментального сверхзвукового самолета X-59
-
Air International 2020-03 / Focus: UAV, Rotary, Business, Technology
An illustration of the X-59 Quiet SuperSonic Technology aircraft.
The fiscal year 2019 budget request for NASA intends to fund fully the Low Boom Flight Demonstration aircraft. -
Air International 2020-09 / K.Chapman - The X Factor
A concept shot of the X-59. Lockheed Martin test pilot, Dan ’Dog’ Canin, will be at the controls during its early days of flight testing.
-
Авиация и Космонавтика 2024-03 / В.Хвощин - Видеть дальше "буратиньего носа"
Рендерное изображение сверхзвукового самолета‑демонстратора X-59 QueSST, которое было размещено на сайте NASA ещё в 2013 г.
-
Air International 2023-11 / M.Broadbent - Quesst
NASA will deliver data gathered using the X-59 to authorities to inform future regulatory decisions
The X-59 will fly over select urban communities in the US -
Air International 2020-09 / K.Chapman - The X Factor
Concept artwork of the X-59 Quiet SuperSonic Technology (QueSST) demonstrator.
-
Air International 2020-09 / K.Chapman - The X Factor
A Schlieren image depicting how the shockwaves will build up on the X-59 when it is travelling at supersonic speeds. This method of photography was invented to study supersonic motion by German physicist August Toepier in 1864. NASA scientists use Schlieren images to see the pressure waves generated by an aircraft pushing air molecules out of the way when travelling faster than sound.
-
Air International 2023-11 / M.Broadbent - Quesst
In this CFD image, the parallel lines extending outward from the aircraft depict acoustic shockwaves the X-59 is predicted to create during supersonic flight
-
Air International 2020-09 / K.Chapman - The X Factor
Elegant and simple in design the X-Plane sports a hollow nose that is 35ft long. Filled with air, it weighs just 300 lbs.
Lockheed Martin Skunk Works' X-plane will cruise at 55,000ft and Mach 1.4. -
Air International 2023-02 / News
The X-59 ‘should handle like a fast business jet’, Larson said
-
Авиация и Космонавтика 2020-03 / Ю.Кузьмин - Сверхзвуковые пассажирские самолеты XXI века
Рисунок самолета QSTA, за ним - X-59
-
Air International 2019-08 / Backpages
Lockheed Martin has unveiled its Quiet Supersonic Technology Airliner concept.
-
Air International 2020-09 / K.Chapman - The X Factor
Рисунок, на котором изображена посадка самолета X-59
An X-59 concept touch down. Although the aircraft is longer than a business jet, its cockpit is more akin to those used in fighter jets. -
Air International 2019-02 / Backpages
An artist's impression of the futuristic-looking X-59 QueSST, which will be used by NASA to research quiet supersonic flight.
-
Air International 2023-02 / News
Larson: ”It just looks cool. The best part is the excitement it creates” (2019 rendering)
-
Air International 2020-09 / K.Chapman - The X Factor
Under the skin of the X-plane demonstrator shaping up to make a quiet supersonic comeback, thanks to a unique design and engineering partnership.