Фотографии
-
Регистрационный номер : G-ABTG, G-EBMM Imperial Airways' Atalanta G-ABTG Amalthea, seen at Croydon, with three engines running. Note the H.P.W10 G-EBMM in the hangar. Amalthea was later to crash at Kisumu, Kenya, in July 1938.
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Atalanta / A.W.15 - Великобритания - 1932Handley Page H.P.18 (W.8) / H.P.30 (W.10) - Великобритания - 1919
-
Регистрационный номер : DG454 [2] DG454 of the Indian Air Force
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Atalanta / A.W.15 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер : VT-AEG [2] VT-AEG of Indian Transcontinental Airways
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Atalanta / A.W.15 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер : G-ABTM [2] G-ABTM of Imperial Airways
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Atalanta / A.W.15 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер : G-ABPI The prototype A.W.15 Atalanta, G-ABPI, during an early test flight in September 1932.
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Atalanta / A.W.15 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер : G-ABTK Atalanta G-ABTK Athena, later burnt out in a hangar fire at Willingdon Airport, Delhi.
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Atalanta / A.W.15 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер : G-ABTM [2] Atalanta G-ABTM, Aurora at the SBAC Display at Hendon on June 24, 1933, just prior to being delivered to Indian Trans-Continental Airways Ltd in August.
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Atalanta / A.W.15 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер : VT-AEG [2] Atalanta VT-AEG was originally G-ABTM. After several years service with Indian Trans-Continental Airways Ltd it was impressed into service with the Indian Air Force at DG454.
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Atalanta / A.W.15 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер : VT-AEF [2] Another view of the prototype Atalanta, originally G-ABPI, seen here as VT-AEF with ITCA.
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Atalanta / A.W.15 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер : G-ABTH Atalanta G-ABTH Andromeda, was put into service on the Cape Town-Kisumu route during early 1935 and was eventually withdrawn from flying in June 1939.
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Atalanta / A.W.15 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер : G-ABTJ [2] Atalanta G-ABTJ, Artemis, in one piece
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Atalanta / A.W.15 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер : G-ABTI Atalanta G-ABTI was surreptitiously named Atalanta when the prototype was damaged in a forced landing.
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Atalanta / A.W.15 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер : DG454 [2] Atalanta G-ABTM in its final guise as DG454 with the Indian Air Force, still bearing its original name, Aurora, wrongly applied as DC454.
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Atalanta / A.W.15 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер : VT-AEF [2] The prototype A.W.XV Atalanta, G-ABPI at Willingdon Airport, Delhi, in service with Indian Trans-Continental Airways Ltd as VT-AEF.
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Atalanta / A.W.15 - Великобритания - 1932
-
Регистрационный номер : G-ABTJ [2] Atalanta G-ABTJ, Artemis after stalling on takeoff from Pietersburg Aerodrome on February 10, 1936. Amazingly, this heap of firewood flew again, was later impressed into Indian Air Force service and was finally scrapped in 1944.
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Atalanta / A.W.15 - Великобритания - 1932
-
Armstrong Whitworth AW 15 Atlanta AW786 Aurora
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Atalanta / A.W.15 - Великобритания - 1932
-
G-ABTM of Imperial Airways
Самолёты на фотографии: Armstrong Whitworth Atalanta / A.W.15 - Великобритания - 1932