Фотографии
-
The prototype Comet, flown by Hubert Broad for the benefit of Flight’s camera. The French-designed Ratier variable pitch propellers are not yet fitted.
Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934
-
Регистрационный номер: CS-AAJ [2] Another view of the Portuguese Comet, Salazar
Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934
-
The prototype Comet under construction at Hatfield in 1934. Note the D.H.71 hanging in the roof.
Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934De Havilland Tiger Moth / D.H.71 - Великобритания - 1927
-
Регистрационный номер: G-ACSR [2] Comet G-ACSR, renamed Reine Astrid, was later sold to France as F-ANPY.
Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934
-
Регистрационный номер: G-ADEF The fifth Comet, G-ADEF, named Boomerang.
Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934
-
Регистрационный номер: F-ANPY Comet G-ACSR, renamed Reine Astrid, was later sold to France as F-ANPY.
Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934
-
The prototype Comet, flown by Hubert Broad for the benefit of Flight’s camera. The French-designed Ratier variable pitch propellers are not yet fitted.
Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934
-
View of the prototype with Class B markings, E.1, at Hatfield in September 1934.
Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934
-
Регистрационный номер: G-ACSP Black Magic faces the Press and well wishers at the start of the "Great Race" from Mildenhall on the morning of October 20, 1934.
D.H.88 Comet G-ACSP Black Magic, seen at Mildenhall at the start of the MacRobertson Air Race in 1934, is now being rebuilt to fly again.Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934
-
Регистрационный номер: CS-AAJ [2] The Portuguese Government’s Comet CS-AAJ, ex G-ACSP, Black Magic, last heard of when flown from Hatfield to Lisbon in July 1937.
Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934
-
Регистрационный номер: G-ACSS [2] G-ACSS, renamed Australian Anniversary, seen at Croydon having flown Gravesend-Sydney-Blenheim (NZ)-Croydon in 10 days 21hr 22min, a record still unbeaten.
Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934
-
Вместе со своим мужем Джимом Моллисоном Эми Джонсон в 1934 году приняла участие в гонках Mac-Robertson Race. Самолет супругов DH.88 Comet, подобный показанному на снимке, сошел с трассы в Аллахабаде.
View of the prototype with Class B markings, E.1, at Hatfield in September 1934.Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934
-
Регистрационный номер: G-ACSR [2] D.H. Comet G-ACSR, No 19, flown by Cathcart Jones and Ken Waller in the Australian race for its owner, Bernard Rubin.
Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934
-
Регистрационный номер: G-ACSS [2] At Brooklands in 1938 when it was flown in that years' King's Cup air race by Ken Waller.
Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934
-
The cockpit of a Comet showing the restricted tandem seating.
Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934
-
De Havilland DH 88 Comet
Самолёты на фотографии: De Havilland Comet / D.H.88 - Великобритания - 1934
Статьи
- -
- Bristol Bombay /Press Debut/
- Fairey Fulmar /Preservation Profile/ (18)
- Farnborough Spotlight
- Personal album
- Skywriters
- ??? - Ricklef's Spad
- B.Cousens - A pigeon and a prayer
- B.Gunston - New York - London in under two hours
- B.Gunston - U.S. Navy prop-hangers
- B.Martin - Britain's civil aircraft register
- M.Fricke - Swiss tri-motor
- P.Birtles - The Comet racers
- P.Moss - British Airways (1)
- R.Baxter - On meeting an old friend