RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
Предыдущая статья в серии: Aeroplane Monthly 1987-03 - A.Lumsden, T.Heffernan - Per Mare Probare (1)
Следующая статья в серии: Aeroplane Monthly 1987-05 - A.Lumsden, T.Heffernan - Per Mare Probare (3)
  • Регистрационный номер: S1575

    Шестая построенная лодка Saro A.17 Cutty Sark в декабре 1930 года была передана в учебное звено гидросамолетов британских ВВС в Кэлшоте. На лодке стояли моторы Gipsy II, использовалась она как учебная.
    Two views of Cutty Sark S1575, used by the Seaplane Training Handling Flight at RAF Calshot.

    Самолёты на фотографии: Saunders-Roe Cutty Sark / A.17 - Великобритания - 1929

  • Регистрационный номер: G-ACDP

    Air Service Training's Cutty Sark G-ACDP passing the Avro slipway at Hamble. In company with G-ACDR, it was used for instructional navigational and seamanship sorties. G-ACDR was dismantled in 1938; 'DP survived until April 1939.

    Самолёты на фотографии: Saunders-Roe Cutty Sark / A.17 - Великобритания - 1929

  • Регистрационный номер: G-ACDR   [2]

    Air Service Training's Cutty Sark G-ACDR alighting on Southampton Water at Hamble in the summer of 1933. The engines are Genet Majors.

    Самолёты на фотографии: Saunders-Roe Cutty Sark / A.17 - Великобритания - 1929

  • The unmarked prototype Cutty Sark moored off the Saunders-Roe works at East Cowes, Isle of Wight.

    Самолёты на фотографии: Saunders-Roe Cutty Sark / A.17 - Великобритания - 1929

  • Регистрационный номер: G-AAIP

    The original Saro Cutty Sark, G-AAIP, with "uncorrugated" hull and Cirrus Hermes I engines.
    The prototype Cutty Sark, painted blue and bearing its registration letters. G-AAIP was scrapped in 1935.

    Самолёты на фотографии: Saunders-Roe Cutty Sark / A.17 - Великобритания - 1929

  • Регистрационный номер: G-AAVX

    A PRIVATE OWNER'S AIR YACHT: The Hon. A. E. Guiness now owns another air yacht, a Saunders-Roe "Cutty Sark," which we show here, about to set out from Cowes on a trial flight.
    Cutty Sark G-AAVX spent much of its life with the Royal Singapore Flying Club. The tropical conditions caused the plywood-covered wing to warp and 'VX was scrapped in 1935.

    Самолёты на фотографии: Saunders-Roe Cutty Sark / A.17 - Великобритания - 1929

  • Регистрационный номер: G-ACDR   [2]

    Another view of the Genet-powered Cutty Sark G-ACDR, showing its amphibious qualities. The 140 h.p. seven-cylinder Armstrong Siddeley Genet Majors gave the Cutty Sark a cruising speed of 90 m.p.h.

    Самолёты на фотографии: Saunders-Roe Cutty Sark / A.17 - Великобритания - 1929