RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
Предыдущая статья в серии: Aeroplane Monthly 1987-03 - J.Stroud - Wings of Peace
Следующая статья в серии: Aeroplane Monthly 1987-05 - J.Stroud - Wings of Peace
  • Регистрационный номер: G-EARU

    The Lion-powered D.H.16 G-EARU.

    Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.16 - Великобритания - 1919

  • Регистрационный номер: K-130   [2]

    Прототип D.H.16 в первом полете с ранней регистрацией K-130, впоследствии замененной на международную G-EACT.
    The first D.H.16, with Airco markings and registered K-130.

    Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.16 - Великобритания - 1919

  • Регистрационный номер: G-EALM   [2]

    AT&T's D.H.16 G-EALM with cabin top opened and passenger with lifejacket. Note the exhaust pipe running behind the access ladder.

    Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.16 - Великобритания - 1919

  • The first D.H.16. On some examples the exhaust system was changed.

    Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.16 - Великобритания - 1919

  • Регистрационный номер: K-130   [2]

    The Aircraft Transport & Travel D.H.16 K-130 at Hounslow on August 25, 1919.

    Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.16 - Великобритания - 1919

  • THE AIRCO STAND: The lady attendant in her flying costume attracted quite a lot of attention. This costume is the design of Lady Duff Gordon (Lucille), and can be carried in a small box and slipped on over the ordinary dress
    The unmarked Napier Lion-engined D.H.16 on the Airco stand at the 1919-20 Paris Aero Show.

    Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.16 - Великобритания - 1919

  • Регистрационный номер: G-EALM   [2]

    De Havilland’s D.H.16 G-EALM after its fatal crash at Stanmore on January 10, 1923. Note that it has a replacement port upper aileron, with part of the RAF roundel.

    Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.16 - Великобритания - 1919

  • Регистрационный номер: G-EACT

    KEITH WOODCOCK'S painting shows Aircraft Transport & Travel’s D.H.16 G-EACT (originally K-130) at Hounslow Aerodrome.

    Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.16 - Великобритания - 1919

  • The cabin area of a D.H.4A, with access ladder and repositioned pilot's cockpit.

    Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.4A - Великобритания - 1919

  • Регистрационный номер: G-EAMU   [3]

    F. L. Barnard about to take Instone's D.H.4A, G-EAMU, on their first London-Paris public service flight on February 18, 1920.

    Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.4A - Великобритания - 1919

  • Регистрационный номер: F5764

    F5764, the first D.H.4A, probably at Hendon.
    Этот F5764 изначально построен фирмой "Palladium Autocars of Putney" в Лондоне как DH.4 и стал одной из нескольких конверсий DH.4 в трехместный транспортный DH.4A. Два пассажира размещались лицом друг к другу в закрытой кабине. Кабина летчика осталась открытой. В варианте DH.4A этот самолет использовался во 2-й эскадрилье (связи) британских ВВС, дислоцированной в Кенли под Кройдоном. Самолет перевозил почту и известных политиков в период проведения конференции в Версале. Затем самолет продали компании "Handley Page", где он 17 февраля 1921 года получил регистрацию G-EAWH, а в следующем году его утилизировали.

    Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.4A - Великобритания - 1919

  • Регистрационный номер: G-EAMU   [3]

    Instone's D.H.4 G-EAMU at Hounslow, probably on February 18, 1920, after conversion to D.H.4A.

    Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.4A - Великобритания - 1919

  • Регистрационный номер: G-EAMU   [3]

    Messrs. S. Instone and Co., Ltd., and their new London-Paris service from Hounslow Aerodrome: A D.H.4 with Rolls-Royce engine ready to start for Paris;
    Instone’s D.H.4 G-EAMU at Hounslow, almost certainly on October 13, 1919.

    Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.4A - Великобритания - 1919

  • Регистрационный номер: G-EAJC

    AT&T's D.H.4A G-EAJC at Hounslow in September 1919. Its old serial number, F2702, can just be seen at the top of the rudder.

    Самолёты на фотографии: De Havilland D.H.4A - Великобритания - 1919