Air Enthusiast 2006-06
D.Willis - Battles for Power /Test-beds and experimentals/
Modifications made to K9370 to test the Monarch and the addition of US markings made it one of the more exotic Battle test-beds
A close up of the Merlin XII installed in N2234.
As part of its long and troubled development the Sabre was flown in two fixed-gear Battles (L5286 illustrated).
1940-е годы - испытания британских поршневых двигателей. В начале 1940-х годов для этих целей широко использовали Fairey Battle. Они применялись как летающие лаборатории моторостроительными фирмами, включая и "Rolls-Royce", которая испытывала на нем различные варианты двигателей (фото) и экспериментальный мотор Ехе.
Rolls-Royce test flew the Merlin XII using Battle N2234.
A blow-up from a larger image, showing a Battle of great interest. The identity of the Battle and the powerplant mounted is unknown. The installation looks superficially similar to that of the Merlin XII on N2234, although this aircraft has an additional chin inlet.
1940-е годы - испытания британских поршневых двигателей. В начале 1940-х годов для этих целей широко использовали Fairey Battle. Они применялись как летающие лаборатории моторостроительными фирмами, включая и "Rolls-Royce", которая испытывала на нем различные варианты двигателей и экспериментальный мотор Ехе (фото).
The Exe only ever flew on Battle K9222.
K9331 was the Taurus test-bed. Note the extension forward of the firewall for centre of gravity purposes.
Ряд Battle использовались в качестве летающих лабораторий для изучения и отработки моторов Napier Dagger и Sabre, Bristol Hercules (на снимке) и Taurus, Rolls-Royce Exe и Merlin XII, а также Fairey Prince.
K9331 after repainting. Note that the cooler 'pod' was repositioned further forward.
Several Battle test-beds had fixed undercarriages: both of the Hercules test-beds (N2042 illustrated) had the modification.
The sole Cyclone-powered Battle IIT was an attempt by the RCAF to prevent any possible shortage of Merlins grounding its fleet.