СФКБ КБ-2УТ / КБ-2А / КБ-3 Чучулига
Варианты:
СФКБ - КБ-2УТ / КБ-2А / КБ-3 Чучулига - 1933 - Болгария
Страна: Болгария
Год: 1933


Самолеты Kaproni Bulgarski
Фотографии

Самолеты Kaproni Bulgarski

<...>
  Следующим в линейке авиазавода стал биплан KB-2, представлявший собой доработанный учебный/пилотажный самолет Caproni Ca 113. Двухместный KB-2UT оснащался двигателем Hispano-Suiza, построили восемь таких самолетов. Наблюдатель/стрелок находился в задней кабине, несколько приподнятой и с боковым остеклением, однако в 1936 году появилась модификация KB-2A (построено восемь машин), отличавшаяся более простой задней кабиной и силовой установкой с двигателем Walter Castor II мощностью 260 л. с. В том же году был начат выпуск модели KB-3 Chuchuliga I с доработанными кабиной и шасси и с двигателем Walter Castor II мощностью 340 л. с. Было собрано 20 таких самолетов
<...>
КБ-2УТ
Aviation 'meetings' were popular events in Bulgaria of the 1930s. KB-2UT LZ-CTD participating in one such show, held over Kazanlak - home of the SFBK works. Note the white-green-red coloured ribbons attached to the outboard wing struts.
KB-2UTs LZ-COF and LZ-COH parked near a lodge in the Sredna Gora (Middle Mountains), in Central Bulgaria. For operational service, wheel spats were usually removed to allow KB-2UTs to operate from rugged terrain.
Line-up of six factory-fresh KB-2UTs on the landing ground at Kazanlak, prior to the official handover ceremony in 1934.
КБ-2А
LZ-CEA, the first of six KB-2As manufactured at Kazanlak, depicted soon after it rolled off the production line in 1936.
A KB-2A, possibly LZ-CEC, caught during maintenance work in late 1930s. The engine's Townend ring had been removed. The name, Chuchuliga (Lark), is painted in white on the base of the fin.
КБ-3
Factory photograph of the first KB-3, LZ-CIA. Note the characteristic 'hump' protruding between the two cockpits, added to the airframe to protect both airmen in case of a nose-over.
Close-up of the ’hump' introduced on the Chuchuliga I series.