RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
airplane photo

Страна : Великобритания

Год : 1926

Vickers Type 120 Vendace

В соответствии с требованиями 5A/24, подготовленными Министерством авиации Великобритании к учебно-тренировочному поплавковому гидросамолету, компания «Vickers» построила один самолет Type 120 Vendace Mk I. Весь запас топлива в самолете размещался в двух баках обтекаемой формы, находившихся над центропланом верхнего крыла. В варианте сухопутного базирования Vendace I имел размах крыльев 13,59 м, максимальную массу 1576 кг и максимальную скорость 188 км/ч.
   Vendace I прошел официальные испытания и в сухопутном варианте, и как гидросамолет с поплавковым шасси. Самолет был сохранен в качестве экспериментального, серийное производство не осуществлялось. В 1928 году один самолет, обозначенный Type 133 Vendace Mk II и оснащенный двигателем ADC Nimbus мощностью 300 л. с., был построен по инициативе компании и продан в Южную Америку.
   Последним представителем семейства стал учебный Type 155 Vendace Mk III, оснащенный V-образным двигателем Hispano-Suiza мощностью 300 л. с. и построенный в количестве трех экземпляров для боливийского правительства. Vendace Mk III имел размах крыльев 13,59 м и в варианте с колесным шасси развивал на высоте 3960 м максимальную скорость 192 км/ч.

Показать полностью

Описание:

  • Vickers Type 120 Vendace
  • Flight, March 1926
    THE VICKERS "VENDACE”
  • Flight 1926-07 / Flight

    Vendace оснащался двигателем Rolls-Royce Falcon III мощностью 275 л. с. и конструктивно представлял собой вполне традиционный биплан со складывающимися крыльями одинакового размаха и двумя открытыми кабинами.
    The Vickers "Vendace" (Rolls-Royce "Falcon") Designed to the same specification as the Blackburn "Sprat," the Vickers "Vendace" is a two-seater training machine capable of being used either as a seaplane or as a land aeroplane. It. was designed by Mr. Rex Pierson, chief designer to Vickers, Limited, among whose famous machines is numbered the "Vimy" on which Sir John Alcock flew across the Atlantic, in 1919. Being intended for training purposes the "Vendace" has a fairly large wing area, with the result that the stalling speed is extremely low. The wing strutting arrangement is somewhat unusual, there being but one strut (on the front spar) in the inner bay.

  • Flight 1926-04 / Flight

    The Vickers "Vendace" has been flying quite a lot at Brooklands recently. This view shows it flying overhead.

  • Flight 1929-02 / Flight Advertisements

    The Vickers "Vendace" ("Hispano F.8"). (As acquired by a South American Government for Advanced Training).

  • Flight 1928-12 / Flight

    VICKERS MACHINES FOR SOUTH AMERICA: Three views of the "Vendace" advanced training machine, in flight. Fitted with a 330-h .p. Hispano 8F engine, this is the first machine of a batch which Vickers are supplying to a South American Government.

  • Flight 1929-03 / Flight Advertisements

    This Vickers "Vendace" two-seater - flying low over Brooklands - is of course doped with Cellon. Vickers (Aviation) Limited, like most of the great aeronautical firms in this country and abroad, standardise Cellon Dope for all machines.

  • Flight 1929-02 / Flight Advertisements

    The Vickers "Vendace" (A.D.C. "Nimbus"). (As acquired by the Aircraft Operating Co., Ltd., for Duty in South American Air Surveys.)

  • Flight 1926-03 / Flight

    THE VICKERS "VENDACE" TRAINING BIPLANE: Some constructional details. 1. This sketch shows the lower rear wing-hinge fitting - the wing being folded half-way back - and the crank, mounted on the hinge bolt, through which the ailerons are actuated, thereby enabling the wings to be folded back without upsetting the aileron adjustment. Note the neat metal fairings on the plane edges. 2. The forward end of one of the engine bearers, showing the front engine bracket and the suspension of radiator. 3. The adjustable seat, shown in normal position, and 4, in raised position. Adjustment is effected by means of the hand lever through an Auto-Lock (friction) device. 5. The Oleo tail-skid with 6, a diagram of the complete unit.

  • Flight 1926-03 / Flight

    Vickers "Vendace" Rolls-Royce "Falcon" III Engine

  • Фотографии