Фотографии
-
Seafire IIs of No.885 Squadron operating from 'Formidable' during 'Torch'.
Самолёты на фотографии: Supermarine Seafire - Великобритания - 1941
-
Регистрационный номер: MA971 A line-up of Seafire IIs of No.807 Squadron at Yeovilton prior to its embarkation for Operation 'Torch'
Самолёты на фотографии: Supermarine Seafire - Великобритания - 1941
-
The Lancaster II powered by Bristol Hercules engines was built in small numbers but equipped the Little Snoring units.
Самолёты на фотографии: Avro Lancaster / Type 683 - Великобритания - 1941
-
Регистрационный номер: T1849 A photograph of No.40 Squadron's Blenheim IVs on the greensward at Wyton, presumably taken in the summer of 1940. The squadron got Blenheims in December 1939 and replaced them by Wellingtons in November 1940. The aircraft have T-serials and the trees are in leaf. T1849 'BL-L' was delivered around August 1940. However, they could have had a sunny day in autumn.
Самолёты на фотографии: Bristol Blenheim IV/Bolingbroke - Великобритания - 1937
-
Регистрационный номер: NM356 Oxford T.1 NM356 TDE-G of the Empire Radio School
Самолёты на фотографии: Airspeed Oxford / AS.10 - Великобритания - 1937
-
Регистрационный номер: XM709 Gnat T.1 XM709 of CFS, March 1963
Самолёты на фотографии: Folland Gnat - Великобритания - 1955
-
Регистрационный номер: XM520 Britannia C.1 XM520 at Lyneham
Самолёты на фотографии: Bristol Britannia / Type 175 - Великобритания - 1952
-
Регистрационный номер: PL993 Spitfire PR.11 PL993 TOC-D of No.1 OATS
Самолёты на фотографии: Supermarine Spitfire PR / FR - Великобритания - 1939
-
Регистрационный номер: PP214 Halifax B.6 PP214 TCA-B of No.1 Radio School
Самолёты на фотографии: Handley Page Halifax / H.P.57 - Великобритания - 1939
-
Регистрационный номер: L2654 L2654 of No.14 Squadron shows off the Wellesley's vast wingspan and the underwing bomb panniers
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
Регистрационный номер: K7779 K7779, K of No.45 Squadron at Ismailia in the first half of 1929. In the background is the airship mooring mast for R-101
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
A quintet of No.76 Squadron Wellesleys flying near Finningley in 1937/38
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
Регистрационный номер: K7774 K7774 on delivery to No.223 Squadron in the Nubian Desert awaiting recovery
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
Регистрационный номер: L2713 No.223 Squadron's Wellesleys lined up at Juba on a transit flight between Nairobi and Summit in September 1939
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
Регистрационный номер: L2697, L2708 L2697 'U' and L2708 'W' of No.14 Squadron flying over Transjordan in the Spring of 1929. Lots of fresh air for the crew.
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
Регистрационный номер: K7726 K7726, 'A' of 25 Squadron at Thorney Island in 1927
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
Регистрационный номер: K2657 A Wellesley undergoing maintenance at Khartoum; K2657?
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
Регистрационный номер: K7556 [2] The prototype Wellesley K7556 at Brooklands. Note the retractable 'airstairs ' to provide access to the cockpits.
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
A Wellesley of No.47 Squadron takes-off from a Sudan airstrip
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
Регистрационный номер: K7556 [2] The prototype Wellesley K7556 at Brooklands. Note the retractable 'airstairs ' to provide access to the cockpits.
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
Регистрационный номер: K7717 K7717 of No.148 Squadron
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
Регистрационный номер: L2645 L2645 'B' on one of the last Wellesley operations with 47 Squadron, Burg-el-Arab, April 1942. Note 250 lb DC on pods.
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
Регистрационный номер: L2655 L2655 outside the 14 Squadron hangars at Amman in 1939
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
One of 223 Squadron's aircraft over the Nairobi bombing range
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
Регистрационный номер: K7747 Recovering a 223 Squadron Wellesley after night flying at Summit, probably K7747 on 12 June 1940
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
Регистрационный номер: L2670 L2670, BF-L of No.14 Squadron, after landing, Beersheba
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
Регистрационный номер: L2665 L2665 of No.14 Squadron after a forced landing in 1940
Самолёты на фотографии: Vickers Wellesley - Великобритания - 1935
-
Самолёты на фотографии: Vought OS2U Kingfisher - США - 1938
-
Регистрационный номер: FN656 [4] Самолёты на фотографии: Vought OS2U Kingfisher - США - 1938
-
Регистрационный номер: FN678 [4] Самолёты на фотографии: Vought OS2U Kingfisher - США - 1938
-
Регистрационный номер: FN678 [4] Самолёты на фотографии: Vought OS2U Kingfisher - США - 1938
-
Регистрационный номер: FN678 [4] Самолёты на фотографии: Vought OS2U Kingfisher - США - 1938
-
Регистрационный номер: FN678 [4] Самолёты на фотографии: Vought OS2U Kingfisher - США - 1938
-
Регистрационный номер: FN656 [4] Самолёты на фотографии: Vought OS2U Kingfisher - США - 1938
-
Самолёты на фотографии: Vought OS2U Kingfisher - США - 1938
-
Регистрационный номер: FN656 [4] Самолёты на фотографии: Vought OS2U Kingfisher - США - 1938
-
Регистрационный номер: FN656 [4] Самолёты на фотографии: Vought OS2U Kingfisher - США - 1938
-
Регистрационный номер: NK932 Anson C.10 NK932 THA-B of Station Flight, Halton
Самолёты на фотографии: Avro Anson X - Великобритания - 1943
-
Регистрационный номер: NL171 Anson C.12 NL171 THA-A of Station Flight, Halton
Самолёты на фотографии: Avro Anson X - Великобритания - 1943
-
Регистрационный номер: VV366 Anson T.22 VV366 TCR-B of No. 1 Radio School
Самолёты на фотографии: Avro Anson X - Великобритания - 1943
-
Регистрационный номер: TX161 The photograph of TX161 after it had overshot landing at Northolt on 10 August 1954. At the time of its mishap, it belonged to the Home Command Communications Squadron and appears to be in the course of dismantling to enable the wreckage to be hauled off to the scrap heap.
Самолёты на фотографии: Avro Anson X - Великобритания - 1943
-
Регистрационный номер: R4758 Tiger Moth T.2 R4758 THA-M of Station Flight, Halton.
Самолёты на фотографии: De Havilland Tiger Moth / D.H.82 - Великобритания - 1931
-
Регистрационный номер: HM343 Proctor C.3 HM343 THA-R of Station Flight, Halton
Самолёты на фотографии: Percival Proctor / P.28 - Великобритания - 1939
-
Регистрационный номер: XM969 Lightning T.4 XM969 of No. 226 OCU, September 1964
Самолёты на фотографии: English Electric / BAC Lightning T.4 / T.5 - Великобритания - 1959
-
Регистрационный номер: XN586 Jet Provost T.3 XN586 of No.1 FTS
Самолёты на фотографии: Hunting Percival Jet Provost / P.84 - Великобритания - 1954
-
Our cover photograph is ultramodern by AM standards and depicts four Phantom FG.1s of No.43 Squadron over the Firth of Forth. We are, however, comforted by the thought that the markings are not current.
Самолёты на фотографии: McDonnell Douglas Phantom FG.Mk I / FGR.Mk II - США - 1964
-
Регистрационный номер: WT854 A sequence of shots of a Scimitar doing trials of an arrester system. The photographs come from Dunlop Aviation Division by courtesy of Colin Read but there seems to be some doubt about the circumstances.
The captions connect the series with the demonstration of arrester gear at the 1961 Farnborough display but the aircraft would appear to be the N.113 prototype WT854.
Although it originally carried a pointed nose with a yaw meter, WT854 later acquired a snub fairing when the probe was removed. It was engaged in arrester gear tests at the Royal Aircraft Establishment at Bedford in the first three months of 1956 and the background suggests that it was during these that the aircraft was photographed. In April 1956, WT854 carried out deck-landing trials aboard 'Ark Royal'.Самолёты на фотографии: Supermarine Scimitar - Великобритания - 1956
-
Регистрационный номер: XA271 From the first page of the XA-XZ register that appeared in AM.4/83, Marathon XA271 is shown after the bits of wreckage had been collected for AIB investigation. It transpired that the wing had failed and detached itself from the aircraft, causing it to dive into the ground 1 1/2 miles SSE of Caine, Wilts on 30 September 1954.
Самолёты на фотографии: Handley Page Marathon / H.P.R.1 - Великобритания - 1946
-
Регистрационный номер: HJ675 Mosquito VI HJ675 YP-V of No.23 Squadron at Little Snoring
Самолёты на фотографии: De Havilland Mosquito F - Великобритания - 1941
-
Регистрационный номер: HL264 Mosquito of No.23 Squadron
Самолёты на фотографии: De Havilland Mosquito F - Великобритания - 1941
Статьи
- -