Arup S-2 / S-3 / S-4
Варианты:
Arup - S-2 / S-3 / S-4 - 1933 - США
Страна: США
Год: 1933


Макет S-4 в масштабе 7/8, построенный историком авиации Берни Райсом и выставленный в аэропорту Саут-Бенда
S-2
Arup No 2, the most widely-travelled of the series, at the 1933 Chicago Air Races. Powered by a 36 h.p. Continental A-40, it logged several hundred flying hours without mishap.
Arup S-2 на земле...
The S-2 with the original Continental installation.
The wing tip ailerons and long-stroke undercarriage show up well in this shot of the Arup No 2. Test flights, with Glen Doolittle piloting, began in April 1933, and it had a top speed of 97 m.p.h.
Arup S-2 в воздухе
На этом снимке хорошо видна форма крыла самолета S-2 в плане
S-3
View of Arup No 3.
S-3 при виде спереди. Заметное поперечное V крыла получилось случайно
И сзади он не сильно лучше
Arup S-3 в своём первом и последнем полёте
Arup No 3 during its only flight.
S-4
Arup S-4 и Arup S-2 при виде спереди. Обратите внимание на громоздкое противокапотажное колесо S-4
The S-2 and S-4 at Bendix Field, South Bend, toward the end of their lives. The S-2 has a Szeckley engine, which gave it a poorer performance than with the original Continental installation.
The generous wing area made an ideal billboard, and the S-4 is seen here, nearest the camera, covered with Sears-Roebuck commercials. It also wore political slogans for the 1935 elections.
Arup S-4 в рекламной окраске фирмы «Сирз» и Arup S-2 на заднем плане
Arup S-4 на утилизации
 
Общий вид самолёта из патента Снайдера