Фотографии
-
СБ (АНТ-40) 2РЦ во время повторных заводских испытаний. 1 сентября (февраль???) 1935г.
The original SB prototype after replacement of the Cyclone engines with two-row M-87s. Note the TsAGI inscription on the fuselage side.Самолёты на фотографии: Архангельский, Туполев СБ / АНТ-40 - Россия - 1934
-
Второй опытный АНТ-40 2ИС. Государственные испытания, июнь 1935г.
Первым советским скоростным фронтовым бомбардировщиком стал туполевский СБ (АНТ-40), который в серию пошел под обозначением СБ-2М (существовало много модификаций) и принял боевое крещение в Испании.
The first HS 12 Ybrs-engined prototype, the ANT-40-1 photographed during State Acceptance trials, 18 February to 16 June 1935Самолёты на фотографии: Архангельский, Туполев СБ / АНТ-40 - Россия - 1934
-
An early production SB-2M-100A operated by the Spanish Republican air arm, the first of several foreign recipients of this bomber. In Spanish colours the SB initiated a new epoch in bombing annals.
Самолёты на фотографии: Архангельский, Туполев СБ / АНТ-40 - Россия - 1934
-
Another of the Spanish Republic’s SB-2M-100As. Note the twin ShKAS machine guns in the nose position which possessed no horizontal travel.
Самолёты на фотографии: Архангельский, Туполев СБ / АНТ-40 - Россия - 1934
-
The ANT-40-1 seen during flight testing with fixed skis.
Самолёты на фотографии: Архангельский, Туполев СБ / АНТ-40 - Россия - 1934
-
An unusual feature of the engine cowlings adopted for the M-100 and M-100A engines of the SB was the thermostat-operated vertical Venetian blind-type shutters controlling airflow to the honeycomb-type frontal radiators. These shutters are shown fully closed.
Самолёты на фотографии: Архангельский, Туполев СБ / АНТ-40 - Россия - 1934
-
The rectractable mainwheels of the SB were operated by hydraulic jacks and (the starboard unit being seen above from the rear) were only partly enclosed in the tails of the engine nacelles, providing some limited protection in the event of a wheels-up landing.
Самолёты на фотографии: Архангельский, Туполев СБ / АНТ-40 - Россия - 1934
-
An unusual feature of the engine cowlings adopted for the M-100 and M-100A engines of the SB was the thermostat-operated vertical Venetian blind-type shutters controlling airflow to the honeycomb-type frontal radiators. These shutters are shown fully open.
Самолёты на фотографии: Архангельский, Туполев СБ / АНТ-40 - Россия - 1934
-
Tupolev SB-2M-100A
Самолёты на фотографии: Архангельский, Туполев СБ / АНТ-40 - Россия - 1934
-
SB-2M-100A
Самолёты на фотографии: Архангельский, Туполев СБ / АНТ-40 - Россия - 1934
Статьи
- -
- Airscene
- Fighter A to Z
- Model enthusiast
- Talkback
- ??? - A: Able Airborne Again /Veteran & Vintage/
- ??? - Boeing's Baby Business Grows Bigger
- ??? - SB: The radical Tuploev
- ??? - SE Asian Air Arm ... the Bangladesh Defence Force's modest Air Wing
- J.Fricker - EFA's Great Radar Contest (1)
- R.Hopkins - Canada's Husky Boeings