RU

/

EN
burger-menu
Поиск по сайту:
  • Регистрационный номер: N2066   [3]

    Самолёты на фотографии: Bensen B-8 Gyro-Copter - США - 1955

  • Регистрационный номер: N2066   [3]

    Two pictures show Mrs Springer’s B-8M. Its climb rate exceeds 1,200ft/min, and starting is simplified by the 1 h.p. pre-rotating engine on the rotor head.

    Самолёты на фотографии: Bensen B-8 Gyro-Copter - США - 1955

  • This view gives some idea of the skeletal Bensen B-8M structure. The McCulloch four-cylinder engine weighs only 76lb and was primarily designed for one-shot use in military target drones.

    Самолёты на фотографии: Bensen B-8 Gyro-Copter - США - 1955

  • The "truck’s eye view" of a Bensen B-8 Gyroglider under tow during a dual-instruction session.

    Самолёты на фотографии: Bensen B-8 Gyro-Copter - США - 1955

  • Регистрационный номер: N2066   [3]

    Mrs Alden Springer lifts off in her custom-built Bensen B-8M. Take-off run is around 300ft.

    Самолёты на фотографии: Bensen B-8 Gyro-Copter - США - 1955

  • Starting is simplified by the 1 h.p. pre-rotating engine on the rotor head.

    Самолёты на фотографии: Bensen B-8 Gyro-Copter - США - 1955

  • Регистрационный номер: N8856

    A less-refined B-8M takes to the air.

    Самолёты на фотографии: Bensen B-8 Gyro-Copter - США - 1955

  • This pilots-eye view complements the title picture.

    Самолёты на фотографии: Bensen B-8 Gyro-Copter - США - 1955

  • A B-8 Gyroglider lifts off under tow. Flight isn’t high or fast or far - but it’s definitely fun.

    Самолёты на фотографии: Bensen B-8 Gyro-Copter - США - 1955