Фотографии
-
Регистрационный номер : DG205 Летчик-испытатель Майкл Донт (второй слева), Фрэнк Уиттл (второй справа) и Джордж Картер (первый справа у четвертого прототипа Глостер F9/40 (DG205/G) с двигателями W.2B/23.
Line-up in front of F9/40 DG205 which was fitted with W2B/23s and first flew on June 12, 1943. Left to right: John Crosby-Warren, test-pilot; Michael Gaunt, chief test-pilot; Frank McKenna, general manager; Frank Whittle, W G Carter, designer.Самолёты на фотографии: Gloster Meteor / G.41 - Великобритания - 1943
-
Регистрационный номер : DG202 Первый опытный "Метеор" - Глостер F9/40 (DG 202/G).
Intended as the first F9/40, DG202 was fitted with W2B/23s and first flew on July 24, 1943.Самолёты на фотографии: Gloster Meteor / G.41 - Великобритания - 1943
-
Регистрационный номер : DG204 F9/40 DG204 had two MetroVick F2 axial jets. Illustrated tied down for early ground runs, it first flew on November 13, 1941.
Самолёты на фотографии: Gloster Meteor / G.41 - Великобритания - 1943
-
A mock-up MetroVick F2 in front of an F9/40.
Самолёты на фотографии: Gloster Meteor / G.41 - Великобритания - 1943
-
Регистрационный номер : TX145 Forward view of the E1/44 Ace prototype TX145 at Moreton Valence in 1948.
Самолёты на фотографии: Gloster G.42 / E.1/44 Ace - Великобритания - 1947
-
Регистрационный номер : TX148 Третий опытный E.1/44 со стреловидным стабилизатором, установленным на киле.
E1/44 Ace TX148.Самолёты на фотографии: Gloster G.42 / E.1/44 Ace - Великобритания - 1947
-
Rough RAE sketch of the Rocket from a report comparing wind tunnel tests of the Meteor, Ace, Rocket and Vampire. It os the only known drawing of this project.
Самолёты на фотографии: Gloster G.42 / E.1/44 Ace - Великобритания - 1947
-
E1/44 - initial configuration.
Самолёты на фотографии: Gloster G.42 / E.1/44 Ace - Великобритания - 1947
-
Gloster E1/44 drawing P.175 dated March 3, 1944.
Самолёты на фотографии: Gloster G.42 / E.1/44 Ace - Великобритания - 1947
-
Регистрационный номер : W4041 [2] The first Gloster E28/39, W4041, fresh from the factory in 1941, before camouflaging, with the original short nosewheel leg. The side fuselage band was made of temperature sensitive paint to check the effects of the new jet engine on the fuselage structure. Also apparent are the fabric-covered rudder and narrow jet orifice.
Самолёты на фотографии: Gloster Pioneer / G.40 - Великобритания - 1941
-
Регистрационный номер : W4041 [2] Loading an engine into the first E28/39.
Самолёты на фотографии: Gloster Pioneer / G.40 - Великобритания - 1941
-
W4041 later in its career with small auxillary fins fitted for extra directional stability.
Самолёты на фотографии: Gloster Pioneer / G.40 - Великобритания - 1941
-
Engine fitting in the E28/39 prototype jet aircraft.
Самолёты на фотографии: Gloster Pioneer / G.40 - Великобритания - 1941
-
Кабина "Пионера"
E28/39 cockpit.Самолёты на фотографии: Gloster Pioneer / G.40 - Великобритания - 1941
-
The first of two sketches showing George Carter's original ideas for a jet-propelled aircraft, September 30, 1939.
Самолёты на фотографии: Gloster Pioneer / G.40 - Великобритания - 1941
-
How the E28/39 might have looked; Carter's second jet aircraft scheme with a short jet pipe and nose-mounted cannon, October 2, 1939.
Самолёты на фотографии: Gloster Pioneer / G.40 - Великобритания - 1941
Статьи
- Round-Out
- D.Ford - First Freedoms
- D.Ford - Out-moded teacher
- D.Hagedorn - Latin Mitchells (1)
- F.Mormillo - Up close and personal
- K.Slade - Last of the big props
- K.Wixey - A rotund New Yorker
- L.Andersson - Turbulent origins
- M.Willing - Hawker Siddeley's Crisp Carrier (1)
- P.Celis - The 'Ace' and the air base
- R.Niccoli - David's Deltas (3)
- S.Skinner - The long and the short of it
- T.Buttler - UK jet pioneers (1)
- W.Thompson - Skoshi Tiger