Convair B-60
Страна: США
Год: 1952

Единственный экземпляр
Афигенное радио офигенное диета офигенная.
Опытный бомбардировщик YB-60
"Convair" использовала на YB-60 не только двигатели J57, установленные на XB-52, но также и мотогондолы, поставленные компанией "Boeing". Кабина и фюзеляж YB-60 практически идентичны самолету B-36.
Опытный бомбардировщик YB-60
Летчик-испытатель компании "Convair" Берил Эриксон, выполнивший первый полет на B-36, первым поднял в воздух и YB-60.
CONVAIR YB-60. The Consolidated-Vultee YB-60 was built four years ago to meet the same overall specification as the Boeing B-52A Stratofortress. The latter faced a considerable challenge because the Convair YB-60 had the initial advantage of being a direct development of the B-36, a standard production inter-continental heavy bomber. The Fort Worth, Texas, engineers retained as much of the production B-36 as possible so as to permit a rapid tooling change-over to the YB-60 had the design secured the contract. The greater part of the fuselage was retained and built on to the new swept wings and tail assembly. Two YB-60 prototypes were built, the first taking the air on 18th April, 1952. Like the YB-52, the YB-60 mounted eight 8,800-lb.s.t. Pratt & Whitney J57-P-3 turbojets in four twin pods, but being bulkier and heavier than the YB-52, the maximum speed was 30 m.p.h. slower, 620 m.p.h. Loaded weight, 360,000 lb. Service ceiling, over 50,000 ft. Span, 206 ft. ; length , 171 ft.
Бомбардировщик YB-60, в заднем бомбоотсеке которого планировалось установить комплекс P-1
Дополнительная опора шасси самолета на данной фотографии по требованию цензуры была заретуширована, причиной чего, вероятно, послужили цензурные запреты на изображения шасси самолета XB-52.