Avro Buffalo / Type 571/572
Страна: Великобритания
Год: 1927

Единственный экземпляр
Двухместный палубный бомбардировщик-торпедоносец
Описание:
Avro серии 571 и серии 572 Buffalo
Flight, July 1928
AVRO "BUFFALO”
Фотографии

Avro серии 571 и серии 572 Buffalo

Avro серии 571 Buffalo разработан в соответствии со спецификацией (техническим заданием) 21/23 на двухместный палубный торпедоносец. Он являлся односекционным бипланом со складывающейся коробкой крыла, включавшей много конструктивных элементов, разработанных для ранее выпущенного Bison Mk II. Хвостовое оперение было тем же, но неубирающийся хвостовой костыль сделали иным. Фюзеляж также был спроектирован заново с учетом предназначения самолета. Задняя часть фюзеляжа содержала воздушные мешки для обеспечения плавучести в случае вынужденной посадки на воду. Также обеспечили возможность слива топлива, чтобы основной фюзеляжный топливный бак тоже удерживал машину на плаву.
  Экипаж состоял из двух человек: пилота и стрелка-радиста-бомбардира, управлявшего турелью с двумя пулеметами Lewis, а также имевшего доступ в радиоотсек и к посту в нижней части фюзеляжа для бомбометания и ведения аэрофотосъемки.
  По результатам оценочных испытаний, проведенных в 1927 году, "Avro" решила, что Buffalo имеет мало шансов выиграть контракт на серийное производство у Blackburn Ripon и Handley Page Н.P.31 Harrow. Самолет вернули на завод в Хэмбл для установки более мощного двигателя Napier Lion XIA и цельнометаллических прямоугольных крыльев с четырьмя элеронами Фрайза и регулируемыми предкрылками Хендли Пейджа. После этих доработок самолет сменил обозначение на 572 Buffalo Mk, но контракт он так и не выиграл. Однако прототип все же приобрело Министерство авиации, позднее его переделали в гидросамолет. Вариант бомбардировщика, серия 597, построен не был.


ТАКТИКО-ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ

  Avro серии 572 Buffalo Mk II

  Тип: двухместный палубный бомбардировщик-торпедоносец
  Силовая установка: трехрядный двигатель Napier Lion XIA мощностью 530 л. с. (395 кВт)
  Характеристики: максимальная скорость 217 км/ч на оптимальной высоте; крейсерская скорость 169 км/ч на оптимальной высоте; начальная скороподъемность 235 м/ мин; практический потолок 3355 м; дальность полета 644 км
  Масса: пустого самолета 1920 кг; максимальная взлетная 3370 кг
  Размеры: размах крыла 14,02 м; длина 11,35 м; высота 4,27 м; площадь крыльев 63,54 мг
  Вооружение: один неподвижный пулемет калибра 7,7 мм для стрельбы вперед и два наводимых пулемета калибра 7,7 мм для стрельбы назад плюс одна 457-мм торпеда внутри фюзеляжа

Flight, July 1928

AVRO "BUFFALO”
One Napier "Lion XI" Engine

  THE "Buffalo," designed and constructed by A. V. Roe and Co., Ltd. of Manchester and Southampton, is a two-seater torpedo carrying and bombing aircraft, fitted with a Napier "Lion" Series XI engine. This aircraft is specially designed for operation from an aircraft carrier, and its overall dimensions, both with wings spread and folded, are suitable for this class of work. The controllability is particularly good and the fuselage decking and nose shape is so formed as to give the best view to the pilot both for deck landing and torpedo sighting. A bombing station is provided in the floor of the fuselage so that the observer can lie in a prone position and sight through a large sliding window in the bottom of the fuselage. W/T apparatus, camera, etc., are carried.
  Fuselage. - The fuselage is of tubular steel construction, with pin joints and swaged steel tie rods for bracing. The construction is very simple and easy to repair. The decking is formed of duralumin sheet and the remainder of the fuselage is fabric covered.
  Wings. - The wings have an aerofoil section designed for minimum C.P. movement and a high maximum lift coefficient. They are constructed on "I" sectioned spruce spars, with Warren girder ribs and tubular steel drag struts. Balanced ailerons are fitted to both top and bottom planes and Handley Page slot's of the control type are arranged to work in conjunction with the ailerons. The wings are covered with linen fabric, sewn on and doped in the standard manner. The wings have a slight dihedral and considerable sweepback. Wings of steel construction can be supplied if required.
  Tail. - The tail unit is of tubular steel construction throughout, with fabric covering. Both the elevators and rudder are balanced and the tail plane incidence is adjustable from the pilot's seat.
  Engine Installation. - The Napier "Lion" Series XI engine is mounted on a built up steel engine mounting, and is carefully cowled. The radiator is of the retractable type and projects below the fuselage when in the above position. Both the main petrol tank and the gravity tank are carried inside the fuselage and all fuel and oil piping joints are made with metallic couplings.
  Undercarriage. - The undercarriage is of the split axle type, so as to allow a free drop for the torpedo and bombs. Long travel "Oleo" shock absorbers are incorporated and compression rubbers are employed for the taxi-ing springs. The undercarriage is specially designed for deck landing. The tail skid is of robust construction with the compression rubber springing and manganese steel wearing shoe.
Buffalo Mk I, позднее модифицированный до стандарта Buffalo Mk II. В июле 1928 года самолет передали Министерству авиации с военным серийным номером N239.
AN AVRO TORPEDO BOMBER: Three views of the "Buffalo II" with Napier "Lion XA." Special features are the extremely "clean" nose and the slot-and-aileron control. The wings are swept back, and are designed to fold. The performance is believed to be very good.