Фотографии
-
Air International 2016-01 / A.Rupprecht - China's Dream /Commercial/
Регистрационный номер: B-001A [4] The first flight test COMAC C919 after roll-out. Its maiden flight is planned for the second quarter of 2016.
-
Air International 2016-01 / A.Rupprecht - China's Dream /Commercial/
The fanfare at COMAC’s Shanghai Pudong facility in November 2015 reflected the wider significance of the C919 to China and its aspirations to become a major aerospace player.
-
Авиация и Время 2015-06
2 ноября 2015г. в Шанхае на предприятии COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) состоялась торжественная выкатка нового среднемагистрального пассажирского самолета C919, который стал крупнейшим созданным в КНР пассажирским лайнером. Семейство самолетов C919 пассажировместимостью 158-174 посадочных места является прямым конкурентом западным аналогам Airbus A320neo и Boeing 737 МАХ. Первый полет C919 запланирован на 2016 г., а завершение его сертификации - на 2017 г. По данным COMAC, уже получен предварительный заказ от 21 покупателя на 517 самолетов C919.
-
Air International 2024-05 / J.Lake - Strong signs at the Singapore Airshow
Регистрационный номер: B-001F The fifth of six C919 prototypes made the aircraft's airshow debut at Singapore. COMAC have high hopes for the aircraft, and are working hard to get EASA certification for it
-
Авиация и Время 2017-03
Регистрационный номер: B-001A [4] 5 мая 2017г. в КНР с территории шанхайского международного аэропорта Пудун состоялся первый полет нового узкофюзеляжного пассажирского самолета C919, разработанного корпорацией COMAC. Лайнер будет выпускаться в трех вариантах на 156, 168 и 174 пассажиров. Он рассчитан на полеты со скоростью 834 км/ч на расстояние до 5500 км. C919 оснащен двумя французско-американскими двигателями CFM Leap. На сегодня получено около 500 заказов на C919 от 23 авиакомпаний. Ввод в эксплуатацию новинки запланирован на 2020 г.
-
Air International 2017-11 / Airscene
Регистрационный номер: B-001A [4] The COMAC C919 completed its second test flight, its first in four months.
-
Air International 2017-06 / Airscene
Регистрационный номер: B-001A [4] The first COMAC C919, B-001A (c/n 101), departs Shanghai on its May 5, 2017 maiden flight.
-
Air International 2018-02 / Airscene
Регистрационный номер: B-001C The second COMAC C919 during its maiden flight; a further four aircraft will be used for flight-testing and another two for ground testing activities.
-
Air International 2024-02 / A.Dron - Underneath the veil
Регистрационный номер: B-919A China’s latest airliner, COMAC’s C919, would be another no-strings-attached option if Iran wishes to rebuild its civil fleet
If sanctions on Russia continue for an extended period, Chinese airliners such as the COMAC C919 may find a foothold in the marketplace there -
Air International 2024-05 / J.Lake - Strong signs at the Singapore Airshow
This China Eastern C919 was the first production aircraft and wore a logo proclaiming it to be: 'The World's First C919'. It graced the static park at Singapore this year
-
Air International 2016-01 / A.Rupprecht - China's Dream /Commercial/
Upwards-raked wingtips are one of several elements of the C919 that make it visually reminiscent of Western aircraft.
-
Air International 2016-01 / A.Rupprecht - China's Dream /Commercial/
Close-up of the auxiliary power unit.
-
Air International 2016-01 / A.Rupprecht - China's Dream /Commercial/
Chief engineer Jiang Liping stated during the unveiling ceremony that the final assembly of the C919 prototype came together more smoothly than the ARJ-21.
-
Air International 2014-11 / News
The front fuselage of the prototype COMAC C919 airliner in the final assembly facility at Shanghai Pudong.
-
Air International 2016-01 / A.Rupprecht - China's Dream /Commercial/
The centre fuselage and wing box are some of the many components in the C919 that are supplied by the Xi'an Aircraft Company.
-
Air International 2018-02 / News by countries
AECC Commercial Aircraft Engines CJ-1000AX engine, unveiled late in December 2017, is an indigenous powerplant for the C919 airliner but it may find its way on to other applications, such as the Y-20.
-
Авиация и Время 2018-04 / А.Совенко - Хотите - верьте, хотите - нет... (4)
Китайский C919 захватывает внутренний рынок
-
Авиация и Время 2018-03 / А.Совенко - Хотите - верьте, хотите - нет... (3)
Пассажирский салон самолета C919
-
Авиация и Время 2010-06 / А.Хаустов - Вертикаль Поднебесной
Модель самолета C919
-
Авиация и Космонавтика 2013-08 / А.Юргенсон - Ле Бурже 2013
Модель китайского лайнера Comac C919
-
Авиация и Космонавтика 2011-01 / С.Михайлов - Airshow China 2010
Макет салона самолета C919
-
Air International 2012-04 / M.Broadbent - Slim & Slender /Commercial/
In 2010 the Commercial Aircraft Corporation of China launched the 150-seat C919.