Поиск по сайту:
Фотографии
-
Air International 2016-01 / A.Rupprecht - China's Dream /Commercial/
The first flight test COMAC C919 after roll-out. Its maiden flight is planned for the second quarter of 2016.
-
Air International 2016-01 / A.Rupprecht - China's Dream /Commercial/
The fanfare at COMAC’s Shanghai Pudong facility in November 2015 reflected the wider significance of the C919 to China and its aspirations to become a major aerospace player.
-
Авиация и Время 2015-06
2 ноября 2015г. в Шанхае на предприятии COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) состоялась торжественная выкатка нового среднемагистрального пассажирского самолета C919, который стал крупнейшим созданным в КНР пассажирским лайнером. Семейство самолетов C919 пассажировместимостью 158-174 посадочных места является прямым конкурентом западным аналогам Airbus A320neo и Boeing 737 МАХ. Первый полет C919 запланирован на 2016 г., а завершение его сертификации - на 2017 г. По данным COMAC, уже получен предварительный заказ от 21 покупателя на 517 самолетов C919.
-
Авиация и Время 2017-03
5 мая 2017г. в КНР с территории шанхайского международного аэропорта Пудун состоялся первый полет нового узкофюзеляжного пассажирского самолета C919, разработанного корпорацией COMAC. Лайнер будет выпускаться в трех вариантах на 156, 168 и 174 пассажиров. Он рассчитан на полеты со скоростью 834 км/ч на расстояние до 5500 км. C919 оснащен двумя французско-американскими двигателями CFM Leap. На сегодня получено около 500 заказов на C919 от 23 авиакомпаний. Ввод в эксплуатацию новинки запланирован на 2020 г.
-
Air International 2017-11 / Airscene
The COMAC C919 completed its second test flight, its first in four months.
-
Air International 2017-06 / Airscene
The first COMAC C919, B-001A (c/n 101), departs Shanghai on its May 5, 2017 maiden flight.
-
Air International 2018-02 / Airscene
The second COMAC C919 during its maiden flight; a further four aircraft will be used for flight-testing and another two for ground testing activities.
-
Air International 2016-01 / A.Rupprecht - China's Dream /Commercial/
Upwards-raked wingtips are one of several elements of the C919 that make it visually reminiscent of Western aircraft.
-
Air International 2016-01 / A.Rupprecht - China's Dream /Commercial/
Close-up of the auxiliary power unit.
-
Air International 2016-01 / A.Rupprecht - China's Dream /Commercial/
Chief engineer Jiang Liping stated during the unveiling ceremony that the final assembly of the C919 prototype came together more smoothly than the ARJ-21.
-
Air International 2014-11 / News
The front fuselage of the prototype COMAC C919 airliner in the final assembly facility at Shanghai Pudong.
-
Air International 2016-01 / A.Rupprecht - China's Dream /Commercial/
The centre fuselage and wing box are some of the many components in the C919 that are supplied by the Xi'an Aircraft Company.
-
Air International 2018-02 / News by countries
AECC Commercial Aircraft Engines CJ-1000AX engine, unveiled late in December 2017, is an indigenous powerplant for the C919 airliner but it may find its way on to other applications, such as the Y-20.
-
Авиация и Время 2018-04 / А.Совенко - Хотите - верьте, хотите - нет... (4)
Китайский C919 захватывает внутренний рынок
-
Авиация и Время 2018-03 / А.Совенко - Хотите - верьте, хотите - нет... (3)
Пассажирский салон самолета C919
-
Авиация и Время 2010-06 / А.Хаустов - Вертикаль Поднебесной
Модель самолета C919
-
Авиация и Космонавтика 2013-08 / А.Юргенсон - Ле Бурже 2013
Модель китайского лайнера Comac C919
-
Авиация и Космонавтика 2011-01 / С.Михайлов - Airshow China 2010
Макет салона самолета C919
-
Air International 2012-04 / M.Broadbent - Slim & Slender /Commercial/
In 2010 the Commercial Aircraft Corporation of China launched the 150-seat C919.