COMAC C919
Страна: Китай
Год: 2017


The first flight test COMAC C919 after roll-out. Its maiden flight is planned for the second quarter of 2016.
The fanfare at COMAC’s Shanghai Pudong facility in November 2015 reflected the wider significance of the C919 to China and its aspirations to become a major aerospace player.
2 ноября 2015г. в Шанхае на предприятии COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) состоялась торжественная выкатка нового среднемагистрального пассажирского самолета C919, который стал крупнейшим созданным в КНР пассажирским лайнером. Семейство самолетов C919 пассажировместимостью 158-174 посадочных места является прямым конкурентом западным аналогам Airbus A320neo и Boeing 737 МАХ. Первый полет C919 запланирован на 2016 г., а завершение его сертификации - на 2017 г. По данным COMAC, уже получен предварительный заказ от 21 покупателя на 517 самолетов C919.
5 мая 2017г. в КНР с территории шанхайского международного аэропорта Пудун состоялся первый полет нового узкофюзеляжного пассажирского самолета C919, разработанного корпорацией COMAC. Лайнер будет выпускаться в трех вариантах на 156, 168 и 174 пассажиров. Он рассчитан на полеты со скоростью 834 км/ч на расстояние до 5500 км. C919 оснащен двумя французско-американскими двигателями CFM Leap. На сегодня получено около 500 заказов на C919 от 23 авиакомпаний. Ввод в эксплуатацию новинки запланирован на 2020 г.
The COMAC C919 completed its second test flight, its first in four months.
The first COMAC C919, B-001A (c/n 101), departs Shanghai on its May 5, 2017 maiden flight.
The second COMAC C919 during its maiden flight; a further four aircraft will be used for flight-testing and another two for ground testing activities.
Upwards-raked wingtips are one of several elements of the C919 that make it visually reminiscent of Western aircraft.
Close-up of the auxiliary power unit.
Chief engineer Jiang Liping stated during the unveiling ceremony that the final assembly of the C919 prototype came together more smoothly than the ARJ-21.
The front fuselage of the prototype COMAC C919 airliner in the final assembly facility at Shanghai Pudong.
The centre fuselage and wing box are some of the many components in the C919 that are supplied by the Xi'an Aircraft Company.
AECC Commercial Aircraft Engines CJ-1000AX engine, unveiled late in December 2017, is an indigenous powerplant for the C919 airliner but it may find its way on to other applications, such as the Y-20.
Китайский C919 захватывает внутренний рынок
Пассажирский салон самолета C919
Модель самолета C919
Модель китайского лайнера Comac C919
Макет салона самолета C919