Short. Самолеты 1913-1921 годов
<...>
Также следует кратко упомянуть о ряде машин, построенных фирмой, которые не снискали коммерческого успеха.
<...>
За ним последовали три самолета Short Shirl, построенных по техническому заданию на палубный бомбардировщик-торпедоносец.
<...>
- Описание
Фотографии
-
Мировая Авиация 233
Взлетевший в мае 1918 года, гидросамолет Shirl стал последней разработкой "Short" времен Первой мировой войны. Построили всего четыре таких самолета.
-
Aeroplane Monthly 1991-11 / H.Woodman - The abdominable Blackburd (1)
Fairey’s contender, the Shirl, with torpedo gear but simple axle undercarriage.
-
Flight 1939-04 / Flight
The Shirl was designed to carry an 18in. torpedo. In the picture the container under the machine was intended for carrying mails, or a long-range tank could be carried instead.
-
Aviation Historian 8 / F.Merriam - "Better to be Born Lucky than Rich..." /Echoes from Dawn Skies/ (3)
The Short S.538, nicknamed Shamrock, was a development of the Shirl torpedo-bomber, and was built specially for an attempt on the first non-stop transatlantic flight. It suffered engine failure on its way to Ireland in April 1919, however, and by the time it had been repaired Alcock and Brown had made their historic Vickers Vimy flight that June.
-
История Авиации 2003-01 / С.Корж - Коммерческая авиация /Ретроспектива/ (6)
На фото хорошо виден дополнительный бензобак.
- Фотографии