Aeroplane Monthly 1978-12
-
B.Gunston - Lockheed F-94 /Fighters of the fifties/ (21)
Chased by a T-33, F-94C 0957 is enveloped in the smoke of its rockets, launched from the four nose ports.
F-94B, 51-5506
Prototype F-94A, 48-356 modified from c TF-80C which first flew on April 16th 1949
F-94C 01059, showing the early Starfire without mid-wing rocket pods.
Chased by a T-33, F-94C 0957 is enveloped in the smoke of its rockets, launched from the four nose ports.
F-94B-15-LO 0936 of the Air National Guard.
Первый F-94, 48-356, сфотографирован с топливными баками такого же типа, как и на самолете T-33. Позже этот FA-356 получил концевые топливные баки Fletcher (монтировались по центру законцовок крыла).
На счету F-94 немало достижений. Он стал первым реактивным перехватчиком американской ПВО и оставался единственным таким самолетом в течение трех лет. Модификации F-94C принадлежит приоритет в преодолении звукового барьера среди двухместных самолетов. F-94C также стал первым в мире истребителем с чисто ракетным вооружением и первым истребителем, оснащенным тормозным парашютом.
An early study of the first F-94, 8356, which began life as an F-80 and had also been the prototype T-33.
F-94A-15-LO 92569 of South Dakota Air National Guard, with a pair of ‘50 cal machine guns in each mid-wing pod.
The 18th F-94A, 92496, displays the early underslung wing-tip tanks, a la F-80.
F-94B 92583 of Pennsylvania Air National Guard proudly displays the “Pegasus” symbol on its nose.
Строго говоря, F-94C был единственной модификацией, официально носившей название Starfire. На фотографии хорошо видны стреловидное хвостовое оперение, контейнеры с НАР и 946-литровые концевые топливные баки.
A fine air-to-air study of F-94C 5696.
A cumbersome thrust reverser tested on an F-94C by NACA at the Ames Laboratory.
The F-94C was a thoroughgoing redesign of the original Starfire with new engine, wing, horizontal tail and more advanced systems.
The Starfire’s mid-wing pods doubled the rocket armament of the type to 48 missiles. The neatly faired nose housing is well shown here.
Seen on a training flight over Japan in 1954, this F-94B was serving with the US Far East Air Forces, attached to the Japanese Air Defense Force.
F-94B 0879 with JATO bottles under the fuselage.
F-94C, 51-5547 of the 354 th fighter-interceptor squadron USAF, based at Oxnard Air Force Base, California, 1955