Focke-Wulf FW.47
Страна: Германия
Год: 1931


Двухместный разведчик погоды
Описание:
Focke-Wulf Fw 47
Flight, December 1932
FOR METEOROLOGICAL OBSERVATIONS
Фотографии

Focke-Wulf Fw 47

Разработанный по заданию метеослужбы Германии, прототип A 47 выполнил первый полет в июне 1931 года под управлением Корнелиуса Эдцарда. Оснащенный мотором As 10 самолет A-47 являл собой моноплан-парасоль с крылом деревянной конструкции и фюзеляжем с каркасом из труб и полотняной обшивкой. Самолет интенсивно испытывался в "Reichsverband der Deutschen Luftfahrtindustrie" (предшественник Федерации предприятий авиационной промышленности Германии, BDLI), а с декабря 1932 года проходил эксплуатационные испытания в метеоцентре Гамбурга. После успешного завершения испытаний поступил заказ на серийные самолеты. Серийное производство продолжалось с 1934 по 1936 год. Самолеты использовались метеослужбой Германии.

  
Варианты

   Fw 47C: первый серийный вариант с радиостанцией, установлен ветровой козырек перед второй кабиной, использован мотор As 10c
   Fw 47M: построено не менее 11 самолетов в январе - апреле 1938 года, оснащены мотором Argus As 10e; минимум один самолет имел лыжное шасси


ТАКТИКО-ТЕХНИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ
  
   Focke-Wulf Fw 47C

   Тип: двухместный разведчик погоды
   Силовая установка: один 8-цилиндровый V-образный мотор с перевернутым блоком цилиндров Argus As 10C мощностью 240 л. с. (179 кВт)
   Летные характеристики: максимальная скорость 190 км/ч; практический потолок 5600 м; дальность полета 640 км
   Масса: пустого 1065 кг; максимальная взлетная 1580 кг
   Размеры: размах крыла 17,75 м; длина 10,55 м; высота 3,04 м

Flight, December 1932

FOR METEOROLOGICAL OBSERVATIONS
The Focke-Wulf A.47

   DESIGNED specifically for meteorological observations, the Focke-Wulf monoplane shown here is not a high-performance machine, but an endeavour has been made to make it very stable, so that when much cloud-flying has to be done, as must often be the case, the machine is easy to fly "blind." Good climb and a high ceiling were considered more important than speed, and in fact a high speed was regarded as a definite disadvantage, since it might, on occasion, lead to the machine getting too far away from its starting point during an altitude flight in the clouds.
   The construction of the A.47 is the usual Focke-Wulf, with a one-piece wing of all-wood construction, and a welded steel tube fuselage. The wing tips show the Zanonia form associated with all Focke-Wulf machines, and which has been found by this firm to give added lateral stability. The wing is carried on steel tube pyramids well above the fuselage.
   The engine fitted in the A.47 is the new Argus As. 10, an eight-cylinder Vee inverted air cooled, with direct airscrew drive. Later it is proposed to fit a supercharged engine of the same make.
   An unusually extensive equipment of instruments is carried, partly for making meteorological observations, and partly to enable the crew to fly "blind" for considerable periods.
   The main dimensions of the Focke-Wulf A.47 are as follows: Length o.a., 10.5 m. (34 ft. 6 in.); wing span, 17.76 m. (58 ft. 3 in.); wing area, 35 m.2 (377 sq. ft.). The tare weight is 950 kg. (2,090 lb.), and the disposable load 525 kg. (1,155 lb.), giving a gross weight of 1,476 kg. (3,245 lb.), a wing loading of 42,2 kg. /m.2 (8,62 lb./sq. ft.) and a power loading of 6.7 kg./h.p. (14.75 lb./h.p.).
   The maximum speed at ground level is 172 km./h. (107 m.p.h.), and the landing speed 77 km./h. (48 m.p.h.). The climb to 4,000 m. (13,100 ft.) takes 34 minutes. The best gliding angle is given as 1 in 10.8.
Благодаря крылу типа парасоль Fw 47 обладал довольно необычным внешним видом. Самолет специально спроектирован для разведки погоды согласно требованиям метеослужбы Германии.
THE PILOT'S COCKPIT: The instrument equipment is unusually extensive. Below and to the right of the wheel can be seen the oil temperature control handle.
Focke-Wulf A 47