Air International 2017-07
-
Main: Commercial
25 мая 2017г. с аэродрома компании Lockheed Martin в Мариетте (США, штат Джорджия) выполнил первый полет прототип гражданского грузового самолета LM-100J, созданного на основе военно-транспортного C-130J-30 Super Hercules. От гражданских «Геркулесов» L-100 новый вариант отличается установкой современных двигателей AE2100D3 с воздушными винтами Dowty R391, цифровой авионикой и системами, а также двучленным экипажем. Максимальная коммерческая нагрузка LM-100J составляет 21,86 т, максимальная скорость - 660 км/ч, а дальность с грузом 18 т - 4540 км. Сертификацию самолета планируют завершить в следующем году
Lockheed Martin's first LM-100J N5103D (c/n 5818) on its May 25, 2017 first flight.
Pallas Aviation in Texas will be the launch operator for the new LM-100J commercial freighter.
Unlike the C-130J, the LM-100J is not fitted with knee windows as shown is this shot.
The flight test crew for the maiden flight from left to right; Kevin Meadows (loadmaster), James Holdaway (loadmaster), Wayne Roberts (lead pilot), David Konneker (co-pilot) and Tom Potteiger (avionics engineer).
Roll-out of the first LM-100J took place at Marietta on February 9, 2017.
Lockheed Martin Security and Emergency Services’ fire trucks provided the crew of N5103D with a water cannon salute at the end of the May 25, 2017 maiden flight.
Lifting off runway 29 at Dobbins Air Reserve Base. Lockheed Martin’s Marietta plant shares the Dobbins runway.